Ariel, työn vai pojan nimi mielestäsi?
Kommentit (44)
hepreankielinen pojan (ja kaupungin)nimi esiintyy vanhassa testamentissa (=jumalan leijona), josta ainakin Disney muutama vuosikymmen sitten käyttänyt nimeä merenneidolle ja näin tullut kai myös tyttöjen käyttöön.
Ensimmäisenä tulee juuri Ariel Sharon mieleen, vaikka muistuttaa kyllä usein vahvasti Ariel merenneidostakin.
tunnen itse useamman molemmista sukupuolista.
Mulle tulee moottoripyörä mieleen.
Ja muistaakseni Suomessa tuota nimeä ei voi laittaa tytölle, koska on pojan nimi.
Pienen merenneidon nimie ei kyllä alkuperäisessa tarinassa ole muistaakseni Ariel.
Ariel Sharon jne...
enemmän pojan nimeksi. Ensimmäiset mielikuvat ovat Ariel Sharon ja arkkienkeli Ariel.
Lisäksi nimi yhdistyy muihin saman tyyppisiin el-päätteisiin nimiin kuten Gabriel, Mikael ja Rafael.
Arielle sitten olisi tytön nimi, ihan kuten esim. Gabrielle.
Joku kysyi, miksei tyttö voi olla leijona. Minulle tuli mieleen nimi Leona; sehän tarkoittaa leijonaa.
Mieti nyt vaikka kaikkia Sini-nimisiä, jotka ovat paitsi moppien ja ties minkä mikrokuituliinojen kaimoja, myös somia pikku tiaisia. ='((
Pyykinpesuaineen nimi mielestäni Säästäkää lapsenne siltä.
Tiedän miespuolisen Ariel-nimisen ja naispuolisen Ariela-nimisen.
Tiedän miespuolisen Ariel-nimisen ja naispuolisen Ariela-nimisen.
Ja muistaakseni Suomessa tuota nimeä ei voi laittaa tytölle, koska on pojan nimi. Pienen merenneidon nimie ei kyllä alkuperäisessa tarinassa ole muistaakseni Ariel. Ariel Sharon jne...
Ja muistaakseni Suomessa tuota nimeä ei voi laittaa tytölle, koska on pojan nimi. Pienen merenneidon nimie ei kyllä alkuperäisessa tarinassa ole muistaakseni Ariel. Ariel Sharon jne...
Miellän sen ensisijaisesti tytön nimeksi, tiedä miksi. Harkitsin sitä omalle tyttärelleni, mutta mieheni kuului sen toisen koulukunnan edustajiin.
Ja muistaakseni Suomessa tuota nimeä ei voi laittaa tytölle, koska on pojan nimi.
Pienen merenneidon nimie ei kyllä alkuperäisessa tarinassa ole muistaakseni Ariel.
Ariel Sharon jne...
ennenkuin tarinoit täällä!!
http://verkkopalvelut.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1
Onko Disneyn merenneito Ariel?