Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkytyin miesystäväni sanomisista..kyse lasten pukeutumisesta

Vierailija
06.08.2010 |

Olen aina pitänyt miesystävääni erittäin fiksuna ja järkevänä ihmisenä.

Eilen Olin ostanut tyttärelleni (tytär on edellisestä avioliitostani, ei siis miesystäväni biologinen lapsi) vaaleanpunaisen pitkähihaisen tunikan, siinä oli hieman tummempia pallokuvioita. Edessä taskut, söpö ja tyttömäinen vaate. Miesystävä vaatteen nähdessään tuumasi ettei pidä siitä ollenkaan. Samapa se, minä ostan lapselleni (sekä yhteiselle lapsellemme) vaatteet ja itse toki päätän mitä ostan jos vaatteet maksankin.

Sitten alkoi paasaus kuinka tyttäreni vaatteet ovat riemunkirjavia kuin joku sirkus, ja että tietystä iästä alkaen lapsille pitäisi alkaa pukea siistejä ja hillitynvärisiä vaatteita, ei mitään kirkkaita väriyhdistelmiä, vaan "normaaleja vaatteita". Kysyin sitten mieheltä että mitä mahtaa tarkoittaa normaaleilla vaatteilla, kun mielestäni lapseni vaatteet ovat täysin normaaleja lapselle sopivia vaatteita.

En halua pukea lastani pelkkään mustaan niinkuin ei varmaan moni muukaan.

Mies vastasi sitten että esim farkut ja siisti yksivärinen paita on hyvä esimerkki "normaalista pukeutumisesta". Eli aika aikuismaista pukeutumista minun mielestäni. Ja syyksi mies sanoi että jos lapsen pukee värikkäisiin ja lapsellisiin vaattesiin liian pitkään, hän tottuu niihin eikä sitten osaa pukeutua oikein aikuisenakaan.

En ole koskaan ennen kuullut miesystäväni suusta mitään yhtä naurettavaa. Ja arvatkaa mikä tekee tekee tästä vielä naurettavampaa? Ikää "liian lapsellisesti pukeutuvalla" tyttärelläni on huimat 2,5v!!!!!!

huhhuh. Pitipähän nyt avautua :)

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisestä suhteesta ja nyt jo uusikin lapsi uudesta suhteesta??

Huh,huh. Vaatevärit on kyllä pienin ongelma teidän perheessä.

Vierailija
2/121 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mieheltäsi ei miesystävältäsi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana miesystävälle kun aviomiehen kanssa tehty lapsi on vasta vauva tai korkeintaan 1 v...

Vierailija
4/121 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää puhetta miesystävältäsi!

MITÄ IHMEEN PAHAA on värikkäissä vaatteissa? Minusta ne ovat ihania, varsinkin kun oikein yhdistelee. Värit tekevät ihmisestä mielenkiintoisen ja sopivat lapsille, kuten kaiken ikäisille oikein hyvin. Musta on niin tylsä väri...

Miksei aikuisena muka saisi pukeutua väreihin, vaan "oikein"? Itse rakastan värejä, en koskaan pukeudu yksivärisesti. En, vaikka monen muun lakimiehen kaapista löytyykin vain tummia pukuja.

Vierailija
5/121 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on yhteinen lapsi, puhu mieluummin miehestäsi tai avomiehestäsi kuin miesystävästäsi. Siitä sanasta tulee mieleen muualla asuva silloin tällöin tavattava mies.

Tuosta vaateasiasta en verran, että kyllä on miehellä ankarat mielipiteet. Pukeutuuko hän itse jotenkin konservatiivisemmin kuin muut?

Jos itse pukeudut hillitysti etkä riemunkirjavasti niin voithan miehelle esittää esimerkin siitä, millainen tytör on isompana.

Vierailija
6/121 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana miesystävälle kun aviomiehen kanssa tehty lapsi on vasta vauva tai korkeintaan 1 v...

Vanhempi lapsi on ihan hyvin voinut olla yli puolitoistavuotias. Ja ero on ihan hyvin voinut tulla jo raskausaikana (tai jopa jo ennen sitä), eihän sitä kukaan meistä tiedä.

Ihme touhua taas täällä.

Ja ap, on kyllä ihme tyyppi tuo mieskin. Miksi noin pienen pitäisi edes käyttää farkkuja? Huhhuijaakkaa. Ihme ennakkoluulo myös tämä, ettei värikkäisiin vaatteisiin pukeutuva jotenkin pärjää elämässä.

http://kuvat2.iltasanomat.fi/iltasanomat/iDoc/1425696-400_nallenhousut…

http://www.independent.co.uk/multimedia/archive/00108/rowling_108921t.j…

Kyllä kirjavatkin kaverit osaavat pitää itsestään huolen - vaikka olisikin jopa kirjava mekko.

Vierailija
7/121 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä missään ole sanottu, että heillä olisi yhteinen lapsi.

Vierailija
8/121 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä avauksessa oli kyse siis lasten pukeutumisesta ja se oli siis pääpointti jutussani, ei se kuinka pieni esikoiseni oli miesystäväni tavatessa tai sillon kun kuopukseni sai alkunsa ;) mutta tässä lisäinfoa jos kerran kiinnostaa:

eli siis, meillä on yhteinen lapsi. Erosin esikoiseni isästä jo raskauden alussa, ja exäni ei ole lapsen elämässä ollut mitenkään mukana. Nykyisen miesystäväni tapasin esikoisen ollessa 2kk ikäinen. Hän on tuosta asti ollut kuin isä tyttärelleni. Kuopus oli totaalinen yllätys, mutta ihana sellainen :) Hän on nyt 8kk ikäinen. En asu miesystäväni kanssa yhdessä, vietämme paljon aikaa yhdessä joko hänen luonaan tai minun luonani. Mies asuu kyllä ihan lähellä meitä. Minä asun siis kolmistaan lasten kanssa.

Että tällaiset kuviot!

ap

Vierailija
9/121 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurja tempo, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
10/121 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miesystäväsi" on sinun puolisosi ja toisen lapsesi isä, joten totta kai hänellä saa ja pitääkin olla mielipiteitä siitä, miten perheenjäsenenne puetaan.

Toivottavasti et alkanut paasata hänelle, ettei hänelle kuulu, miten OMAN lapsesi puet OMILLA rahoillasi... kumminkin muutoin pidät varmasti suotavana, että hän pitää molempia lapsia tasaveroisina ja osana perhettään.

Voit olla eri mieltä miehesi kanssa (minustakin värikäs pukeutuminen on enemmän kuin paikallaan pienillä lapsilla), mutta miehelläsikin on oikeus mielipiteeseensä.

Hän ei sitä paitsi nähdäkseni vaatinut umpimustaa tyttärellenne, vaan ehkä piti vaan ostamaasi tunikaa liian lapsellisena.

Sano hänelle, että lapsi ei putkahda täysi-ikäisyyteen hetkessä, vaan ehtii oikein mainiosti totutella pois vauvakuoseista kouluikäisenäkin.

Sitä paitsi, aika moni aikuinen nainenkin tykkää värikkäistä vaatteista.

Keskustelkaa rauhallisesti, eihän tuohon nyt mitään yhtä ja ainoaa oikeaa kantaa ole!

Vierailija
11/121 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoiseni oli n. 1v 2kk kun kuopukseni sai alkunsa. Varmaan todella harvinaista tuollainen.

ap

Vierailija
12/121 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitit ap lisätietoja sillä välin, kun kirjoitin omaani. Toki jos ette asu yhdessä, ette ole puolisoita.

Mutta silti - kuten itsekin sanoit - hän on kuin isä tyttärellesi. Niin muodoin hänellä on oikeus sanoa mielipiteensä.

Vierailija
13/121 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä avauksessa oli kyse siis lasten pukeutumisesta ja se oli siis pääpointti jutussani, ei se kuinka pieni esikoiseni oli miesystäväni tavatessa tai sillon kun kuopukseni sai alkunsa ;) mutta tässä lisäinfoa jos kerran kiinnostaa: eli siis, meillä on yhteinen lapsi. Erosin esikoiseni isästä jo raskauden alussa, ja exäni ei ole lapsen elämässä ollut mitenkään mukana. Nykyisen miesystäväni tapasin esikoisen ollessa 2kk ikäinen. Hän on tuosta asti ollut kuin isä tyttärelleni. Kuopus oli totaalinen yllätys, mutta ihana sellainen :) Hän on nyt 8kk ikäinen. En asu miesystäväni kanssa yhdessä, vietämme paljon aikaa yhdessä joko hänen luonaan tai minun luonani. Mies asuu kyllä ihan lähellä meitä. Minä asun siis kolmistaan lasten kanssa. Että tällaiset kuviot! ap

ellei tosiaan teillä ole vapaus tavata ja sekstata muidenkin kanssa? Niin, sitähän tuo mies taitaa vieläkin muuten tehdä.

Tukihuijaukset siihen kaupanpäälle, varsinaien lottovoitto!

Vierailija
14/121 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan normaalia, jos isä pysyisi samana.

Vierailija
15/121 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tylsää pukeutumista

Minä itsekin pidän riemunkirjavia vaatteita, inhoa noita siistejä aikuisvaatteita

Vaatteissa täytyy olla väriä!

Vierailija
16/121 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurja tempo, ei voi muuta sanoa.

siis tuosta että tukien takia asumme erillämme. Mielestäni on ihan jokaisen oma asia muuttaako seurusatelukumppaninsa kanssa yhteen ja missä vaiheessa. Minulla ei ole tapana muuttaa kenenkään kanssa yhteen ennenkuin olemme seurustelleen vähintään muutaman vuoden, jokainen tyylillänsä. Se, että minulla on lapia, ei mielestäni ole mikään syy kiirehtiä suhteessa eteenpäin jos tällainen järjestely sopii meille suhteen osapuolille. Se että sopiiko se kaikille av-mammoille onkin sitten eri asia.

Ja kyllä saa olla aika köyhä jos kaikkien huimien tukien takia haluaisi asua erillään :D niitä tukia tuleekin kyllä joka suunnalta ja niin paljon ettei ehdi kaikkia tuhlata. Not!

ap

Vierailija
17/121 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisen vastaantulijan kanssa...

Vierailija
18/121 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituisempaa olisi, jos pieni lapsi puettaisiin poliitikkotyyliin. Vaikka voithan sinä kokeilla seuraavaksi sitä...

Osta tytölle jämpti musta pikkutakki ja mustat suorat housut, valkoinen kauluspaita ja musta rusetti + mustat sukat ja nauhalliset poikien kiiltonahkakengät; juhla-sellaiset. Hanki kokonaisuuden jatkeeksi vielä paksut mustat, muoviset ja suorakaiteenmalliset silmälasien sangat, niin eiköhän se kokonaisuus ole sitten siinä.

Pieni musta tai konjakinvärinen salkuukaan ei suinkaan olisi pahitteeksi.

Vierailija
19/121 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä avauksessa oli kyse siis lasten pukeutumisesta ja se oli siis pääpointti jutussani, ei se kuinka pieni esikoiseni oli miesystäväni tavatessa tai sillon kun kuopukseni sai alkunsa ;) mutta tässä lisäinfoa jos kerran kiinnostaa: eli siis, meillä on yhteinen lapsi. Erosin esikoiseni isästä jo raskauden alussa, ja exäni ei ole lapsen elämässä ollut mitenkään mukana. Nykyisen miesystäväni tapasin esikoisen ollessa 2kk ikäinen. Hän on tuosta asti ollut kuin isä tyttärelleni. Kuopus oli totaalinen yllätys, mutta ihana sellainen :) Hän on nyt 8kk ikäinen. En asu miesystäväni kanssa yhdessä, vietämme paljon aikaa yhdessä joko hänen luonaan tai minun luonani. Mies asuu kyllä ihan lähellä meitä. Minä asun siis kolmistaan lasten kanssa. Että tällaiset kuviot! ap

ellei tosiaan teillä ole vapaus tavata ja sekstata muidenkin kanssa? Niin, sitähän tuo mies taitaa vieläkin muuten tehdä.

Tukihuijaukset siihen kaupanpäälle, varsinaien lottovoitto!

että miesystävä tai poikaystävä tarkoittaa sitä että seurustellaan ja samalla sekstaillaan muiden kanssa? ja jos puhutaan sen sijaan miehestä, ollaan sitten vasta tosissaan suhteessa ja toisilleen uskollisia?

Kyllä sitä voi seurustella ihan tosissaan vaikkei asuisikaan saman katon alla tai olisi naimisissa :) minä ainakin, ja turha alkaa mieheni (sori, miesystäväni) uskollisuutta epäilemään miestä tuntematta.

ap

Vierailija
20/121 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisen vastaantulijan kanssa...

kyllä tosiaan, olen pian kolmikymppinen kahden lapsen äiti, on näköjään ollut vähän vastaantulijoita elämäni aikana ;)

Ja lisätään tähän nyt sellainenkin info että miesystäväni on myös eronnut, minua vanhempi mies, parin lapsen isä. Haluamme tutustua ensin rauhassa, ja että lapsetkin tutustuvat toisiinsa rauhassa, ennenkuin alamme leikkiä uusperhettä. Siis niille jotka ihmettelivät miksemme asu yhdessä. Niin ,ja lapsilukuni on täynnä.

ap