`helmiäiset ` elokuussa
Kommentit (54)
Täälläkin on aloiteltu uutta kuukautta iloisin mielin :) Ihanaa kun masu alkaa jo vähän näkyä! Kävimme ultrassa ja lasketuksi ajaksi todettiin 16.2.
Jännää miten nopeasti kesä on mennyt. Aivan erityisen nopeasti juuri raskauden takia, kun sitä vain odottaa ja odottaa ja odottaa... ja kohta onkin jo syyskuu! Kohta saakin alkaa käyttää talvitakkia, johon masu mahtuu talvella (en mene yhtään asioiden edelle, en...) :) Mieheni mummu lupasi minulle upean vanhan villatakkinsa. Talvikin varmasti menee nopeasti, ja kevättalvihan menee kuin hujaus pesiessä, ja sitten onkin taas toukokuu naiset hyvät!
Pahoinvointi on kadonnut melkein kokonaan, mutta väsymystä ja huimausta on. Onko muilla samaa?
Tänään menemme neuvolaan.
Eilen illalla hymyilin mennessäni nukkumaan: En ole ikinä ollut näin onnellinen :)
Kaikille helmiäisille rakkautta ja iloa! Nauttikaa!
Meillä on nautittu, kun ei enää tarvitse salailla asioita, ja olenkin pikkuhiljaa kertonut läheisilleni vaavin tulosta. Kaikki on ottanut asian ihanasti, ja tulokilla näyttäisi olevan monta hoitajaehdokasta jo valmiina ;)
Meillä tuleva mummi on aivan innoissaan asiasta, ostaisi minulle kaiken maan ja taivaan väliltä, jos vain pyytäisin. Hassua, kun hänellä kuitenkin on jo kaksi lastenlasta entuudestaan. Kai se johtuu siitä, että olen perheen iltatähti, joka nyt sitten aikuistuu huiman askeleen. Ihanaa.
Vointi on ollut muutoin hyvä, välillä tuntuu vaan kipua munasarjojen kohdalla. (Ainakin oletan niiden olevan siinä kohdin ;D ) Tosin, menkat sijoittuisivat näille ajoille normaalikierrossa, että tiedä häntä. Tiedän kuitenkin että kaikki on vaavilla hyvin, tunnen sen. Ensi viikolla neuvola, odotan innolla!
hiekka, 12+5
Ihania nautinnon täyteisiä kuulumisia!
Meilläkin on ensi viikolla neuvola, toinen käynti. Innolla odotetaan! 1½ vkon päästä on uä istukan paikan tarkistukseen eli taas pääsee näkemään edes pikaisesti meidän mussukkaa.
Kovasti odotan, että liikkeet alkaisi tuntua. Enää ei pitäisi montaa viikkoa mennä...
pearly: väsymys painaa täälläkin vielä jonkin verran, mutta HUOMATTAVASTI vähemmän kuin ihan alkuraskaudesta. Nukkuminen vaan on niin kivaa ja nyt on hyvä syy nukkuakin pitkät unet! =)
Olen ajatellut samaa kuin pearly, että en ole koskaan ollut näin onnellinen! Ihanaa, että myös tuleva isä on niin onnellinen raskaudesta! Ja molempien onnellisuus heijastuu kaikkeen yhteiseen tekemiseen ja olemiseen. Ihanaa aikaa!
Paljon on ihanaa odotettavaa tulevalta syksyltä ja talvelta ja... - vauvauutisten kertominen niille, jotka eivät vielä tiedä, liikkeiden tunteminen itse ja myöhemmin myös päällepäin isän tunnusteltaviksi, joka viikko askel tukevammin turvallisella pohjalla, loppuvuodesta vaunujen ym hankintaa, äitiyspakkauksen saaminen jne jne ja tietenkin tärkeinpänä oman vauvelin syntymä!!
Mukavia kuulumisia täällä :)
Itse sain töistä vatsataudin puolikkaan. Vatsaa vääntää ja vois nukkua koko ajan. Todella mahtavaa >:/. Heikotusta on ollu taas. Viikonloppuna oli pariinkin otteeseen mennä jalat alta. Ehkäpä tähän löytyisi joku syy keskiviikon neuvolassa.
Viime viikon tiistaina luulen, että tunsin ekaa kertaa vauvan liikkeet. En aluksi uskonu, että vois olla sitä, mutta ne on toistunu niin usein nyt, että täytyy olla niitä :). Sellaista pientä hipsutusta
Ei jaksa tapella :>.
Adalmis ja möttönen 13+2
Meilläkin on nautittu, varsinkin nyt kun molemmilta loppu kesätyöt ja on saatu lomailla..
Mäkin odottelen jo kovasti, että tuntisin niitä vauvan liikkeitä. Vielä en ainakaan ole mitään tuntenut ja varmaan niitä ei sitten heti tunnistakaan näin ensikertalaisena. Jotenkin tuntuu kummalliselta ajatella sitä, että miltä ne vauvan liikkeet tuntuu varsinkin sitten ihan loppuajasta. No se selviää pian :)
Mä olen alkanut näkemään vilkkaita unia. En tiedä sitten, että onko se todella tästä raskaudesta johtuvaa, mutta joka yö mä olen seikkaillut vaikka missä :D Yleensä en muista mitään unia, mutta nyt muistan joka aamu, mitä unta olen nähnyt.
Ja mun maha on jo todella näkyvä! :o Se on jotenkin pullistunut ihan parissa viikossa tosi paljon. Tuntuu hassulta totutella uuteen ulkomuotoon. Mutta ylpeähän minä siitä mahasta olen :)
Pautsu 14+4
Mää oon kanssa nähny tosi erikoisia unia, viime yönä järjestettiin ristiäisiä meidän mökillä metsän keskellä tulevan kummisedän kanssa, eikä meillä ollut edes kastemekkoa :D Voi mahoton.
Musta tuntuu että mun maha on ihan pallo jo, vaikka ei se vielä siis todellakaan näytä vauvamasulta. Mutta luultavasti kohtu on nostanut hieman perusmahamakkaraani sen verran, että se tuntuu pyöräkämmältä, eikä niin "lössöltä" ;)
hiekka, 13+2
Mä näin aivan alkuraskaudessa, pian plussaamisen jälkeen, myöskin aivan päättömiä unia. Tosi eläviä ja ne muisti hyvin aamullakin. Ne loppu kuitenkin aika pian.
Mulla on kans masu tulla tupsahtanut ihan yhtäkkiä, oikeastaan viime viikolla, selvästi pyöreämmäksi. Outoa olla näin "isomahainen" ja väkisinkin käy mielessä, et mitähän kaikkea mä oon oikein syöny, mut en mä aamupalaa lukuunottamatta oo muuten mitään äijä-annoksia vedelly. (aamulla on aina aivan tolkuton nälkä ja silloin tulee syötyä miehekkäitä annoksia) :D Mutta ylpeä ja onnellinen olen kasvavasta masusta!
...ja kyllä sen ihastuttavan sykkeen kuuleminen vaan saa hymyilemään! =) Sykkeelle antoi tahtia pari potkua kohti ahdistelevaa doppler-anturia. :D
ja laskettu aika on 27.2, nyt viikot 14+4 menossa. Innolla odotellaan esikoistamme. :)
Onnittelut Mymmelipoolle ja tervetuloa helmikuisten masunkasvattelijoiden joukkoon! Esikoistamme odottelemme mekin. =)
Täällä iloitaan huomenna täyttyvistä viikoista, 17+0 perjantain kunniaksi. Jihuu, kohti puoltaväliä mennään! :D
Ilon aihetta antaa myös pikkuhiljaa vahvistuvat vauvelin liikkeet. Aavistuksen omaisista hipaisuista on kehittynyt kevyitä painalluksia. Kunnon potkunyrkkeilyä odotellessa nautitaan näistä! =)
Täällä näyttää olevan aika hiljaista nykyisin..
Mäkin luulen että oon tuntenut jo liikkeitä muutamia päiviä (nyt 15+6). Ne on kuitenkin niin hentoja vielä, että ei niitä tunnu jos ei keskity olemaan ihan hiljaa aloillaan.. Jännittävää! :) Ehkä ne pian alkaa tuntua paremmin..
Mulla alkaa maanantaina taas koulu. Saapa nähdä kuinka sitä jakselee, kovasti oon suunnitellut kursseja tälle syksylle. Tarkotus olis opiskella jouluun asti voinnin mukaan. Joulun jälkeen opinnot saa sitten jäädä ainakin puoleksi vuodeksi :) Vähän mietityttää se, että osaanko olla stressaamatta tämän syksyn. Mulla vaihtuu nyt neuvolakin. Kesän olin pohjanmaalla ja nyt se sitten siirtyy Ouluun. Rakenneultraa ootellessa :)
Pautsu 15+6
Aloittelin uutta kuukautta. Tulin juuri neuvolasta. Lääkäri ultrasi ja tuli tulokseen että meillä on laskettu aika 23.2 tietämillä. Ei ollut tarkka koska ei olut nt ultra vaan katsoi vain onko la alku vai loppukuusta. Siellä se vilkas papu uiskenteli. Oli Todella vilkas :)
Tulin hyvälle mielelle että kaikki oli ok. Pajoinvointi on alkanut helpottaa ja muutenkin olo on jo parempi. Kyllä hän tätä onkin jo kestänyt aika pitkään.
HELMIKUUN 2011 ODOTTAJAT:
Esikoiset
2.2. *ansu*
5.2. HelmiRouva: 30.7.1985 Lähihoitaja Joensuu, Kaksoset tulossa!
6.2. mimmu87
12.2. ronja ryövärintytär / Kätilöopisto
12.2. Santttu
12.2.- 14.2. Elana
13.2. perhosia
13.2. mekkinen / Kätilöopisto
14.2. pearly.
16.2 ekaonni79
18.2. dreamer87 /K-HKS : Hämeenlinna
19.2. Pautsu / Oys : Opiskelija Oulusta, -88 ja -86
20.2. Vaapukka84
20.2. Nippe82
22.2. Naneni
26.2. Adalmis
26.2. Donna
27.2. helkky79
Emppis
Viola84
Kakkoset
1.2. Pingu86
1.2. Catharin
2.2. Inari
2.2. Pumppernikkeli / KOS
2.2. JN82: Esikoinen 03/09
7.2. Hautomo
9.2. Hemmuli / Kätilöopisto : Esikoinen 03/09
10.2. miltsi: Esikoinen 04/09
10-11.2. puolugga
12.2. pootykat: Esikoinen 3,5v
16.2. miranna: Esikoinen 08/09
16.2. sonja80 / Kätilöopisto : Esikoinen 03/09
18.2. leonna
18.2. JohannaAL /TYKS: Esikoinen 10/08, 24v, mies 31v, Sairaanhoitaja Turusta
19.2. LoruLiisa
20.2. kkarpalo
22.2. TaiMi /OYS: Esikoinen 03/09
22.2. tiiina / OYS: Esikoinen 04/09
27.2. Serene: Esikoinen 4v
28.2. wera
Iines80
Kolmannet
4.2. Äippäliini85 /
4.2. Marju_73 / TAYS
5.2. ellu1980 /
6.2. miranda28 :Lapset -06 ja -08
12.2. tyyne78/ KOS : Kaksoset tulossa!
12.2. MiDa / PHKS
13.2. bebek2011
13.2. Rva Positiivi: Lapset 09/00 ja 08/02
23.2. Oonakas
27.2. mutsiina
Neljännet
6.2. ofelia
12.2. Darya
13.2. marja80
Viidennet
7.2 Miljeera
23.2.pirre77 / Hysa
Kuudennet
3.2. Pomparelli/Kätilöopisto
Monesko - tieto puuttuu
6.2. sisumami
Vieläkö mahtuisi mukaan porukkaan? Meille on tulossa kolmas lapsi ja laskettu aika on 4.2.11. Perheeseen kuuluu minun lisäksi mies sekä lapset tyttö 05 ja poika 08. Asutaan Pirkanmaalla, joten synnärinä Tays.
Marju 13+3
Elokuussa jo ollaan. Hirveän nopeesti on aika menny! Mutta niinhän kesäaika yleensä meneekin :P. Mukavaa, että ilmat on vähän viilentyny. Viikonloppunakin oli festareilla kiva olla kun ei tarvinnu ihan läkähtyä, mutta kuitenkin t-paidalla tarkeni.
Kävin tänään verikokeissa ja ens viikon perjantaina ois sitten np-ultra. Jännittää tosi kovasti ja on hirveä pelko että jotain on vialle :(. Mutta pakko on jaksaa ootella, ei auta.
Adalmis ja möttönen 10+2 (vihdoin kymppi rikki!)
ja pelkäsin ja hermoilin sitä ennen niin, että meinasi taju lähteä..
Tuntui ihan käsittämättömältä nähdä, että kaikki vaikutti olevan hyvin ja kätilö heti ensin näytti että pieni sydän lyö :)
ja pelkäsin ja hermoilin sitä ennen niin, että meinasi taju lähteä..
Tuntui ihan käsittämättömältä nähdä, että kaikki vaikutti olevan hyvin ja kätilö heti ensin näytti että pieni sydän lyö :)
Santttu: Hyvähyvä :) Mullakin oli ultrassa istukka vähäsen kohdunsuun päällä. Kätilö sanoi kuitenkin, että se siirtyy siitä, joten ei huolta. Mullahan oli kans ruskeaa vuotoa rv 10+4. Sitä kesti sillon noin vuorokauden ja kipuja ei ollut. Sen jälkeen ei ole ollut vuotoja. Mutta ilmeisesti se vuoto sitten mullakin johtu siitä istukan paikasta..