Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mieheni suhtautuminen lääkkeisiin, lääketieteeseen ravintolisiin_mitä mieltä

Vierailija
05.08.2010 |

Miehellä on kilpirauhasen vajaatoiminta ja muitakin vaivoja. Arvoja ei ole käynyt mittauttamassa valovuosiin. On tuntenut suurta väsymystä viimeaikoina.

Mies sanoi, että hän lopettaa lääkkeiden käytön (ei ole vissiin ihan tosissaan). Mutta käyttää luonnontuotteita, esim. tryptofaani-aminohappoa, jota saa luontaistuotteena. (Sivuhuomautus; eikö nämäkin "luontaistuotteet" ole ihan kemiallisesti valmistettuja?). Nytkin ottaa tuota aminohappoa purkista 1 mg, vaikka suositus on, että päivässä ei tuon yli pitäs saada (huom. lisäksi saa siis ravinnosta...).

Itse uskon, että mitään ei tulisi saada liikaa (esim. tuota yhtä aminohappoa). Lääkkeillä saa täsmällisemmin vaivaan tarvitseman annoksen. (esim. TSH:n ollessa liian pieni tyroksiinia sen mitä tarttee).

Ja olen huolissani jopa miehen elimistöstä. Olen kyllä kertonutkin sen... Annanko vaan olla, kun ei usko. Pitää mielipiteensä?

Alkaa jo välittäminen olla vähissä, kun mies vähän tyhmä muutenkin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskon, että mitään ei tulisi saada liikaa (esim. tuota yhtä aminohappoa). Lääkkeillä saa täsmällisemmin vaivaan tarvitseman annoksen.

uskon siis tasapainoon...jos jotain ainetta saa liikaa, tasapaino järkkyy...

Vierailija
2/7 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että luonnonmukaisia aineita ihmisen elimistö osaa käsitellä, eikä niitä pääse kerääntymään liikaa, elimistö pystyy pitämään tasapainon yllä.

Mutta kemiallisista ja prosessoiduista aineista kroppa menee sekaisin.

Ajatellaan nyt vaikka kolesterolitasapainoa. Elimistö itse tuottaa kolesterolia ja sitä saa myös ravinnosta. Asia on järjestetty niin että jos ihminen syö paljon kolesterolipitoista ruokaa, elimistö muodostaa sitä vähemmän, ja päinvastoin.

Joten vähentämällä ruuan kolesterolia, ei voida vähentää elimistön kolesterolia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että luonnonmukaisia aineita ihmisen elimistö osaa käsitellä, eikä niitä pääse kerääntymään liikaa, elimistö pystyy pitämään tasapainon yllä. Mutta kemiallisista ja prosessoiduista aineista kroppa menee sekaisin.

ottaminen luonnonmukaista, eikö kroppa tee ravinnosta (proteiinista) aminohappoja ja sieltä synteesit mitä tarttee?

ap

Vierailija
4/7 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/7 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu mutta onko jonkun tietyn aminohapon

että luonnonmukaisia aineita ihmisen elimistö osaa käsitellä, eikä niitä pääse kerääntymään liikaa, elimistö pystyy pitämään tasapainon yllä. Mutta kemiallisista ja prosessoiduista aineista kroppa menee sekaisin.

ottaminen luonnonmukaista, eikö kroppa tee ravinnosta (proteiinista) aminohappoja ja sieltä synteesit mitä tarttee? ap

Kroppa ei kylläkään tee tryptofaania, sitä on saatava ravinnosta, MUTTA ei sitäkään kuulu syödä liikaa. Minustakaan ei ole järkeä popsia 1 mg tryptofaania päivässä, koska sitä saa myös ravinnosta, ja luultavasti aivan riittävästi.

En kyllä mutenkaan ymmärrä sitä, että lääkärien määräämiä lääkevalmisteita ei syödä, mutta popsitaan luontaistuotteita omin päin. Aivan älytöntä. Jos nyt välttämättä haluaa kärsiä kilpirauhasen vajaatoiminnasta, niin söisi sitten vain normaalisti terveellisesti ja monipuolisesti!

Vierailija
6/7 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. monet kasvit, sienet kehittävät jos jonkinlaisia puolustusyhdisteitä, jotka ovat tappavia ihmiselle, vaikka täysin luonnonmukaisia ovatkin.

että luonnonmukaisia aineita ihmisen elimistö osaa käsitellä, eikä niitä pääse kerääntymään liikaa, elimistö pystyy pitämään tasapainon yllä.

Ajatellaan nyt vaikka kolesterolitasapainoa. Elimistö itse tuottaa kolesterolia ja sitä saa myös ravinnosta. Asia on järjestetty niin että jos ihminen syö paljon kolesterolipitoista ruokaa, elimistö muodostaa sitä vähemmän, ja päinvastoin.

Joten vähentämällä ruuan kolesterolia, ei voida vähentää elimistön kolesterolia.

Vierailija
7/7 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesteroliaineenvaihduntakin on varsin monimutkainen prosessi, ei ollenkaan noin yksinkertainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän