Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äkkiäpä murkun innostus koiranpennusta laimeni

Vierailija
03.08.2010 |

Jos olisin oikein julma, etsisin pennulle uuden kodin.

Eläimet eivät ole leikkikaluja

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan koko perheelle.

Vierailija
2/23 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aikuisella. Vaikka lemmikki tilisikin nuoren "omaksi".

Ihanko oikeasti kuvittelit teinin vievän koiraa ulos joka aamu säässä kuin säässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti kuvittelin teinin vievän koiraa ulos joka aamun lisäksi myös joka päivä ja joka ilta =) Siitä tehtiin oikein kirjallinen sopimus.

15v kyllä pitäisi ymmärtää, varsinkin kun kerroin kauhurealistisesti mitä tuleman pitää. Vapautus koiran ulkoilutuksesta sovittiin vain lomamatkan tai sairauden takia.

Mutta koira on myös minun joten se jää taloon.

Vierailija
4/23 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet eivät ole leikkikaluja

Paremminkin olisi ollut outoa mikäli innostus olisi pysynyt.....

Vierailija
5/23 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pidät koiran, jota sitten (ilmeisesti?) kukaan ei halua hoitaa. Älä rankaise eläintä omasta virheestäsi (koska virhe on hankkia eläin olettaen että teini siitä jaksaa huolehtia)!

Useimmiten myös kasvattajan kautta on mahdollista etsiä pennulle uusi koti (ja kasvattajalla kenties mahdollisuus ottaa pentu luokseen väliajaksi?).

Vierailija
6/23 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pidät koiran, jota sitten (ilmeisesti?) kukaan ei halua hoitaa. Älä rankaise eläintä omasta virheestäsi (koska virhe on hankkia eläin olettaen että teini siitä jaksaa huolehtia)! Useimmiten myös kasvattajan kautta on mahdollista etsiä pennulle uusi koti (ja kasvattajalla kenties mahdollisuus ottaa pentu luokseen väliajaksi?).

Kuka sanoi ettei KUKAAN koiraa hoida? Teini hoitaa kun huomautan ja minä itse. Kun se tuosta kasvaa, alan kilpailla sen kanssa muutamassakin lajissa

Vierailija
7/23 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoi ettei KUKAAN koiraa hoida? Teini hoitaa kun huomautan ja minä itse. Kun se tuosta kasvaa, alan kilpailla sen kanssa muutamassakin lajissa

Miksi teinin pitäisikään olla SINUN koirastasi innostunut?

Vierailija
8/23 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinin kohdalla tietysti innostuksen laimenemista voi seurata pikkuhiljaa kiintymys koiraan ja hoito muodostuu rutiiniksi, jopa harrastus löytyä. Edellyttää tietysti vanhemmilta tukea eli muuta kuin ilkkumista ja moittimista innostuksen laimenemisesta.

Vierailija
9/23 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teinin pitäisikään olla SINUN koirastasi innostunut?

Toivotan parempaa päivää sinunkin risukasaasi!

Lähden tästä rekkusen kanssa pissille

Vierailija
10/23 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinin kohdalla tietysti innostuksen laimenemista voi seurata pikkuhiljaa kiintymys koiraan ja hoito muodostuu rutiiniksi, jopa harrastus löytyä. Edellyttää tietysti vanhemmilta tukea eli muuta kuin ilkkumista ja moittimista innostuksen laimenemisesta.

sitoumuksistaan ja siitä kuinka paljon aikaa, huomiota ja uusia kokemuksia pentu juuri tässä vaiheessa tarvitsee että vältettäisiin myöhemmät ongelmat.

Vierailija
11/23 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teini ei jaksa innostua koirasta kovin pitkään?!? Kyllä sen ikäisten päässä liikkuu ihan muut asiat...

Vierailija
12/23 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheessä muita eläimiä ennestään? Tai muita hoitajia kuin sinä ja se teini?

Vierailija
13/23 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti kuvittelin teinin vievän koiraa ulos joka aamun lisäksi myös joka päivä ja joka ilta =) Siitä tehtiin oikein kirjallinen sopimus.

15v kyllä pitäisi ymmärtää, varsinkin kun kerroin kauhurealistisesti mitä tuleman pitää. Vapautus koiran ulkoilutuksesta sovittiin vain lomamatkan tai sairauden takia.

Mutta koira on myös minun joten se jää taloon.

kyllä minäkin olisin ajatellut että nuori olisi tuossa tilanteessa itse vastannut koirasta. No, kaikkea ei voi etukäteen arvata. Toivottavasti koira on sinulle mieluinen.

Vierailija
14/23 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole mikään hetken pikahankinta, tätä on mietitty tosi pitkään.

Kun teinikään ei voi kaivaa pullasta pelkkiä rusinoita. Eläimen takia joutuu joskus luopumaan jostain kivasta. Tosin tiedän että se tulee yllätyksenä monelle aikuisellekin.

Vierailija
15/23 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini hoitaa kun huomautan ja minä itse. Kun se tuosta kasvaa, alan kilpailla sen kanssa muutamassakin lajissa

Vierailija
16/23 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti kuvittelin teinin vievän koiraa ulos joka aamun lisäksi myös joka päivä ja joka ilta =) Siitä tehtiin oikein kirjallinen sopimus. 15v kyllä pitäisi ymmärtää, varsinkin kun kerroin kauhurealistisesti mitä tuleman pitää. Vapautus koiran ulkoilutuksesta sovittiin vain lomamatkan tai sairauden takia. Mutta koira on myös minun joten se jää taloon.

kyllä minäkin olisin ajatellut että nuori olisi tuossa tilanteessa itse vastannut koirasta. No, kaikkea ei voi etukäteen arvata. Toivottavasti koira on sinulle mieluinen.

ja uskon että pääsemme pitkälle kun tositoimiin ryhdytään.

Koira ei tarvitse vaaleanpunaista kaulapantaa ja strassitalutinta, vaan selkeät säännöt ja sopivaa aktiviteettia.

Vierailija
17/23 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teini pitää kiinni sopimuksesta. Jos nyt annat periksi, niin annat hänelle kuvan että hän voi tehdä mitä tahansa, allekirjoittaa mitä tahansa eikä ole kuitenkaan oikeasti vastuussa mistään. Aikuinen on viime kädessä vastuussa eläimestä ja se tarkoittaa sitä että sinä vastaat siitä että teini vie sen koiran ulos. Ei ole sinun tehtäväsi viedä sitä ulos vaan huolehtia se tulee vietyä ulos!

Ihan oikeasti kuvittelin teinin vievän koiraa ulos joka aamun lisäksi myös joka päivä ja joka ilta =) Siitä tehtiin oikein kirjallinen sopimus. 15v kyllä pitäisi ymmärtää, varsinkin kun kerroin kauhurealistisesti mitä tuleman pitää. Vapautus koiran ulkoilutuksesta sovittiin vain lomamatkan tai sairauden takia. Mutta koira on myös minun joten se jää taloon.

Vierailija
18/23 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tiukkana, pidät kiinni siitä että teini sopimuksen mukaisesti hoitaa koiraa. Kyseessä kuitenkin on 15v nuori, sen ikäisen pitää jo ymmärtää ettei voi vain luistaa asioista kun ei enää tunnukaan kivalta. Elämä vaan ei pyöri sillä tavalla...

että teini pitää kiinni sopimuksesta. Jos nyt annat periksi, niin annat hänelle kuvan että hän voi tehdä mitä tahansa, allekirjoittaa mitä tahansa eikä ole kuitenkaan oikeasti vastuussa mistään. Aikuinen on viime kädessä vastuussa eläimestä ja se tarkoittaa sitä että sinä vastaat siitä että teini vie sen koiran ulos. Ei ole sinun tehtäväsi viedä sitä ulos vaan huolehtia se tulee vietyä ulos!

Vierailija
19/23 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin alkuperäisen ajatuksen mukaan teinin piti aloittaa minulle uusi pk-laji koiran kanssa, itse keskityn tokoon ja jälkeen. Nyt vaan on sellainen olo että taitaa tuo teinin laji jäädä, voihan olla että tunne myöhemmin osoittautuu vääräksi. Toivon niin.

Teinillä on vielä oppimista omassa ajankäytössään, eli kun pentu nukkuu on hyvä aika puuhata omia juttuja ja sehän nukkuu vielä aika paljon.

Vierailija
20/23 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohi parissa päivässä kun sen hommasimme...ja ihan vain sen takia kun yksi lapsistamme sitä niin kovasti tahtoi. (tiesin tosin, että loppu pelissä koira jää minun ja mieheni vastuulle) Mutta yllätyin täysin kuinka NOPEASTI se innostus meni ohi. Kyllä tietokone/ym pelejä jaksetaan rämpyttää yötä myöten ja ollaan kiinnostuneita, mutta ei elävästä olennosta...onneksi koiramme on maailman ihanin ja helpoin tapaus...ja niin rakastettava, ettei haittaa vaikka teinit eivät jaksakaan.

Tosin itse olen pitänyt tiukasti siitä kiinni että teinimme käyvät vuorotellen koiran kanssa ulkona. Itse hoidan vain aikaisen aamun vuoron ja mieheni viimeisen iltalenkin.