Järkytyin miesystäväni sanomisista..kyse lasten pukeutumisesta
Olen aina pitänyt miesystävääni erittäin fiksuna ja järkevänä ihmisenä.
Eilen Olin ostanut tyttärelleni (tytär on edellisestä avioliitostani, ei siis miesystäväni biologinen lapsi) vaaleanpunaisen pitkähihaisen tunikan, siinä oli hieman tummempia pallokuvioita. Edessä taskut, söpö ja tyttömäinen vaate. Miesystävä vaatteen nähdessään tuumasi ettei pidä siitä ollenkaan. Samapa se, minä ostan lapselleni (sekä yhteiselle lapsellemme) vaatteet ja itse toki päätän mitä ostan jos vaatteet maksankin.
Sitten alkoi paasaus kuinka tyttäreni vaatteet ovat riemunkirjavia kuin joku sirkus, ja että tietystä iästä alkaen lapsille pitäisi alkaa pukea siistejä ja hillitynvärisiä vaatteita, ei mitään kirkkaita väriyhdistelmiä, vaan "normaaleja vaatteita". Kysyin sitten mieheltä että mitä mahtaa tarkoittaa normaaleilla vaatteilla, kun mielestäni lapseni vaatteet ovat täysin normaaleja lapselle sopivia vaatteita.
En halua pukea lastani pelkkään mustaan niinkuin ei varmaan moni muukaan.
Mies vastasi sitten että esim farkut ja siisti yksivärinen paita on hyvä esimerkki "normaalista pukeutumisesta". Eli aika aikuismaista pukeutumista minun mielestäni. Ja syyksi mies sanoi että jos lapsen pukee värikkäisiin ja lapsellisiin vaattesiin liian pitkään, hän tottuu niihin eikä sitten osaa pukeutua oikein aikuisenakaan.
En ole koskaan ennen kuullut miesystäväni suusta mitään yhtä naurettavaa. Ja arvatkaa mikä tekee tekee tästä vielä naurettavampaa? Ikää "liian lapsellisesti pukeutuvalla" tyttärelläni on huimat 2,5v!!!!!!
huhhuh. Pitipähän nyt avautua :)
Kommentit (121)
Ja tutustua pitäisi ENNEN kuin niitä lapsia hankkii.
Sillä lailla ei olisi tullut tekaistua sitä ensimmäistä vahinkolasta, eikä tätä toista, eikä sitä kolmannen kanssa...
Lapset nimittäin kuule kärsii, jos ensin aina pamahdat paksuksi, sitten tutustut mieheen ja järkytyt pienimmästäkin ja heivaat pellolle ja katkaiset yhteydenpidon.
Jne.
Tässä ketjussa EI keskustella ap:n miessuhteista eikä siitä, millä nimellä hän kutsuu toisen lapsensa isää. Mitä ihmettä sinä saat tuosta inttämisestäsi?
Tässä puhuttiin pienten lasten vaatetuksesta. Tuliko uutisena?
PS: jos ap ei asu miesystävänsä kanssa, minusta sana miesystävä on aivan ok. Puoliso hän ei ole, koska asuu muualla.
-14-
mutta seurustelemme keskenämme. Olemme suhteessa muttemme asu yhdessä. Emme ole naimisissa tai avoliitossa, siis seurustelemme. Vai mitä termiä suhteestamme sitten pitäisi käyttää?
Olisiko pitänyt tehdä abortti jotta av-mammat olisivat tyytyväisiä? Eläkää jokainen omaa elämäänne ja antakaa muiden elää :) Mulla on ihanat lapset ja ihana miesystävä vaikka menikin tyhmästi sanomaan lapseni pukeutumisesta.
ap
ämmällä on aamulääkkeet ottamatta.
Ja tutustua pitäisi ENNEN kuin niitä lapsia hankkii.
Sillä lailla ei olisi tullut tekaistua sitä ensimmäistä vahinkolasta, eikä tätä toista, eikä sitä kolmannen kanssa...
Lapset nimittäin kuule kärsii, jos ensin aina pamahdat paksuksi, sitten tutustut mieheen ja järkytyt pienimmästäkin ja heivaat pellolle ja katkaiset yhteydenpidon.
Jne.
pidä huoli omista raskauksistasi tai vahinkoraskauksistasi. Ensimmäinen lapseni ei todellakaan ollut vahinko, vaikka sinä oletkin sitä mieltä. Jos olet mun joku tuttu niin jutellaan näistä mun suhteista ihan kasvotusten, jos et tunne mua niin miksi edes kiinnostaa?
ap
Se, ettet sinä tutustu ollenkaan miehiin, joille teet lapsia.
Ensimmäinen meni mönkään ja toka on hyvää vauhtia ajamassa karille.
Ydinperhenäkökulmasta. Toki varmaan yhtä vähän tai yhtä paljon isä molemmille lapsille tässä tapauksessa. Minä en varmaan korvaani lotkauttaisi sellaisen ihmisen sanomisille, joka ei arkea kanssamme jakaisi.
Haluamme tutustua ensin rauhassa, ja että lapsetkin tutustuvat toisiinsa rauhassa, ennenkuin alamme leikkiä uusperhettä.
vaikka vielä on tutustumisvaihe menossa.
Luulet tietäväsi uppo-outojen ihmisten elämästä jotain muutaman virkkeen perusteella. Ala haukkua silmät suut täyteen ihan vaan jotain omia hämäriä traumojasi hoitaaksesi.
Kiitti nyt vaan tänkin keskustelun totaalisesta pilaamisesta. Onko nyt hyvä mieli, hä?
-14-
Haluamme tutustua ensin rauhassa, ja että lapsetkin tutustuvat toisiinsa rauhassa, ennenkuin alamme leikkiä uusperhettä.
vaikka vielä on tutustumisvaihe menossa.
jos mies ja nainen harrastavat seksiä, tuloksena saattaa olla raskaus, josta seurauksena lapsi. Antakaa ap:n olla ja keskittykää siihen olennaiseen.
Se, ettet sinä tutustu ollenkaan miehiin, joille teet lapsia.
Ensimmäinen meni mönkään ja toka on hyvää vauhtia ajamassa karille.
nyt on suhteemme jo ajautumassa karille tuon miehen vaatekommentin takia? :-O huhhuh! hae nyt ne lääkkeet äkkiä tai laita edes tietokone hetkeks kiinni!
ap
puhuu miesystävästä, jonka kanssa yhteinen lapsikin kuitenkin. Nämähän eivät liity mitenkään tähän vaate-asiaan toki. Nolo kommnetti tältä hemmolta.
Mitä se kenellekään kuuluu millaset kuviot on ap:n elämässä. Avauksessa oli kyse ihan toisesta asiasta. Aina takerrutaan johonkin pikkuseikkaan, jolla ei ole av-mammojen omaan elämään mitään vaikutusta, kunhan päästään mollaamaan muita. Kukaan täällä ei voi täysin tietää miten mikäkin kuvio on saanut alkunsa joten eiköhän luoteta siihen että jokainen tekee niinkuin itse parhaaksi näkee. Huoh!
että selvästikään et tunne koko miestä.
En ole eroamassa miehestä sen takia että meillä on erilaiset mieltymykset pukea lapsia. Enkä sen takia ettemme vielä halua muuttaa yhteen. Olen tuntenut miehen nyt pian 2,5v ajan ja nähneet lähes päivittäin, voin sanoa tuntevani hänet hyvin. Tuo vaatekommentti vain yllätti, siitä tuskin voi vetää mitään johtopäätöksiä meidän suhteestamme tai sen kestävyydestä :)
ap
joten en siis ymmärrä miestäsi ollenkaan. Minä olen 32 ja saatan edelleenkin pukeutua vaalenapunaiseen kirjavaan paitaan.
ap keksi tämmösen vaatejutun ja ujutti väliin tuon vauvan iänkin... ihan tietoisesti koska kyllähän sen nyt tietää miten keskustelut av:lla lähtee raiteiltaan! Hyvin uppoaa näin perjantaina :)
tuo miehesi kanta eli että lapselle pitäisi opettaa Hyvää Makua.
Niin moni äitikin ajattelee, esim. ostelemalla vain Merkkivaatteita.
Ainoa vaan, että sun miehesi maku on aika konservatiivinen.
mutta sinulta menee käsitteet ihan sekaisin.
Seurustelu on sitä kun tapaillaan ENNEN lapsia. Sitten kun on lapsia, ollaan vanhempia.