Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään jolla jännitysniska - tension neck?

Vierailija
03.08.2010 |

Millä helpotusta oireiluun?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo akuuttiin vaivaan. Muita konsteja venyttely, keppijumppa, sauvakävely, hieronta.

Vierailija
2/7 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos muistais säännöllisen venyttelyn (pitkät, vähintään 2 minuutin venytykset) ja hartialihasjumpan niin oikean tyynyn (korkea ja kova tai matala sen mukaan nukutko kyljelläsi vai selälläsi, kovan patjan ja oikean työasennon kanssa hlpottaisi varmasti.

Tarkista työaento sellaiseksi, että sulla on ryhdikkäästi istuessasi

-tuki selälle

-ranteet suorassa ja olkapäät rentona kun kädet on näppiksella

-näyttöruudun yläreuna noin silmien korkeudella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siihen oikeen apua ole löytynyt. Siihen tottuu jossain määrin. Mitkään keppijumpat ja sauvakävelyt eivät ole hyväksi tähän vaivaan. Lihakset ovat liian jännittyneet eikä niitä ole syytä jännittää enempää. Mahdollisimman rennoksi pitäisi saada.

Vierailija
4/7 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

method putkiston venytteyjä ja avantouintia saunasta. Lämmönvaihtelu lisää verenkiertoa ja se laukaisee lkivun todella tehokkaasti. NÄin kesällä avanto on joskus pakko korvata kylmällä suihkulla kun järvivesi ei ole tarpeeksi kylmää. Syksyllä ja keväällä/alkukesäällä riittää järvivesikin. Tehoaa nopeammin ja tehokkaammpin kuin lääkkeet. Lääkkeiden (Burana, mobilat) ja avannon yhdistelmä auttaa jo tunnissa eikä kipu utle takaisin seuraavana päivänä.

Vierailija
5/7 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkekuuri, jopa akupunktio oli hyväksi, mutta sen jälkeen kaikki on itsestä kiinni. Lähtee parhaiten pois kuntosalilla ja liikumalla, pahenee koneella istuessa ja nukkuessa liikaa.

Vähän saman tyyppinen vaiva kuin joku fibromyalgia. Ei huvittaisi mainostaa, jos elämäntavat eivät ole kunnossa.

Vierailija
6/7 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllättävän paljon myös piikkimatto ennen nukkumaanmenoa. Olin aluksi piikkimaton suhteen tosi skeptinen, mutta ilmeisesti se rentouttaa minua niin hyvin että nukunkin rennommin ja niskakin vetristyy. Olen pari kertaa nukahtanut piikkimatollekin ja herännyt joskus parin tunnin päästä :D

Vierailija
7/7 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä on. Oon kohta 12-vuotias ja mulla toettiin se diagnoosi 9-vuotiaana, kun käytiin oys:sissa tutkimuksissa jatkuvasta pään särystä. Samalla todettiin myös laktoosi-intoleranssi. Eli siis niskoista säteilee kipua päähän ja joskus jopa jalkoihinkin. Yleensä kipu menee vain ajan kanssa ohi, omaa lääkitystä ei oo annettu ja buranat ei auta. Oon käyny monilla hierojilla, fysioterapiassa, vyöhyketarapiassa, lääkärissä... Ei vaan auta, aina sanotaan että jumppaa jumppaa.. Toinen harmi on että jouduin lopettamaan huilun soiton ja voimistelunkin tämän takia..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi