Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko äitiysvapaalla vastailla sijaisen puheluihin? ov

Vierailija
02.08.2010 |

Mulla alkaa äitiysvapaa ensi viikolla. Sijaiseni on tullut jo töihin ja olen perehdyttänyt häntä parin viikon ajan. Työni ei ole mitenkään erityisen vastuullista, mutta tietenkin siinä pitää olla tarkka ja tunnollinen.

Sijaiseni ei ole kovin innostunut opettelemaan töitäni. Hän sanoo ehkä viisi kertaa päivässä: "Mähän voin sitten soittaa sulle ja kysyä, kun tulee ongelma." Tänään sitten jo tokaisin, etten aio vastata puhelimeen, kun olen ä-vapaalla.

En saa palkkaa ä-vapaan ajalta. Onko mun siis pakko vastailla sijaiseni puheluihin ja neuvoa häntä töissä, joita hän ei jaksa nyt opetella?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemani perusteella en vahingossakaan vastaisi. :)

Vierailija
2/5 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä kerta ei kiinnosta ja muutenkin, sähän oot äippälomalla. Keskityt siihen ja yrität unohtaa työasiat. Jos sulla tommonen tollo sijaisena, niin sun arvos vaan nousee työmaalla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sijaisellesi muita henkilöitä, joilta voi äitiyslomasi aikana kysyä: esim. tekeekö joku muu yksikössänne samaa kuin sinä? Tai yrityksen jossain muussa yksikössä? Mikrotuki, esimies, muut kollegat jne... Ja tee selväksi, että sinulla on tärkeämpi tehtävä johon haluat keskittyä.

Itse vastasin kun sijaiseni soitti YHDEN kerran ja kysyi asiaa, johon kukaan muu ei olisi osannut vastata (ei löytänyt erästä dokumenttia ja olinkin tallentanut sen vähän hassulla nimellä...).

Vierailija
4/5 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammaloma on pyhää :o) Ja, maailmassa ei ole ainoataan työtä joka oikeasti olisi kiinni yhdestä ja ainoasta ihmisestä. Anna sille muita numeroita minne soittaa ja sano vaikka että KIIREETTÖMISSÄ asioissa sulle voi laittaa mailia. Ja jos joskus saat mailia töistä, pidä huoli että vastaamiseen menee ainakin 3 päivää. Tervetuloa joukkoon ja ihanaa mammalomaa!

Vierailija
5/5 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole Sinun ongelmasi, vaan työnantajan, joka hänet palkkasi. Voit toki sanoa suoraan pomollekin, että sijaistasi ei oikein kiinnosta opetella työtään, ja ongelmia voi olla luvassa jahka talosta poistut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme