Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko synnytyksenjälkeistä masennusta vastaan

Vierailija
03.08.2010 |

taistella itse, ilman lääkitystä?

Masennuin ensimmäisen lapsen vauva-aikana (omasta mielestäni vaikeasti).

Nyt olen raskaana ja pelottaa, että masentuisin taas uudelleen.

Kuinka voisin ehkäistä masennusta? Auttaisiko liikunta, vitamiinit tai oikanlainen asennoituminen?

Kokemuksia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy masennukseen voi olla siinä elämänmuutoksessakin, minkä eka vauva tuo. Toisen vauvan kanssa osaa hommat jo, eikä päivärytmi ym. enää muutu niin paljoa. Eikä se tule enää yllätyksenä, kuinka paljon vauva tarvitsee hoitoa - 24h!

Levon määräkin ratkaisee. Jos on raskas synnytys eikä saa nukkua, voi aika nopeasti fiilikset huonontua.

Vierailija
2/3 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä osasin myös odottaa masennusta, mutta en onnistunut sitä ehkäisemään. Enkä myöskään myöntämään... :/ Näin jälkeenpäin tuntuu tietysti typerältä, että miksen kertonut asiasta kenellekään ja ajoin itseni siihen pisteeseen. Ole sinä fiksumpi ja ota asia esille neuvolassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskautta kuvittelin että elämäni tulee olemaan onnellista ja täydellistä. Minua ahdisti ilmastonmuutoskeskustelu ja ahdistaa vieläkin. Rupesi tuntumaan, ettei lapsellani ole tulevaisuutta kun maailma tuhoutuu.

Mielestäni parasta on keskustella asioista ystävän/miehen kanssa. Kun ei jää yksin vatvomaan asioita oman pään sisällä, niin elämä on kevyempää. Muuta keinoa en ole keksinyt:)

Hormoneistahan se johtuu suurelta osin. Harmillinen homma. Onnea sulle vauvelista ja ihania päiviä lapsiesi kanssa:)