En voi sille mitään, mutta teinit ärsyttävät minua suunnattomasti.
Tiedän hyvin, että omistakin lapsistani tulee jossain vaiheessa teinejä ja että olen itsekin ollut teini, mutta silti. Ärsyttää ja ällöttää nuo sössöttävät teinipissikset ja mopoillaan ympäristöä terrorisoivat klopit. Eikö niilläkään ole mitään muuta tekemistä kuin lorvia kauppojen nurkilla sotkemassa ja mölyämässä. Menisivät vaikka urheilemaan niin tulisi sekin energia käytettyä järkevämmin.
Kommentit (56)
En jaksa yhtään kuunnella huonokäytöksisiä ihmisiä.
teinipojat pärrää mopoillaan, eikä kaikki myöskään urheile. Sulla on varsin kummallinen ja yksioikoinen kuva teini-ikäisistä nuorista.
juuri välitä teineistä. Meilläpäin on ihan valtavia poikalaumoja, jotka vaeltaa lähikaupan, nuokkarin ja huoltsikan väliä. Tämähän on ihan luonnollista, koska tuskin yksikään noitten teinipoikien äideistä kestäisi tuollaista laumaa omassa kodissaan, joten pojat on sitten ulkoistettu muiden harmiksi.
Minä aina ihmettelen, että jos ne teinipojat on kerran niin ihania ja hellyttäviä kuin äidit väittää, niin miksi niitten suloiset kaverit ei sitten ole tervetulleita viettämään iltaa sinne omaan kotiin. Vaikka en tuomitse; minulla on veljiä, ja lapsuuskotini oli ainoa jonne koko jengi oli tervetullut. Koko eteinen saattoi olla täynnä veneen kokoisia lenkkareita, murkkuhiki haista ulos asti ja koska kiltti äitini tarjosi pojille välipalaa, saattoi maitoa palaa litratolkulla ja leipää mennä pussi tai pari koska nuoret oli koulun jälkeen niin nälkäisiä.
Jotenkin kamala ajatella, että omat pienet poikani ovat hetken päästä samanlaisia seilaajia. Minä vaan en ymmärrä heitä - en edes itse teininä ymmärtänyt tuollaista käytöstä.
aivotoiminta taantuu ja keskittyy jonnekin mulkun tuntumaan.... Mut eihän sitä kestä kuin väliaikaisesti (yleensä!) 3-5 vuotta. Se on koko elämästä ihan piece of cake. :=D
Onneks ne häipyy kohta kauemmas kun ilmat viilenee.
t.30-vuotias IKÄIHMINEN
ei vasta-argumentti vaan oma toteamus
Minusta alle kouluikäiset lapset ovat ärsyttäviä, en kertakaikkiaan tahdo heitä kestää. Mitä nuorempi, sen pahempi. Mutta kouluikäiset ja teinit on ok. He eivät ärsytä yhtään, vaan ovat mukavaa seuraa!
Minulla on toki kaksi lasta, jo isoja, mutta olisin voinut tehdä enemmänkin jos lapsia saisi "valmiina paketteina", sellaisina 6-vuotiaina.
Juuri niitä mölyäviä ja roskaavia teinejä..inhosin jo kun itse olin teini..ja olen 28v.Myös alakouluikäiset POJAT ärsyttävät
Ei niistä ole mitään hyvää sanottavaa. Tytöt on letukoita pissiksiä ja pojat mölyäviä euroopanomistajia. Nykynuoriso on oikeasti hakenut vaikutteensa aivan hevon perseestä.
Todellakaan en arvosta tuota sukupolvea pätkän vertaa. Persevaot ja tissit vilkkuu, pojilla housut puoliksi reisissä, joskus tekisi kadullakin mieli koputtaa olalle että hei kaveri sulta taitaa housut kohta tippua, ootko muuten huomannut. Ja tytöille ei kai kotona ohjeisteta, että se on helkutin rumaa katseltavaa kanssaihmisille kun valkoinen läski vilkkuu liian lyhyen paidan alta ja kaula-aukko on kun huoralla. Mutta sitähän nämä nykyteinit haluaa olla, vaikutteet haetaan noista maailmoista, joten siksi mulla ei ymmärtämys riitä.
Yksitellen ne ovat suloisia, mutta laumassa äärimmäisen rasittavia! Ja en todellakaan muistele lämmöllä omaa teini-ikääni... laumasieluisuuus ON ärsyttävää!
Samoin. Ja vituttaa kun niitä pitää ymmärtää, vaikka hajottavat ikkunoita ja raapivat autoja ja kaatavat postilaatikoita ja varastavat pihoilta tavaraa. Kun niillä on murkku ja niillä on vaikeaa.
Inhosin näitä tyyppejä itse jo teininä ja nyt keski-ikäisenä vielä enemmän.
vähän on sittemmin hellittänyt. Tyhmiä euroopanomistajia koko sakki, mutta silti niitä pitää kohdella muka niin hienotunteisesti, ettei vaan tule paha mieli.
tuollaista muka ymmärtää?
Minä otan tuntomerkit ylös ja ilmoitan poliisille.
Ihan vaan piruuttani kun tiedän millaisia hankaluuksia voi tuollainen rötöstelymerkintä tuoda:)
Ihanaa yleistävää vuodatusta!
Suuri osa teineistä tekee vallan muuta kuin notkuu kauppojen nurkilla, toivottavasti omasi myös sitten aikanaan.
Tuo on selvä oire siitä, samaa tautia itselläkin havaittavissa =D
vähän on sittemmin hellittänyt. Tyhmiä euroopanomistajia koko sakki, mutta silti niitä pitää kohdella muka niin hienotunteisesti, ettei vaan tule paha mieli.
Se on niin söpö (ja rasittava, teinillekin) vaihe elämässä. Ne on niin hukassa itsensä kanssa ja sen näkee niin selvästi, raasut.
Itse olen viiskymppinen teinipojan äiti, ja vielä muistan oman nuoruuteni NIIN hyvin. Aina oltiin tiellä, oltiin missä hyvänsä.
Oikeasti valtaosa nuorista on tosi fiksuja, älykkäitä, ajattelevia, toisista välittäviä ihmisiä. Vaikkei viettäisikään kaikkea aikaansa harrastuksissa tai urheillen. Nuorille se notkuminen on tapa viettää aikaa kavereiden kanssa, tutustua uusiin ihmisiin ja vilkuilla vastakkaista sukupuolta. Eiköhän nuoret ole kautta aikain notkuneet jossain, missä sitten minäkin aikakautena.
Ei notkuttu missään, vaan aika kului harrastuksissa. Kuvista näkee, että ei myöskään pukeuduttu kuin pikkuhuorat. Ihan normaaleja nuoria oltiin.
Tuomitsetko muutkin ihmiset ulkonäön perusteella?
Minä harrastin myös paljon mutta jäi minullekin aikaa notkuskella kulmilla ja provosoida pukeutumisellani.
Ärsyttäviä näsäilijöitä, vastaanväittäviä pikku neropatteja. Toiset yrittää kaikin tavoin mielistellä aikuisia ja toiset taas luulevat olensa fiksuja maailman napoja. Ja juu, minulla on alaluokkalainen tyttö joka on myös ärsyttävä näine tapoineen, mutta kyllä, rakastan häntä.
Ilman niitä elämässä ei olisi mitään järkeä. Onneksi itselläkin on kaksi, ja kaksi kasvamassa.
Tytöt nyt eivät ole niin ihania, mutta on niissäkin vähän järkevämpiä yksilöitä...
En jaksa yhtään kuunnella huonokäytöksisiä ihmisiä.