Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarvitsen av-diagnoosin; Olenko masentunut?

Vierailija
05.08.2010 |

Olen ollut kotiäitinä 5½ vuotta ja hoitanut lapseni (3 kpl)aina itse.

Miehelläni on haastava työ ja hän matkustelee verrattain paljon.

Nyt (jos aikaisemminkaan) en löydä motivaatiota kodin tavaroiden paikalleen laittamiseen, koska palkka on se, että lapset levittävät ne pian taas uudestaan. Koska en ole mikään siivousintoilija en myöskään esimerkilläni opeta lapsia siihen, mitä en itsekään "osaa" = tavaroiden takaisin paikoilleen laittamista.

Haluan korotaa, että ruokin ja ulkoilutan lapseni (+koiran) joka päivä ja muutkin perustarpeet (rakkaus ja puhtaus) ovat hoidossa. Tämä epäjärjestys vaan häiritsee minua ja kertoo joka päivä saamattomuudestani sekä motivoimattomuudestani.

Kun mies on kotona, menetän helposti jaksamiseni lasten kanssa. Tätä ei tapahdu niinkään, kun olen yksin heidän kanssaan.

Luulen, että "kilahdan" osaksi siksi, että mieheni tajuaisi ottaa välillä ohjat käsiinsä.

Hänen mielestään olen todennäköisimmin masentunut ja minun pitäisi hakeutua lääkäriin.

Auttakaahan kertomalla, miltä kertomani teistä vaikuttaa. Kuvittelen, että jos menen lääkäriin ja kerron olevani masentunut niin minulle lätkäistään vaan suorilta lääkitys päälle.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset omaa tilaa, omaa aikaa ja enemmän itsenäisyyttä ylipäätään. Masennuslääkkeet eivät ole ratkaisu tilanteeseesi.

Vierailija
2/9 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennäänkö tällä ja lyödään nuija pöytään vai herättikö kertomani jossakussa muunlaisia ajatuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enempi tulee mieleen tympääntyminen mieheen

auttaako mies mitenkään kotihommissa, eli töstä tullessa tekee muutakin kuin löhöö sohvalla tai juoksee harrastuksissaan ?

entäpä miehen vapaapäivinä ?

miehillä on outo käsitys et kun vaimo ei ole töissä, vaan on VAANkotona ,niin vaimon kuluu tehdä iahn kaikki 24h7 tästä itselläkin kokemusta

eli keskustele mieen kanssa asiallisesti ja mittikää tilannetta yhdessä kolmen lapsen hoito ja huushollin yllä pito ei ole LOMAA

Vierailija
4/9 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"auttaako mies mitenkään kotihommissa, eli töstä tullessa tekee muutakin kuin löhöö sohvalla tai juoksee harrastuksissaan ?"

Hänellä ei ole harrastuksia, joten kotosalla kyllä viihtyy.

Vie kyllä koiran aamulenkille niinä aamuina, kun tekee kotona etänä töitä.

Illalla lähinnä katsoo tv:tä tai tietokonetta, ja lapset hyppivät siinä ympärillä.

Iltatoimet jakautuvat usein niin, että minä teen iltapuuron ja mieheni laitta lapset nukkumaan iltasadun kera.

Muutoin osallistuu, jos pyydän/patistan.

Olen kyllä kertonut, miten paljon onnellisempi ihminen olen, jos hän nostelisi leluja paikoilleen. Minä kyllä taas mieluummin imuroin ja pesen lattiat kunhan lattiapinta olisi näkyvissä : )

"entäpä miehen vapaapäivinä ?"

Vapaapäivät tietysti käytetään johonkin mukavampaan kuin siivoukseen. Kesälomalla teki kyllä urakan ja siivosi autotallin.

Vierailija
5/9 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on välillä vastaavanlainen fiilis. Meillä myös kolme lasta ja kodin pyöritys melko lailla mun vastuulla kun olen hoitovapaallakin. Luulen, että sulla on vain yksinkertaisesti levon tarve. Kolmen lapsen arjen pyörityksessä päivittäin ei jää paljon aikaa omalle lepäämiselle. Jokainen ihminen tarvitsee edes sen pienen hetken päivästä,jolloin ei tarvitse olla muiden käytettävissä, kahvihetken tms..Tämä kotiäidin työ on oikeasti antoisaa, mutta myös vaativaa. Kerrot, että kun lastennne isä on paikalla, haluaisit luovuttaa ohjat hänelle. Minusta se on normaalia, varsinkin kun isä paljon matkatöissä. Et minustakaan vaikuta masentuneelta, vain hieman tylsistyneeltä siihen, että vastuu lasten ja kodin pyörittämisestä on sinulla. Tarvitsisit hieman omaa aikaa.

Vierailija
6/9 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on välillä vastaavanlainen fiilis. Meillä myös kolme lasta ja kodin pyöritys melko lailla mun vastuulla kun olen hoitovapaallakin. Luulen, että sulla on vain yksinkertaisesti levon tarve. Kolmen lapsen arjen pyörityksessä päivittäin ei jää paljon aikaa omalle lepäämiselle. Jokainen ihminen tarvitsee edes sen pienen hetken päivästä,jolloin ei tarvitse olla muiden käytettävissä, kahvihetken tms..Tämä kotiäidin työ on oikeasti antoisaa, mutta myös vaativaa. Kerrot, että kun lastennne isä on paikalla, haluaisit luovuttaa ohjat hänelle. Minusta se on normaalia, varsinkin kun isä paljon matkatöissä. Et minustakaan vaikuta masentuneelta, vain hieman tylsistyneeltä siihen, että vastuu lasten ja kodin pyörittämisestä on sinulla. Tarvitsisit hieman omaa aikaa.

Vierailija
7/9 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minustakin tuntuu, ettei tässä tabletit auta.

Pitäisi vaan saada jokin käytäntö esim. siivouspäivän muodossa ja siihen osallistuisi KOKO perhe.

Nyt tämä on sitä, että KOKO perhe sotkee (minä mukaan lukien) ja yksi sitten siivoaa, koska on kerran kotona 24/7 töissä.

Vierailija
8/9 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi ja sinun vuorovaikutusongelmalta.

Jos siivous nyt ei mene ihan sairaalloisen huonoon kuntoon, niin ei se sinänsä masennuksesta kerro. Jos siis kuitenkin tiskaat astiat, peset pyykit yms. Hujan hajan oleva kämppä ei ole masennusdiagnoosin syy!

Mutta kuulostaa että miehesi ja sinun työnjako /sinun tarpeiden ottaminen huomioon ja jaksaminen lasten kanssa ei ole ihan tasapainossa. Jutelkaa keskenänne enemmän siitä, mikä parantais jaksamistasi.

Vierailija
9/9 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin illalla keskustella ja löytää ratkaisua tähän kaaokseen. Ehdotin miehelleni, että meillä olisi siivoustunti kerran viikossa, jolloin jokainen osallistuisi. Minä sitten siivoilisin lopun viikkoa kiireellisimpiä.

Valitettavasti mieheni mielestä minun tulee suoriutua koko asiasta - olenhan kotiäiti. Hänellä ei ole aikaa ja hän tekee pihatyöt: Huoltaa kovapuiset kalusteet yms.

Siis kesällä... Minä teen kuitenkin talven lumitöistä suurimman osan...huoh