Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei voi tulla heti raskaaksi kun ei ehkäise?

Vierailija
08.08.2010 |

Mikä siinä on niin ihmeellistä? Millä todennäköisyydellä nuori nainen (25-30 v.) tulee raskaaksi heti kun jättää ehkäisyn pois?

Me jätimme ehkäisyn pois ja kaikki varoittelee, että älä sitten pety, yleensä menee 6 kk kunnes raskaustesti näyttää positiivista. Miksi noin kauan? Miksei saa olettaa että heti ekasta kierrosta tulee raskaaksi? Olemme perusterveitä ja harrastamme lähes päivittäin seksiä. En ymmärrä noita hyssyttelijöitä. Olisin kyllä ihmeissäni jos en olisi raskaana tällä menolla!

Onko se oikeasti niin harvinaista tulla heti raskaaksi? Tietääkö joku tilastotietoja?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin monen pienen asian summa, että on suoranainen ihme...

Minulla kesti ensimmäisen raskauden alkamiseen 8 vuotta, onneksi kaikki sujui hyvin.

Ysräväni tulee aina kertalaakista raskaaksi, mutta saa keskenmenon aina meklko alkuvaiheessa :,(

Vierailija
22/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jokainen viidestä raskaudesta alkanut välittömästi heti ekasta kierrosta kun ehkäisy on jätetty pois. Ehkä nuo varoitukset onkin vaan nimenomaan sitä varten ettet ajattelisi että jotain on vialla vaikka menisi puoli vuottakin odotellessä. Mutta ei ole todellakaan harvinaista tulla raskaaksi heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletat, että tulet heti ensimmäisestä kierrosta raskaaksi etkä sitten jostain syystä tulekaan, niin älä pety. Niin minäkin oletin, nyt vuosi takana yritystä eikä vieläkään lasta kuulu. Mekin olemme perusterveitä ja seksielämämme on säännöllistä. Raskauteen vaan vaikuttaakin monet muutkin seikat kuin perusterveys ja jokapäiväiset seksiharrasteet.

Lykkyä tykö

Vierailija
24/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä vaan oon tullut kolmesti ehkäisyn kanssa.

Ja kaksi kertaa heti kun on ehkäisy jätetty pois. Siis ekasta kierrosta.

Kerran meni jopa toiseen kiertoon ilman ehkäisyä ennen kuin raskauduin (ja silloin ehdin miettimään, että missä vika kun ei ekasta kierrosta tärpännyt! :D )

Vierailija
25/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi ja hieman reilu meni ennen plussaa. Toinen raskaus alkoi kun esikoinen oli 9kk, mutta ehkäisyä ei käytetty.

Sitten laitatin hormonikierukan ja poistatin sen joulukuussa 2009 ja tammikuussa olin jo raskaana, eli nyt kolmas raskaus alkoi heti kun ehkäisy lopetettiin

Vierailija
26/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monelle te olette kuuluttaneet, että nyt sitten jää ehkäisy pois?

Toiseksi lapsettomuudesta puhutaan nykyään niin paljon, että varmaan monelle tulee mieleen sanoa, ettei se vauva aina heti saa alkuaan. Ei se tarkoita mitään hyssyttelyä.

Kolmanneksi onnea yritykseen :) Meillä jää ehkäisy pois ehkä tuossa loka-marraskuussa, koska halutaan aikaisintaan loppukesän vauva :) Mutta ollaan puhuttu siitäkin, ettei haittaa mitään, vaikka yrityksessä kestäisi vuosi(a).

Vierailija
27/40 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

29-vuotiaana ekasta kierrosta ja nyt 31-vuotiaana kolmannesta kierrosta raskaaksi. Eli hetikin voi raskaaksi tulla :)

Vierailija
28/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tullut 2 kertaa raskaaksi toisesta kierrosta ja tämä kolmas alkoi ensimmäisestä. Se olikin ihan hullua ku osasi odottaa että voi tärpätä nopeasti ja välillä yritti toppuutella itseään ettei niin välttämättä käykään. No, niinpä kuitenkin sitten kävi että ekasta kerrasta tärppäsi.

Vierailija
29/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on 1:4 mahdollisuus että tulee raskaaksi. Joitakin onnistaa ja joitakin ei.

Eikö munasolu ole hedelmöityskelpoinen vain 12-18 tuntia ja siittiöt pari päivää, joskus jopa melkein viikon.

jos munasolu irtoaa vaikka aamulla ja illalla rakastelee, se voi olla jo liian myöhäistä. olisi parempi säilyttää siittiöitä jo etukäteen naisen sisällä, mutta mistäs sitä tietää että jaaha huomenna munasolu irtoaa...

Vierailija
30/40 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro miten kävi?

Vierailija
31/40 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kesä ole hirveintä aikaa olla viimeisillään raskaana? Ainakin kaikki sen kokeneet tuttuni toivovat, ettei enää samaa osuisi omalle kohdalle.

Vierailija
32/40 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kesä ole hirveintä aikaa olla viimeisillään raskaana? Ainakin kaikki sen kokeneet tuttuni toivovat, ettei enää samaa osuisi omalle kohdalle.

Meillä esikoinen syntyi elokuun lopulla, seuraavat kaksi keväällä. Ja todellakin juuri siitä syystä, että esikoista odottaessa huomasin, että loppuraskaus kesällä on todella hankalaa.

Vierailija
33/40 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen synnyttänyt loppukesästä eikä se herkkua ollut! kevätvauva olisi kiva.

Vierailija
34/40 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka suunnittelevat vauvaa vuodenajan mukaan! Aivan käsittämätöntä. Avatkaa nyt silmät ja katsokaa tätä maailmaa. Onko sillä teistä oikeasti väliä, missä kuussa vauva syntyy? Tulette pettymään väkisinkin vielä miljoona kertaa, sillä elämää ei voi suunnitella noin. Ainoa asia, mitä nykyään täytyy miettiä on, milloin jättää ehkäisyn pois. Miksi on niin vaikea ottaa hiukan rennommin ja katsoa mitä tapahtuu? Ja vaikka sillä ei ole mitään väliä, niin minusta on ainakin ihanaa olla kesällä raskaana, kun ei tarvii pukeutua toppatakkiin jne. Mutta se ei ole nyt pointti, vaan se, että raskaana on ihanaa olla milloin vaan, jos kovasti odottaa tulevaa lasta. Ärsyttää tällaiset provot, mutta valitettavasti näitä ihmisiä on ihan oikeastikin.

Vierailija
35/40 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan ihmisiä, jotka suunnittelevat vauvaa vuodenajan mukaan! Aivan käsittämätöntä. Avatkaa nyt silmät ja katsokaa tätä maailmaa. Onko sillä teistä oikeasti väliä, missä kuussa vauva syntyy? Tulette pettymään väkisinkin vielä miljoona kertaa, sillä elämää ei voi suunnitella noin. Ainoa asia, mitä nykyään täytyy miettiä on, milloin jättää ehkäisyn pois.

Niin, no minä ainakin aion "suunnitella" juuri sen verran, että mietin milloin vauvan olisi kiva tulla ja jätän ehkäisyn pois sitten sen mukaan, että jos sattuisi ekasta-tokasta kierrosta tärppäämään niin vauva tulisi sitten toivomanani ajankohtana. Mutta en missään tapauksessa tule pettymään jos näin ei käykään - ymmärränhän aivan hyvin ettei se ole minun päätettävissäni.

Voisitko hieman selventää, miksi sinä vihaat minua? Miten toimintani on sinulta pois?

Vierailija
36/40 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma siippa ei anna siittiöitään! niitä ärsyttää kun toisilla on anteliaammat siipat....

Vierailija
37/40 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista yritetty kymmenisen kiertoa.

Vierailija
38/40 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista yritetty kymmenisen kiertoa.

Vierailija
39/40 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa ovulaatiotestejä, ja silti "vasta" 3. kierrosta tärppäsi. Ihmisten hedelmällisyydessä on toki eroja. Mutta oikeaan ajoitetun yhdynnän lisäksi muutkin tekijät vaikuttaa (kiinnittyykö hedelmöitetty munasolu, alkion elinkelpoisuus).

Vierailija
40/40 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu siitä, että asunto/talo/työkuviot ovat aikaisintaan ensi kesänä selvillä. Olen nyt määräaikaisessa työsuhteessa, ja keväällä edessä tärkeä projekti. En halua jäädä äitiyslomalle kesken sen.

Eli vuodenajan mukaan en ole raskautta suunnitellut, vaan muun elämän mukaan. Totta on, että on varmaan raskasta olla kesällä raskaana. Mutta en nyt sen takia ala lykätä yritystä vaikka ylimääräisellä puolella vuodella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi