Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaun meni tutin vierotuksessa?

Vierailija
05.08.2010 |

huusiko lapsi monta päivää ja millä tavalla vierotit.

itsellä lapsi kohta 1v 6kk ja ajattelin vierottaa tutista, ei lussuta tuttia muulloin ku menee nukkumaan päikkärit ja yö unet.

jokin hyvä ja tehokas tapa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna rauhassa syödä 2-vuotiaaksi. Silloin on jo vähän isompi ja onnistuu helposti.

Vierailija
2/12 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna rauhassa syödä 2-vuotiaaksi. Silloin on jo vähän isompi ja onnistuu helposti.

Meidän nuorimmaisella tulee syksyllä 2v täyteen ja silloin olisi tuteista luopuminen edessä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tyttö ole tuntunut lainkaan tarvitsevan tuttia. Kohta on menty kaksi kuukautta sitä ilman.

Vierailija
4/12 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

otettii yötutti pois 1 v 10 kk ikäisenä ja hyvin meni. Tehkää tutista luopumisesta iloinen tapahtuma. Meillä poika sai itse antaa tutin eläimille ja hyvin meni.

Sitte muutamana ekana iltana ei itkenyt tutin perää mutta puhui siitä kuinka tutti on nyt eläinvauvoilla. Eli joku kiva positiivinen juttu miten sen otatte pois.

Meillä poika halusi pyytää mummon ym sukulaisia katsomaan kun oli luovuttanut tutin "eläinvauvoille"

Vierailija
5/12 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi oli 1,5v. Alkuun tottakai itkeskeli iltaisin, mutta päivät sujui oikein hyvin. Eikä se uniitkustelukaan kauan kestänyt. Itse halusin vieroittaa ennen, kuin tämä toinen syntyy, joka siis tapahtuu hetkenä minä hyvänsä. Esikoinen nyt 1v 8kk ja ei todellakaan kaipaa mitään tuttia elämäänsä enää. =)

Vierailija
6/12 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska silloin lapsi saattaa alkaa imeä peukaloa ja siitä vasta onkin paha vierottaa ja se aiheuttaa ihan kauheat vinoumat hampaisiin.

Mutta toisaalta moni on onnistuneesti vierottanut alle vuoden vanhalta tutin.

Eli kai siinä kannattaa olla herkkänä sille, miten tärkeä se tutti on lapselle ja alkaisiko tosiaan imeskellä peukkua vai ei.

Ja sitten viedään tutit vaikka nyt oravavauvoille ja lapsi voi saada vaikka pehmon vastalahjaksi oravilta... niin me tehtiin. Nukkumaanmeno oli pari päivää hiukan takkuista, mutta ei sen isompaa shouta siitä syntynyt. Kannattaa toteuttaa loma-aikana tms. niin, ettei pari huonosti nukuttua yötä pilaa elämää kokonaan.

Vierailija
7/12 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alkuunsa kerron, että yritin vieroittamista 1,5-vuotiaalle. Mutta silloin tämä vain itki ja valvoi, kunnes joka ilta nukahti puolen yön jälkeen sohvalle aivan uupuneena. Tätä katsoin viikon ja annoin tutin takaisin. Eihän tuon ikäinen osannut vielä ilmaista itseään kovin hyvin.

2-vuotiaana taas osasi puhua jo hyvin. Leikkasin tutista tuttiosan pois ja näytin lapselle, että ohhoh, kun on niin vanha tutti, että on mennyt rikki. Muksua inhotti rikki mennyt tutti, ei edes yrittänyt mitään sillä. Pyysi vielä tuttia näytille, kun meni nukkumaan ja sitten pyysi vesihörppyä tilalle. Eikä kaipaillut tuttia enää.

Vierailija
8/12 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilta olen ottanut tutin pois noin 1v8kk ikäisenä, ilman mitään ongelmaa. Lapset eivät reagoineet oikeastaan mitenkään.

Vierailija
9/12 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ennen 10kk ikää vierottaa, ei mitään vaurioita ehdi tulla. 6kk jälkeen lapsella ei periaatteessa ole enää imemisen tarvetta, tai siinä vaiheessa se ainakin alkaa selvästi vähentyä. Alle vuoden ikäiseltä kun vierottaa, niin lapsikaan ei pitkään koko kapistusta muista eikä osaa sitä vaatia. Itse olen napannut tutin pois kaikilta kolmelta lapseltani kuukauden pari ennen 1-vuotispäivää, ja tosi helposti on onnistunut. Pisimmillään oli kahden päivän ikävöintiä tutin perään. Mielestäni tutti ei edes kuulu enää liki 2-vuotiaan suuhun!

Vierailija
10/12 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kiinnittänyt tutin kiinni unirättiin, jotta molemmista tulisi tärkeät nukahtamisessa. Kun sitten tutista piti luopua, jäi unirätti joka tuttu ja turvallinen. Ensimmäisenä iltana etsi kovasti tuttia ja hiukan sitä itkeskeli, mutta rauhottui nukkumaan unirätti kainalossa. Seuraavana iltana ei tuttia enää kaivannutkaan. Ikää oli 1,5v.

Vierailija
11/12 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ennen 10kk ikää vierottaa, ei mitään vaurioita ehdi tulla. 6kk jälkeen lapsella ei periaatteessa ole enää imemisen tarvetta, tai siinä vaiheessa se ainakin alkaa selvästi vähentyä. Alle vuoden ikäiseltä kun vierottaa, niin lapsikaan ei pitkään koko kapistusta muista eikä osaa sitä vaatia. Itse olen napannut tutin pois kaikilta kolmelta lapseltani kuukauden pari ennen 1-vuotispäivää, ja tosi helposti on onnistunut. Pisimmillään oli kahden päivän ikävöintiä tutin perään. Mielestäni tutti ei edes kuulu enää liki 2-vuotiaan suuhun!

Joten kannattaa muistaa tuo, ennen kuin julistaa mitään yleispätevää.

Jos imuttelu on voimakasta, ennenaikainen tutin poisotto johtaa siihen, että lapsi alkaa imeskellä peukkua, nyrkkiä tai vaikkapa hihaansa. Nähty on...

Vierailija
12/12 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikeastaan tarvinnut edes vieroittaa tutista. Se meni hukkaan (eikä tänä päivänäkään ole käryä, mihin ihmeeseen se katosi) eikä poika sen perään kysellyt lainkaan, ikää muksulla oli muistaakseni puolitoista vuotta.

Tuttipullo olikin sitten asia erikseen....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi