Todella voimakas kurkkukipu, tuntuu, että koko pää räjähtää.
Sain eilen antibiootit jolla laaja kirjo. Kurkku on täynnä punaisia rakkuloita ja valkoisia peitteitä. Angiinaksi diagnosoitiin, mutta lääkäri sanoi, että voi olla myös päällä mononukleoosi ja joku toinen, jonka nimeö en muista, mutta jota on liikkeellä, ei kuitenkaan entero.
Olen syönyt antibiotteja nyt 24h ja tuntuu, että olo vaan pahenee.
En voi syödä, vain juoda. Nieleminen on tuskaa. En saanut nukuttua kivulta. Tätä on kestänyt jo viikon ja tosiaan olo pahenee.
Kuinka nopeasti lääkkeiden pitäisi vaikuttaa? Kauanko uskallan vielä katsoa. Kuumekaan ei ole laskenut.
Mulla ei ole koskaan ollut kurkku näin kipeä ja yleisesti kestän kipua hyvin.
Kommentit (13)
Mononukleoosiin voi liittyä angiinakin, on kamala tauti, kurkku turpoaa ym.
kortisonitabletit kurkun turvotukseen.
kurkunpääntulehdus? Siihen särkylääkkeetkin auttavat huonosti ja antibiootti ei ollenkaan.
Mene uudestaan lääkäriin.
Mulla auttaa aina jo eka tai toka pilleri.
Viikon verran ehti olla suht normi olo edellisestä kurkkukipuilusta, joka kesti silloin 3 pv. Nyt takana 6 päivää kovaa kurkkukipua, nieleminen todella sattuu.
Kurkussa hiukan valkoista peitettä ja turvotusta. Kielen kanta on kipee kieltä liikuttaessa. Kuumetta ei oo. Angiina pikatesti otettu se oli negatiivinen, samoin nieluviljely. Mitään sen kummempia flunssanoireita ei ole, muuta kuin kuivaa yskää, varsinkin nukkumaan mentäessä alkaa kurkkua kutittaa ja pitää yskiä. Yleensä illalla oireet pahenee ja nukkumisesta ei oikein meinaa tulla mitään.
Särkylääkettä mennyt varmaan enemmän mitä lääkäri määräis. Mitkään kurkkutabletit tai yskänlääkkeet eivät auta tai helpota oloa. Näillä mennään, kun ei ole saatu diagnosoitua että mistä pitkäaikainen kurkkukipu mahtanee johtua. Liekö liikkeellä joku epidemiä/virus?
Viikon verran ehti olla suht normi olo edellisestä kurkkukipuilusta, joka kesti silloin 3 pv. Nyt takana 6 päivää kovaa kurkkukipua, nieleminen todella sattuu.
Kurkussa hiukan valkoista peitettä ja turvotusta. Kielen kanta on kipee kieltä liikuttaessa. Kuumetta ei oo. Angiina pikatesti otettu se oli negatiivinen, samoin nieluviljely. Mitään sen kummempia flunssanoireita ei ole, muuta kuin kuivaa yskää, varsinkin nukkumaan mentäessä alkaa kurkkua kutittaa ja pitää yskiä. Yleensä illalla oireet pahenee ja nukkumisesta ei oikein meinaa tulla mitään.
Särkylääkettä mennyt varmaan enemmän mitä lääkäri määräis. Mitkään kurkkutabletit tai yskänlääkkeet eivät auta tai helpota oloa. Näillä mennään, kun ei ole saatu diagnosoitua että mistä pitkäaikainen kurkkukipu mahtanee johtua. Liekö liikkeellä joku epidemiä/virus?
oli noilla oireilla viruksen aiheuttama kurkunpääntulehdus. Kortisonitabletit helpottivat.
Muuten on olemassa kurlattavaa puudutusainetta, jonka avulla on vähän inhimillisempää syödä ja juoda. Kannattaa kysyä apteekista/lääkäriltä. Näin kesällä varsinkin on saatava tarpeeksi juotua ja syötyäkin tietenkin vähän edes. Älä syö lämpimiä tai happamia ruokia, ne ärsyttävät kurkkua vielä enemmän.
Jos henkeä alkaa vähänkin ahdistamaan, hakeudu heti lääkäriin uudestaan, päivystykseen. Oikein kova kurkkukipu pitkään ei ole ihan niinkuin pitäisi...
noin kovat kivut ettet saa edes nukuttua. Saavat tutkia kurkun vielä tarkemmin tai edes antaa vahvemmat kipulääkkeet ...
Odotan että kello tulisi kahdeksan ja pääsisin lääkärille.
Perjantaina alkoi kurkku olla arka ja eilen olikin jo todella kipeä. Päivän edetessä kipukin pahentui koko ajan. Olen ottanut buranaa vuorokauden max. annoksilla eli 2400mg / vrk. Ei apua.
Yön olen valvonut. Sylkeä en kykene edes nielemään. Kipu oikealla puolella. Kurkku on sieltä todella turvoksissa, punainen ja katteinen. Pitkälleen en voi mennä kun tuntuu että tukehdun. Kuumetta ei ole, joten angiinasta tuskin kysymys.
Minulta on poistettu nielurisat ja sain laikk.alueelle kurkkupaiseen. Kipu on nyt sitä luokkaa.
Tässä sitten pitäisi helteen keskellä vielä imettää vauvaa. Olen yrittänyt imeskellä jääpaloja...
Oikeesti kello tulee kohta 8 ja pääset lääkäriin :/
Mä en toivo pahimmalle vihamiehellenikään tuota kurkkukipua... itsekin sen kokeneena voin sanoa, että se on kamalinta kipua mitä olen tuntenut... synnytyskin jää kauas taakse...
Jos vointi ei ala kohentua, niin mene ihmeessä uudelleen lääkäriin. Kyse voi todellakin olla kurkkupaiseesta.
Minä jatkan jääpalojen imeskelyä ja vatsan kurnimisen kuuntelua. Juuri imetin vauvan ja että osaa olla nälkä ja jano!
Kohta nokka kohti lääkäriä. Jospa saisin ainakin paremmat kipulääkkeet.
vaihdata toisiin.