Järkytyin miesystäväni sanomisista..kyse lasten pukeutumisesta
Olen aina pitänyt miesystävääni erittäin fiksuna ja järkevänä ihmisenä.
Eilen Olin ostanut tyttärelleni (tytär on edellisestä avioliitostani, ei siis miesystäväni biologinen lapsi) vaaleanpunaisen pitkähihaisen tunikan, siinä oli hieman tummempia pallokuvioita. Edessä taskut, söpö ja tyttömäinen vaate. Miesystävä vaatteen nähdessään tuumasi ettei pidä siitä ollenkaan. Samapa se, minä ostan lapselleni (sekä yhteiselle lapsellemme) vaatteet ja itse toki päätän mitä ostan jos vaatteet maksankin.
Sitten alkoi paasaus kuinka tyttäreni vaatteet ovat riemunkirjavia kuin joku sirkus, ja että tietystä iästä alkaen lapsille pitäisi alkaa pukea siistejä ja hillitynvärisiä vaatteita, ei mitään kirkkaita väriyhdistelmiä, vaan "normaaleja vaatteita". Kysyin sitten mieheltä että mitä mahtaa tarkoittaa normaaleilla vaatteilla, kun mielestäni lapseni vaatteet ovat täysin normaaleja lapselle sopivia vaatteita.
En halua pukea lastani pelkkään mustaan niinkuin ei varmaan moni muukaan.
Mies vastasi sitten että esim farkut ja siisti yksivärinen paita on hyvä esimerkki "normaalista pukeutumisesta". Eli aika aikuismaista pukeutumista minun mielestäni. Ja syyksi mies sanoi että jos lapsen pukee värikkäisiin ja lapsellisiin vaattesiin liian pitkään, hän tottuu niihin eikä sitten osaa pukeutua oikein aikuisenakaan.
En ole koskaan ennen kuullut miesystäväni suusta mitään yhtä naurettavaa. Ja arvatkaa mikä tekee tekee tästä vielä naurettavampaa? Ikää "liian lapsellisesti pukeutuvalla" tyttärelläni on huimat 2,5v!!!!!!
huhhuh. Pitipähän nyt avautua :)
Kommentit (121)
ap keksi tämmösen vaatejutun ja ujutti väliin tuon vauvan iänkin... ihan tietoisesti koska kyllähän sen nyt tietää miten keskustelut av:lla lähtee raiteiltaan! Hyvin uppoaa näin perjantaina :)
paitsi joihinkin, joilta on jäänyt lääkitys ottamatta.
tuo miehesi kanta eli että lapselle pitäisi opettaa Hyvää Makua. Niin moni äitikin ajattelee, esim. ostelemalla vain Merkkivaatteita. Ainoa vaan, että sun miehesi maku on aika konservatiivinen.
Ihan kuin kaksivuotiaalle pitäisi jotenkin opettaa pukeutumista. IIIK - peli on menetetty, jos lapsi ei jo parivuotiaana ole totutettu Burberryyn!
että isäehdokkaan ei anneta olla isä, vaan korostetaan, että äiti ja lapset ovat perhe ja tämä "isukki" on vain sellainen vieraileva setä.
älä ap välitä!!! Jokainen tekee omat ratkaisunsa ja hyvä niin. Ei se toisten persettä raaputa miten nopeasti tai hitaasti saa lapsia.
Minun mielestäni iloiset ja riemunkirjavat värit ovat lapsilla ihania! Kyllä ne ilmoittavat itse jos eivät enää halua kirkkaita vaatteita. Minulla ainakin oli vielä yläasteella tosi räikyviä vaatteita ja lukiossa aloin olla hillitympi. Minä puen lapsilleni mielelläni kirkkaita ja iloisia räikyvaatteita. Yksiväriset paidat on ok mutta jos on jotain kuvaa, väriä jne niin ostan mieluummin sellaisen. Ja sitäpaitsi lapset tykkää väreistä! Ihme mielipide miesystävälläsi. Mutta voitte varmaan keskustella siitä, 2-vuotias on todella pieni eikä sen ikäisellä voi olla vaaterajoituksia :D Kunhan ei liian aikuismaisesti pue niin on hyvä.
ehtaa av-meininkiä!
tämä juttu on kyllä ihan totta, olen pahoillani jos elämäni ei miellytä kaikkia! Näin meillä, ja eläkää te miten elätte :) Kaipa ydinperhe olis jonkinlainen ihanne mutta elämää ei aina voi suunnitella etukäteen. En tiennyt että exäni sortuisi huumeisiin ja jättäisi sekä minut että syntymättömän lapseni, ja olen ihan varma että parempi näin. Tuskin uusperhe-elämä ja isäpuoli konservatiivisine vaatemakuineen lasta ainakaan sen enempää vahingoittaa kuin huumeiden kanssa kamppailevan biologisen isän kanssa eläminen.
Että näin! hauskaa perjantaita kaikille ja kiitos asiallisista viesteistä! :)
t. ap
joten ei se ole yhtään omituista jos sun miesystävilläsikin on omituisia mielipiteitä. = )
Mä olisin ekaks seukannut, kuten teinkin ja sitten vasta pariutunut ja hommannut lapsia.
että isäehdokkaan ei anneta olla isä, vaan korostetaan, että äiti ja lapset ovat perhe ja tämä "isukki" on vain sellainen vieraileva setä.
ootko ollut meillä vakoilemassa ja nähnyt kuinka joka tilanteessa korostamme lapselle sitä että miesystäväni on vain vieraileva setä eikä mikään isä? :D Se että asun lasten kanssa ja mies omassa kodissaan ei kerro mitään miehen ja lapsen suhteesta. Älä luule tuntevasi minua ja perhettäni (johon kyllä lasken myös miehen vaikkemme asukaan yhdessä) vain muutaman viestin perusteella.
Lapseni kutsuu välillä miestä isiksi, välillä nimeltä. Aina on ihan itse saanut päättää miksi haluaa häntä kutsua, ihan miltä hänestä itsestään tuntuu. Alussa kutsui nimeltä, nyt viimeaikoina on alkanut enemmän kutsua isiksi. Mies on ainut isä joka lapsellani on koskaan ollut elämässään, ei tulisi mieleenkään sanoa lapselle ettei saa kutsua tätä isäkseen.
Niin, ja miehen kyllä "annetaan olla isä", on erittäin osallistuva ja viettää paljon aikaa molempien lasten kanssa. Vierailevaksi sedäksi häntä ei ole kukaan muu kutsunut kuin sinä, lainaamani viestin kirjoittaja.
ap
Sinun kanssasi ilmeisesti yksi lapsi?
huumetausta jne.
MUTTA suurin järkytys hänelle on se, että lapsen kolttu on vääränlainen.
Ei ap käytä huumeita vaan hänen ex-mies! Siksi erosi tästä. Eikä lapset ole isättömiä vaan nykyinen uusi miesystävä on niiden isä!
Pitääkö kaikkien elää sellaista unelmaperhe-elämää kuten te, aviovaimo, aviomies, lapsina tyttö ja poika, ikäeroa kolme vuotta? Omakotitalo suuren kaupungin lähistöllä, kaksi autoa ja molemmilla superpalkkaiset työt.
teidän pitää vielä tutustua toisiinne, kun olette nähneet joka päivä 2,5 vuoden ajan ja teillä on yhteinen lapsi? Miksi lapsesi kutsuu isäänsä välillä nimeltä ja välillä ei, tietävätkö lapsesi kuka heidän isänsä on? Vai kutsuuko toinen "miesystävääsi" isäksi ja toinen ei?
koska avauksessa ei kerrottu että hänellä ja miesystävällä on yhteinen lapsi joten mistähän kakkonen sen muka tiesi.
voi käyttää ilman, että käyttö perheessä näkyy.
Nykyinen poikaystävä on ap:nkin teksteissä pelkkä miesystävä, ei edes asu sen omankaan lapsensa kanssa - eikä todellakaan ole sen esikoisen isä.
Lasten kannalta olisi järkevää, että äiti olisi aikuinen ja eläisi aikuisen elämää - ottaen edes jonkinlaista vastuuta jostakin.
että ap:lla ja miesystävällä on yhteinen lapsi.
koska avauksessa ei kerrottu että hänellä ja miesystävällä on yhteinen lapsi joten mistähän kakkonen sen muka tiesi.
miksi ihmiset tekee lapsia jos eivät pysty olemaan samaa mieltä edes vaatteiden väristä? On parempikin kyllä asua erillään :-D
Minulla ei ole isättömiä lapsia. Biologinen isä ei ole mikään välttämättömyys, eiköhän mun tytöstä tavallinen ihminen tule vaikka hänellä onkin "vain" isäpuoli. Jos olemme tekemisissä lähes päivittäin ja mies osallistuu lasten elämään paljon, onko välttämätöntä että asuisimme yhdessä? muuten lapset ovat automaattisesti isättömiä?
Niin ja miehellä on kaksi lasta (ei vahinkoja) entisen vaimonsa kanssa, siis yhden vain. Meillä molemmilla on siis yhdet aiemmat puolisot ja aiemmista suhteista minulla 1 lapsi ja miehellä 2. Miehen lapset ovat jo isompia.
En ole kokenut tarvetta tehdä aloituksia mistään henkilökohtaisista järkyttävämmistä asioista joita elämässäni on tapahtunut, se tuskin tarkoittaa sitä että tämän ketjun alkuperäinen aihe olisi elämäni järkyttävin tapahtuma. Vai onko niin että tänne saa kirjoittaa vain asioista jotka ovat järkyttävämpiä elämissämme?
Kunhan avauduin ja kerroin tuosta vaatejutusta, nyt pystyn jo nauramaan sille. Juttelimme miehen kanssa uudestaan asiasta ja hänellä oli ollut huono päivä eilen joten se saattoi pahentaa asiaa. Mutta siis, aion jatkossakin pukea lapseni (lapsemme) värikkäästi ja ikään sopivasti :)
t. ap
tukihuijauksista.
Ensinnäkin heidän elämänsä on kalliimpaa kun pitää kahdesta asunnosta maksella kuluja.
Helpompaa ja halvempaahan se olisi jos olisi vai yksi asunto.
että selvästikään et tunne koko miestä.
En ole eroamassa miehestä sen takia että meillä on erilaiset mieltymykset pukea lapsia. Enkä sen takia ettemme vielä halua muuttaa yhteen. Olen tuntenut miehen nyt pian 2,5v ajan ja nähneet lähes päivittäin, voin sanoa tuntevani hänet hyvin. Tuo vaatekommentti vain yllätti, siitä tuskin voi vetää mitään johtopäätöksiä meidän suhteestamme tai sen kestävyydestä :) ap
käypä syy erota että mies paljastuu totaaliseksi toopeksi
Kuka täysissä järjissään oleva mies on sitä mieltä että kaksvuotiasta ei saa pukea lastenvaatteisiin?
Ehkä entisen vaimon mielipiteet ja tyyli on ollut tässä vahva vaikuttaja ja hänen edellisen liiton lapset pukeutuvat näin. Oletko muuten nähnyt näitä miehen lapsia edellisestä liitosta? Ilmeisesti käyvät säännöllisesti miehelläsi, koska hän asuu yksin? Vaikuttaa hyvin konservatiiviselta taustoiltaan. Ei varmaan ole pitkä aika hänen erostaan vai miksi edelleen asutte erillään?
Voi jösses, mikä ketju. Kiitos, ap. Oli hauska lukea kommenttejasi. Piristävää näiden ydinperhekuvioisten av-mammojen selätystä.
Lapsille toki värikkäät vaatteet, eiköhän se opi pukeutumaan vielä aikuisesti. Se lapsi. Parikymmentä vuotta aikaa siihen ;O