Järkytyin miesystäväni sanomisista..kyse lasten pukeutumisesta
Olen aina pitänyt miesystävääni erittäin fiksuna ja järkevänä ihmisenä.
Eilen Olin ostanut tyttärelleni (tytär on edellisestä avioliitostani, ei siis miesystäväni biologinen lapsi) vaaleanpunaisen pitkähihaisen tunikan, siinä oli hieman tummempia pallokuvioita. Edessä taskut, söpö ja tyttömäinen vaate. Miesystävä vaatteen nähdessään tuumasi ettei pidä siitä ollenkaan. Samapa se, minä ostan lapselleni (sekä yhteiselle lapsellemme) vaatteet ja itse toki päätän mitä ostan jos vaatteet maksankin.
Sitten alkoi paasaus kuinka tyttäreni vaatteet ovat riemunkirjavia kuin joku sirkus, ja että tietystä iästä alkaen lapsille pitäisi alkaa pukea siistejä ja hillitynvärisiä vaatteita, ei mitään kirkkaita väriyhdistelmiä, vaan "normaaleja vaatteita". Kysyin sitten mieheltä että mitä mahtaa tarkoittaa normaaleilla vaatteilla, kun mielestäni lapseni vaatteet ovat täysin normaaleja lapselle sopivia vaatteita.
En halua pukea lastani pelkkään mustaan niinkuin ei varmaan moni muukaan.
Mies vastasi sitten että esim farkut ja siisti yksivärinen paita on hyvä esimerkki "normaalista pukeutumisesta". Eli aika aikuismaista pukeutumista minun mielestäni. Ja syyksi mies sanoi että jos lapsen pukee värikkäisiin ja lapsellisiin vaattesiin liian pitkään, hän tottuu niihin eikä sitten osaa pukeutua oikein aikuisenakaan.
En ole koskaan ennen kuullut miesystäväni suusta mitään yhtä naurettavaa. Ja arvatkaa mikä tekee tekee tästä vielä naurettavampaa? Ikää "liian lapsellisesti pukeutuvalla" tyttärelläni on huimat 2,5v!!!!!!
huhhuh. Pitipähän nyt avautua :)
Kommentit (121)
sinne miesystävänsä luokse isättömien lapsiraukkojensa kanssa joten nyt loppuu kommentointi! Siellä ei ole nettiä enkä palaa ennen sunnuntaita. Hyvää viikonloppua kaikille ja nauttikaa perheestänne ja rakastakaa toisianne ja keskittykää olennaiseen! :) Niin minäkin aijon tehdä, siitä huolimatta etten ole samaa mieltä miehen kanssa lasten pukeutumisesta.
ap
jättäkää ap rauhaan! olet hyvä äiti!
ja kirjoitat tosi mukaansatempaavasti ja osaat perustella etkä vedä herneitä nenääsi. jatka noin vaan! hyvää viikonloppua!
Rakasta mitä rakasta, mutta omilla rahoilla, kiitos.
että ap:lla ja miesystävällä on yhteinen lapsi.
Siinä lukee näin: (tytär on edellisestä avioliitostani, ei siis miesystäväni biologinen lapsi) Tämä ei tarkoita sitä, että joku muu lapsi on miesystävän biologinen lapsi. Jos jostakusta lapsesta sanotaan näin niin siitä ei voida päätellä onko miehellä biologisia lapsia, minkä ikäisiä he ovat ja kuka heidän äitinsä on. Siitä voi päätellä vain että naisella on lapsi joka ei ole tämän miehen.
miksi kukaan pukisi 2,5vuotiaan aikuismaisiin vaatteisiin??
kukaan tilittäisi omasta elämästään näin tarkasti netissä??
ap:n miehen pitäisi stailata joku ihminen tositv-ohjelmassa.
Olisi mielenkiintoista nähdä miten taitava hän on.
edellisestä suhteesta ja nyt jo uusikin lapsi uudesta suhteesta??
Huh,huh. Vaatevärit on kyllä pienin ongelma teidän perheessä.
edellisestä suhteesta ja nyt jo uusikin lapsi uudesta suhteesta??
Huh,huh. Vaatevärit on kyllä pienin ongelma teidän perheessä.
Luulet tietäväsi uppo-outojen ihmisten elämästä jotain muutaman virkkeen perusteella. Ala haukkua silmät suut täyteen ihan vaan jotain omia hämäriä traumojasi hoitaaksesi.
Kiitti nyt vaan tänkin keskustelun totaalisesta pilaamisesta. Onko nyt hyvä mieli, hä?
-14-
Älä välitä siitä, mitä nuo, jotka muistivat aamulääkkeensä ottaa, sanoo.
Minäkin olen ihan huuli pyöreänä, miten toiset voi olla niin vastuuttomia, että tekevät lapsia maailman yhteiskunnan elätettäväksi, vaikka käytettävissä on pillerit, kondomit, pessaarit, vasektomia, miesten ehkäisykapselit, kierukat....
Ja sitten väännetään draamaa internetin keskustelupalstalle, kun on erilainen maku lastenvaatteista!! TSIISUS!
ihme touhua. Melkosia meedioita kun kyetään arvioimaan ja arvostelemaan toisten elämää näiltä pohjilta, täällä ei taatusti ole yhtäkään pätevää juryn jäsentä päättämään miten kenenkin pitäisi lisääntyä. Ja haloo, kyllä minäkin "järkytyn" silloin kun ukko päästää suustaan jotain todella erikoista, ap tarkoittaa nyt vissiin ennemminkin sanaa "hämmentyä", mutta mitäpä sillä niin väliä... Makuasia sano Musti kun muniaan nuoli. Monestihan lapsi on joko vanhempansa kopio tai vastakohta. Eli yksinkertaisesti pukeutuvan muksua ei välttämättä näy röyhelöiden ja kuosien alta tai sitten meno on sitä ap:n miesystävän tarkoittamaa "siistiä". Ap, voisiko kyse olla siitä että miesystävälläsi oli keskivertoa kireempi päivä ja tämä asia nyt vain osui kohdalle? Siis että hän vain purki mieltänsä hieman väärästä aiheesta eikä oikeasti koko touhulla ollut mitään tekemistä vaatteiden kanssa? Välillä kun oikein kiristää, saattaa tulla avauduttua täysin epäoleellisista asioista :o)
minulla ja veljelläni on läheiset välit, pari vuotta ikäeroa, TUNNEMME TOISEMME HYVIN, ollaan pian 4-kymppisiä. Hänellä on 2 pientä tytärtä. Sain toisen poikani äskettäin niin hän soitti synnärille ja sanoi: eikös se sinun lapsilukusi ole nyt täynnä.
En kommentoinut silloin, enkä sen jälkeen, mutta itsekseen olen naureskellut, että mitä ihmettä.
Eli voi sitä ihan tutut siinä missä puolitututkin pullauttaa sammakoita suustaan, tai siis rehellisiä omia mielipiteitään toki, muttei ihan kaikkea ehkä miettimättä ensin tarvitse välttämättä ääneen sanoa. Ja toisaalta eihän kärpäsestä tarvitse tehdä härkästä: lapsuksen voi jättää huomiotta;-D
Olisiko nyt ongelmana paremminkin se, että ostit lapselle vaatteita? Onko teillä rahasta tiukkaa tai mieltääkö miehesi, että tuhlailet?
Aika erikoista kieltämättä. Oletko huomannut muuta kontrolloinnintarvetta?
Täytyyhän pienen tytön saada olla pikkuinen tyttö. Kerro miehellesi, että meilläkin tyttö puettiin suloisiin tyttömäisiin vaatteisiin. Nyt ei enää yläasteikäisenä suostu päällensä laittamaan mitään punaista, vaaleanpunaista, pitsistä tai rimpsuista. Ei sitten millään.
keskuudessanne, joten sovitan että sanan "järkytyin" tilalle vaihdetaan sana "hämmennyin" :) Siis se mitä mieltä miesystäväni on lasten vaatevalinnoistani ei ole järkyttävin minulle tapahtunut asia, vaan yllätyin ja hämmennyin siitä että mies oli noin radikaalisti sitä mieltä ettei pieni tyttö "saisi" pukeutua lapsellisiin tyttömäisiin, värikkäisiin vaatteisiin. Aiemmin hän ei ollut kommentoinut lapseni vaatteita millään lailla, ja sentään on nähnyt lapseni vaatteita sen pari vuotta, joten yllätyin hänen mielipiteestä. En siis järkyttynyt niin paljon että olisi ero edessä tms, tai että siitä olisi pitänyt näin pitkä keskustelu saada aikaan ;) MUtta tässä ketjussahan näkyy olevan kyse kaikesta aivan muusta kuin mistä alunperin kirjoitin.
ap
tuntemaan kovin hyvin, kun ryhdyitte vissiin heti lapsentekopuuhiin.
Kyllä kannattaisi seurustella kunnolla ensin juuri siksi, että tollaset ihan pimeet näkemykset tulisi esiin, ennen kun on liian myöhästä.
Ihan hullua tekstiä kyllä mieheltäsi - ei voi muuta sanoa.
tuntemaan kovin hyvin, kun ryhdyitte vissiin heti lapsentekopuuhiin.
Kyllä kannattaisi seurustella kunnolla ensin juuri siksi, että tollaset ihan pimeet näkemykset tulisi esiin, ennen kun on liian myöhästä.
Ihan hullua tekstiä kyllä mieheltäsi - ei voi muuta sanoa.
Eli en nyt sanoisi että ihan heti "ryhdyttiin lapsentekopuuhiin". Aika pian toki silti, mutta ei ollutkaan suunniteltu raskaus, ja ehkäisy toki oli käytössä.
ap
Vai oliko avioerosta jo pitkä aika? Sinullahan oli vastasyntynyt vauva kun aloit seurustella uuden miehen kanssa.
Vai oliko avioerosta jo pitkä aika? Sinullahan oli vastasyntynyt vauva kun aloit seurustella uuden miehen kanssa.
mutta ymmärrän jos et jaksa lukea sitä. Erosin esikoiseni isästä jo ihan alkuraskaudessa. Tapasin nykyisen miesystäväni (kuopukseni isän) esikoisen ollessa 2kk ikäinen.
ap
mitä keskustelua, ei voi muuta sanoa. Mitä ihmettä se muille kuuluu, miten kukin elämäänsä elää? Jos ap ja mies sekä lapset ovat tyytyväisiä tilanteeseen niin miksi lähteä sitä muuttamaan?
Mutta ehdottomasti ap(muita kompaten) on minunkin idolini täällä =D Antoi niin fiksun ja vastuuntuntoisen kuvan, johon harva tällä palstalla kykenee.
että sillä ei ole tietoa tytöistä kun nyt sai sellaisen ja se tykkää vaan poikaväreistä kun vaan ne on tuttuja. anna sille aikaa niin se tottuu pinkkiin!
Minä veikkaan tuota myös. Itselläni on sekä tyttö että poika (poika on vanhempi) ja olin niin tottunut ostamaan poikien tylsiä vaatteita (värivaihtoehtoja on todella vähän tyttöihin verrattuna) että aluksi itsekin vierastin kirkkaita värejä. Toki myös se, että itse pukeudun vain tummiin väreihin saa vähän hämmennyksiin kun ostan tytölle vaatteita, joiden toki halua olevan iloisen värisiä.
tyhmä ja rajoittunut mies, onneksi meillä lapsi saa miehenkin mielestä vielä pukeutua lastenvaatteisiin. Pikkuaikuiseksi puetut lapset ne vasta hölmöltä näyttävätkin.
Sehän loppuu just.
Silloin nostat paljon enemmän tukia, joten turha hurskastella.
Samaten olet nostanut tuossa välissä, kun olet ollut hoitovapaalla siitä ensimmäisestä.