En voi sille mitään, mutta teinit ärsyttävät minua suunnattomasti.
Tiedän hyvin, että omistakin lapsistani tulee jossain vaiheessa teinejä ja että olen itsekin ollut teini, mutta silti. Ärsyttää ja ällöttää nuo sössöttävät teinipissikset ja mopoillaan ympäristöä terrorisoivat klopit. Eikö niilläkään ole mitään muuta tekemistä kuin lorvia kauppojen nurkilla sotkemassa ja mölyämässä. Menisivät vaikka urheilemaan niin tulisi sekin energia käytettyä järkevämmin.
Kommentit (56)
No, elämä opettaa.
pitäviä ja huonosti kasvatettuja teinejä, jotka parveilee esim. meidän lähikaupan ovella. Huudellaan ja huoritellaan ihmisiä ja uhkaillaan mummoja, että jolleivät tuo kaljaa niin ei ole kauppaan menemistä. Mopoilla kiusaavat ala-astelaisia niin, että ajavat kohti ja kun lapsi ajaa ojaan pakoon, sitten vasta siirtyvät ja nauravat perään.
Että tässä tyypillinen teinien äiti, joka inhoaa noita mölyapinoita ja pikkukriminaalin paskiaisia.
pidä älämölöä, kun silmä välttää? Reps. Jaksaa naurattaa.
Ja mua naurattaa että aina kun joku arvostelee teinejä, vedetään tämä "sinunkin lapset siellä kuitenkin"-kortti esiin. Katsos ei kaikilla ole sellaisia teinejä lapset. Eikä edes lapsia ollenkaan! Silti voi vihata teinipissiksiä!
ohitsesi ajaa karmeasti pärisevä mopopoika ja hymyilet hellästi, kuinka on niin soma ;-)
Muakin tosin ärsyttävät sotkevat tai huonosti käyttäytyvät teinit. He tosin ihan huonon käytöksensä vuoksi.
Vain teinipojan äidistä ne muut finninaamaiset, hassusti venyneet vähän flegut tyypit voivat olla yhtä somia kuin vauvana aikoinaan :)
nuoria, jotka eivät ole ilkeitä ja törkeitä. Ei pahansuopaisuus, ilkeys ja pienempien kiusaaminen kuuluu automaattisesti nuoren ihmisen luonteeseen.
Mutta laumasieluisuus tekee kuule kummia! Sinunkin kullanmurullesi!
Eivätkä kaikki laumasieluunnu pahansuopaisten, ilkeiden ja pienempiä kiusaavien kanssa.
Mun kullanmuruni ovat tähän mennessä selvinneet suht kunnialla myös teiniydestä. Pienillä hölmöyksillä :), mutta eivät tasan luettelemiasi asioita ole harrastaneet. Kaverinsakin ovat fiksuja...
Kaksi on jo täysi-ikäisiä ja yksi teini juuri nyt teini.
Ja meinaat, etteivät omat teinit siellä kaupan kulmalla pidä älämölöä, kun silmä välttää? Reps. Jaksaa naurattaa.
Katsos mun teinini eivät ole kaupan kulmalla pitäneet älämölöä silmän välttäessä. Heidän kasvatukseensa on ns panostettu. Heillä on käytöstapoja ja he tasan osaavat ottaa muut huomioon.
Ne huonosti kasvatetut mukulat ovat onneksi vähemmistö. On vino pino fiksuja, hyvin kasvatettujakin teinejä. Omani kuuluvat heihin. Tai ovat kuuluneet :), ne kaksi jotka jo teini-iän ovat ohittaneet. Yksi on nyt teini-iässä.
Nämä "kun silmä välttää" heitot ovat sinällään hilpeitä, että niissä oletusarvona on, että lapsi/teini tekee vanhemman toiveiden mukaan vain esim. rangaistuksen pelossa tms. Eli tasan palvoo silmää ja tanssii pöydillä kun vanhempaa ei näy.
Lapsia voi katsos kasvattaa vähän toisellakin tavalla. Siten, että he itse ihan ymmärtävät asioita, eivät noudata tiettyjä juttuja vain vanhemman pelossa vaan siksi, että itsekin tajuavat esim. kiusaamisen olevan syvältä jne. Eikä heillä ole tarvetta brassailla tai uhota, koska uskovat olevansa ihan hyviä ja pidettyjä ilmankin.
(Ja tasan tiedän mistä puhun, mulla on aikuisikään ehtineitä lapsia jo kaksi, perässä tulee vielä muutama. Ne aikuisikään ehtineet ovat olleet fiksuja - muutamaa pientä teini-iän törttöilyä lukuunottamatta. Ovat sitä ihmistyyppiä, joka yläasteella on tukioppilaana, mukana oppilaskunnassa jne ja lukiossa puolestaan taasen tutorina jne. Eivät tasan kiusanneet muita koulussa, kuten eivät ole koskaan kiusanneet nuo pari pikkusisarustaan, nyt jo isompaa koululaista. Kunnioittavasti kohdellut lapset kohtelevat itsekin muita kunnioittavasti. Niin se vaan katsos menee...)
Äitinä oleminen on ollut tähän saakka mukavaa ja helppoa, mutta nyt se on hirveää. Ja lapsi on vasta 13 :(
Siitä seuraava täyttää just 20. Perässä tulee mm. 15-vuotias.
Mitäs sen elämän mulle pitäisi opettaa?
Mitä itse olet elämältä oppinut? Minä olen oppinut sen, että tosiaan kunnioittavasti muut(kin) huomioimaan opetetut lapset, joilla on kotona riittävät rajat ja reippahasti rakkautta, kasvavat melkoisen fiksuiksi pakkauksiksi :-)
he inhoavat näitä pikkukriminaaleja.
Tätä jaksaa jauhaa vain juuri sellainen curling-mamma, joka ei voi omalle kauhukakaralleen mitään ja puolustelee, että kyllä ne kaikkien muidenkin teinit tekee samaa.
Hassua muuten, että aina ne rikosmerkinnät on samoilla teineillä ja lastensuojeluviranomaiset käy aina samojen teinien kotona.
Kummaa, vaikka kaikkien teinien pitäisi olla samanlaisia. Hmmm....mielenkiintoista.
No, elämä opettaa.
pitäviä ja huonosti kasvatettuja teinejä, jotka parveilee esim. meidän lähikaupan ovella. Huudellaan ja huoritellaan ihmisiä ja uhkaillaan mummoja, että jolleivät tuo kaljaa niin ei ole kauppaan menemistä. Mopoilla kiusaavat ala-astelaisia niin, että ajavat kohti ja kun lapsi ajaa ojaan pakoon, sitten vasta siirtyvät ja nauravat perään. Että tässä tyypillinen teinien äiti, joka inhoaa noita mölyapinoita ja pikkukriminaalin paskiaisia.
pidä älämölöä, kun silmä välttää? Reps. Jaksaa naurattaa.
"Sinusta on vain tullut keski-ikäinen
Tuo on selvä oire siitä, samaa tautia itselläkin havaittavissa =D "
Typerää sanamuotoa käytät.
Mikä muka on keski-ikäinen? No jos se on 50v niin ymmärrän, mutta ei yhtään alle sen.
Miksi moista vittumaista sanaa pitää olla edes olemassa ja naisen logiikkahan on yksinkertainen k uten tässäkin asiassa.
Ärsyttää ne teinit jopa toisiaan.
Olen 33v mies joten en ole lähellekään kesk-ikäinen. Mielestäni koko sana on turha muutenkin. Paljon helpompaa on käyttää sanamuotoa tai sanaa 50 vuotias.
ikkunoita ja raapivat autoja ja kaatavat postilaatikoita ja varastavat pihoilta tavaraa. Kun niillä on murkku ja niillä on vaikeaa.
Inhosin näitä tyyppejä itse jo teininä ja nyt keski-ikäisenä vielä enemmän.
vähän on sittemmin hellittänyt. Tyhmiä euroopanomistajia koko sakki, mutta silti niitä pitää kohdella muka niin hienotunteisesti, ettei vaan tule paha mieli.
tarkoittaa, että ihminen on elänyt noin puolet teoreettisesta eliniän odotuksestaan. Tällä hetkellä se taitaa olla n. 80 vuotta. Eli 40-vuotias on keski-ikäinen.
"Sinusta on vain tullut keski-ikäinen Tuo on selvä oire siitä, samaa tautia itselläkin havaittavissa =D " Typerää sanamuotoa käytät. Mikä muka on keski-ikäinen? No jos se on 50v niin ymmärrän, mutta ei yhtään alle sen. Miksi moista vittumaista sanaa pitää olla edes olemassa ja naisen logiikkahan on yksinkertainen k uten tässäkin asiassa. Ärsyttää ne teinit jopa toisiaan. Olen 33v mies joten en ole lähellekään kesk-ikäinen. Mielestäni koko sana on turha muutenkin. Paljon helpompaa on käyttää sanamuotoa tai sanaa 50 vuotias.
Itse olen viiskymppinen teinipojan äiti, ja vielä muistan oman nuoruuteni NIIN hyvin. Aina oltiin tiellä, oltiin missä hyvänsä.
ja en tosiaan varastellut ja hajottanut paikkoja ja kiusannut pienempiä ja pörrännyt mopoilla ja töötännyt yöllä kaduilla niin, että ihmiset ei saa nukkua. En paskantanut ihmisten porttikäytäviin ja kuseskellut hisseihin ja örveltänyt kännissä 13 vuotiaana ja oksennellut ihmisten pihoille.
Varsinkin kun kurvaat ABC:lle ja tietää jo etukäteen, että siellä on 100 skootteria ja mopoa ja sitten poliisien maija. Ne kaks on siellä aina, teinit hengaamas ja poliisit kahvilla tai syömässä yölounasta.
Mutta teinit/nuoret (ehkä ne on jo 20+) ärsyttää vähemmän jos menee vaikka mäkkärille. Aivan ihania asiakaspalvelijoita ne nuoret naiset.
Ne ajattelee, että ne on valovuosia meitä aikusia edellä mitä älykkyyteen tulee eivätkä onneksi vielä tiedä mitä elämällä on heille tarjota. Ne on nokkavia, rumia suustaan, ihanan pajunvitsavartaloisia ja jotenkin ihan superhellyyttäviä mun mielestä. Itsellä teinipojat ja niiden karvaiset sääret ja viiksenalut on ihan hassuja ja varsinkin niiden kaikkitietämys vie välillä järjen, mutta eihän niitä voi kun rakastaa sydän pakahtuen.
Keski-ikä alkaa 4-kymppisenä. Niin se vain on. Johan jo 2-kymppinenkin on teinin mielestä jo ikäloppu!
juuri välitä teineistä. Meilläpäin on ihan valtavia poikalaumoja, jotka vaeltaa lähikaupan, nuokkarin ja huoltsikan väliä. Tämähän on ihan luonnollista, koska tuskin yksikään noitten teinipoikien äideistä kestäisi tuollaista laumaa omassa kodissaan, joten pojat on sitten ulkoistettu muiden harmiksi.
Minä aina ihmettelen, että jos ne teinipojat on kerran niin ihania ja hellyttäviä kuin äidit väittää, niin miksi niitten suloiset kaverit ei sitten ole tervetulleita viettämään iltaa sinne omaan kotiin. Vaikka en tuomitse; minulla on veljiä, ja lapsuuskotini oli ainoa jonne koko jengi oli tervetullut. Koko eteinen saattoi olla täynnä veneen kokoisia lenkkareita, murkkuhiki haista ulos asti ja koska kiltti äitini tarjosi pojille välipalaa, saattoi maitoa palaa litratolkulla ja leipää mennä pussi tai pari koska nuoret oli koulun jälkeen niin nälkäisiä.
Jotenkin kamala ajatella, että omat pienet poikani ovat hetken päästä samanlaisia seilaajia. Minä vaan en ymmärrä heitä - en edes itse teininä ymmärtänyt tuollaista käytöstä.
Ne on niin hukassa itsensä kanssa ja sen näkee niin selvästi, raasut.
Tiedän hyvin, että omistakin lapsistani tulee jossain vaiheessa teinejä ja että olen itsekin ollut teini, mutta silti. Ärsyttää ja ällöttää nuo sössöttävät teinipissikset ja mopoillaan ympäristöä terrorisoivat klopit. Eikö niilläkään ole mitään muuta tekemistä kuin lorvia kauppojen nurkilla sotkemassa ja mölyämässä. Menisivät vaikka urheilemaan niin tulisi sekin energia käytettyä järkevämmin.
Huomaa että on tulossa vanhaksi kun nuorison jutut ärsyttää. :)
Mutta laumasieluisuus tekee kuule kummia! Sinunkin kullanmurullesi!