Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

`helmiäiset ` elokuussa

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, jännittää. Parin tunnin päästä on meillä np ultra. Kyllä sitä on odotettukin. Vilaukselta näin asukkaan pari viikkoa sitten lääkärineuvolassa mutta siinä katsottiin vaan että viikot ovat suurin piirtein oikeassa... Kohta ollaan viisaampia.

Vierailija
42/54 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin vihdoin käytiin np-ultrassa! Kaikki oli mainiosti ja muutama kyynelkin kyllä tirahti. Fiilis oli aivan uskomaton kun toinen siellä mönki menemään. Mieskin herkisteli kotimatkan ja sanoi pyöräilleensä puolisokeana kyynelten takia :>. Itekin kyllä ollu koko päivän ihan sellasessa vaaleenpunasessa sumussa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adalmis: Mukava kuulla että teilläkin oli kaikki hyvin.

Käytiin myös nyt perjantina np-ultrassa.

Jännitin ihan turhaan,kaikki oli niin kuin pitääkin.

Kätilö käski minun yskiä ja nauraa että saatiin pikkuinen liikkeelle ja mitattua np turvotus.

Np turvotus 0.8mm ja pää-perä mitta 57mm

Mitäs teillä kaikilla muilla ollut noi lukemat??:)

Vierailija
44/54 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomenna olis tarkoitus kertoa esimiehelle (tai oikeammin naiselle). Jännittää, enkä tiedä miten kertoisin - yllättyy kuitenkin täysin...

Tekemättöiä kotitöitä riittää täälläkin. Mieheltä tulee jo hieman painostusta, mutta en ole antanut itseni stressata. Onneksi pahin pahaolo taitaa olla ohi, nyt enää väsymys ja lievä närästys. En tiedä mikä mua vaivaa, kun en saa öisin nukuttua. Yöt ovat olleet unettomia jo liki vuoden ja lapset kuitenkin nukkuvat rauhassa... onpahan sitten valmis valvomaan vauvan kanssa ;)

Voimia sinulle dreamer87! Toivottavasti pahin on jo ohi.

Sonja80: toivotaan, että saat seuraavassa ultrassa hyviä uutisia istukan sijainnista. Edellisessä raskaudessa minulla istukka ensin etinen, mutta vuoto viikoilla 10-11 merkitsi ilmeisesti siirtymistä turvalliselle korkeudelle, koska rakenneutrassa kaikki oli jo ok. Peukkuja!

Elana: niskaturvotuksen mittaus ei onnistunut meilläkään ihan helpolla. Pikkuinen oli niin kiinni kohdun seinämässä, ettei saatu alakautta mitattua - vaan vasta pitkän ultraamisen jälkeen vatsan päältä. Hauskan kuuloinen kokemus teillä :)

Istukan sijainnista kysyin myös, mutta ei kuulemma osaa sanoa vielä - viimeksi kyllä. Outoa!

Donna: np-ultrassa meillä turvotus oli 0,6mm ja pää-perä mitta 50,4mm menkoista tuolloin 11+2 - ultra antoi 11+5, mutta LA yhä 23.2.11. Veriseulan tulokset sain vkon kuluttua ja ne 1:4100. Rakenneultraa odotellessa. Toivottavasti kaikki tosiaan kunnossa ja siellä ei mitään ihmellistä, kuten viimeksi.

Olen kovasti selaillut vaunuvaihtoehtoja. Mites muut? Luovuin esikoisen Hartaneista, kun kuvittelin että nykyinen kuopus jää viimeiseksi :) Jos malttaisi odottaa hankinnassa tuonne joulukuulle...

Ensimmäiset vauvanvaatteetkin tuli ostettua, kun liki kaikki tytön ja pojan vanhat ovat jo kierrätetty edelleen.

Kestovaippoja mietin kovasti, mutta pitäisi tietää tulokkaan sukupuoli :) Onko täällä muita kestoilijoita. Kuopuksella käytin jo, mutta vasta 6kk alkaen. Saa tässä koneella kivasti aikansa kulumaan :)

Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa alkavaa viikkoa!

Oonakas 11+4

Vierailija
45/54 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mentiin ekaan ultraan rv 13+0. Epäonnen päivä 13.päivä ja perjantai ja lääkäri ultrassa totesi vauvan kuolleen jo noin kuukausi sitten. Mitään oireita, ei mitään suurempia vuotoja ole ollut tai vatsakipuja. Nyt vaan odotellaan maanantain tyhjennystä kauhulla. Lääkkeellisesti ois tarkoitus tehdä, mutta itse toivon kyllä kaavintaa, koska siinä jälkivuodot lyhyemmät ja muutenkin kroppa toipuu nopeemmin. Toivottavasti saan valita, kun en sillon tajunnut perjantaina asiasta kysellä.

Onnea kaikille odotukseen. Me taidetaan jättää tää vauvaprojekti sitten meidän osalta unholaan. Eka raskaus ja eka keskenmeno.

46/54 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...voi miten surullista!! Osanottoni!

Oon kuvitellu, ettei noin pitkään menisi ilman selviä vuotoja tms jos joku on vialla, mutta kaikki on näköjään mahdollista. *lohdutushali* :´(

47/54 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseli, että joko on vaunuja vilkuiltu. Me ollaan jo vilkuiltu, kun tuossa päästiin "koeajamaan" Britaxin 3-pyöräiset lastenhoidon merkeissä. Ei voitu kuin todeta, että hyvältä vaikuttivat! Edes hiekkatiellä ei ollut mitään ongelmia 3-pyöräisten rattaiden kanssa. Kevyet työntää, menee vaivattomasti kasaan... Samaan runkoon kun saa vielä näppärästi erilaisin istuinosia (kuljetuskoppa, vaunukoppa, istuin jne), niin aika passelilta vaikuttivat. Vanhemmat ovat myöskin olleet hankintaan tyytyväisiä. Sivulle päin kaltevalla pinnalla toki hiukan 4-pyöräisiä kiikkerämmät, mutta eipä niitä 4-pyöräisiäkään voi kaltevalle pinnalle parkkeerata. Eli semmoiset varmaan...

(Ja tää ei ollu maksettu mainos! ;D)

Töissä kerroin vauva-uutiset lomalta palattuani ja oli kiva saada niin moni ihminen hyvälle tuulelle ja nauttia vilpittömistä onnen toivotuksista! Nyt vain masua kasvatellaan ja odotellaan seuraavaa neuvolakertaa! Nyt rv 14+3 =)

Vierailija
48/54 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, oon uskollisesti tuijotellut ainoastaan tuota Helmimasujen ryhmää, enkä tänne ole katsellut pahemmin. Eli siis helmimasuihin lisään itseni. Nyt menossa 12+1, ja huomenna np-ultra. Jännittää kamalasti, kun mitään "oireita" ei ole ollut reilu viikkoon. Toivon vain että pikku-kaveri on mukana edelleen, onneksi mies tulee mukaan, jos jotain epämukavaa tuleekin ilmi.

Vierailija
49/54 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippe: Pahoittelut :(. Paljon voimia teille!

hiekka: Mullakaan ei oo hirveesti ollu oireita muutamaan viikkoon. Olin ihan varma, että vauvaa ei enää oo, mutta siellä se pötkötteli kuitenkin viime perjantaina np-ultrassa. Mutta jännitti muakin ihan hirveesti :). Toivottavasti kaikki on hyvin!

vaunut: Mekin ollaan alustavasti vaunuja kateltu. Meinattiin yhdistelmiä, koska ne ois sit pitkäikäsemmät. Varmaankin sit rakenneultran jälkeen aletaan kattelemaan ihan oikeesti. Joulukuussa aateltiin viimestään käydä tuolla rajalla kemin lastentarvikkeessa ja haaparannan puolella parissa liikkeessä. Ikeassa pitäs myös käydä hipelöimässä kaikki turhuuksia :P. Joulukuuta mietittiin siksi että veronpalautukset tulee niin ne vois kuluttaa sit vauvahankintoihin :).

Np-ultra: Meillä turvotus oli 1,2 ja pääperä mitta 57mm. Pituus oli vähän pidempi kuin mitä viikot ois antanu ymmärtää mut ei ne kuitenkaan muuta laskettua aikaa ellei se heitä viidellä päivällä. Nyt heitti kolmella. Munkin piti yskiä, että saatiin vauva kääntymään oikeaan asentoon. Kauhia kun se hypähteli hurjasti :D. Nyt joka kerta kun aivastuttaa tai yskittää niin mietin että miten se siellä hypiskelee :P.

Kestot: Me meinataan kestoilla. Ainakin vielä on sellanen fiilis :). Katotaan miten käytännössä sit menee :P

ON: Jotenkin ollu jo viikon ihan tympeysolo. Mikään ei kiinnosta ja vois vaan maata himassa. Töissäkin on ihan hirveet hösät tulossa kun ihan pieniä lapsia aloittaa samana päivänä monta. On myös ollu jo monta päivää sellanen olo, että flunssa iskis mut ei sit kuitenkaan iske. Ärsyttävää >:/. Mutta eipä sen kummempaa. Hyviä vointeja kaikille!

Adalmis ja möttönen 12+2

50/54 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä tuli pieni määrä kirkkaan punaista vuotoa ja vuoto on jatkunut lähes koko päivän. Päivällä vuoto on ollut rusehtavaa, onneksi koko ajan niukkaa. Pientä alavatsakipua on liittynyt. Klinikalta sanoivat puhelimessa, että vuoto tulee todennäköisesti limakalvolta ja on täysin vaaratonta. Huomiseksi sain kuitenkin ajan tsekkaukseen, että kaikki on kunnossa. Peukkuja pidellen... bd

Vierailija
51/54 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukkuja Santtulle todellakin!

Meillä oli tänään np. Tyyppi oli 6,2cm pitkä ja köllötteli tyytyväisenä istukan päällä. Liikkui myös kovasti, ihan kuin olisi kuullut kätilön toiveen. Kaikki näytti olevan hyvin ja niskaturvotusta oli 1.1mm. Ai että, ihana pieni siellä, avokkikin liikuttui sanattomaksi.

Vierailija
52/54 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli viime viikolla ultra. En ole jaksanut käydä kertomassa kuulumisia kun on niin tajuttoman väsynyt iltaisin. Vauveli nukkui suurimman osan tutkimus ajasta. Sitten lopuksi heräsi vähän kun ultrasi vatsan päältä. Turvotusta oli 0,8 ja pituutta oli jo huikeat 7 cm. Saatiin muutama poseerauskuva jossa vauva näytti sekä sormet että varpaat ja koko ihanuutensa.

Tänään on jo 13+0 että aika se rientää

Vierailija
53/54 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin tänään 2. neuvolakäynnillä. Kaikki oli ok.. Mun paino ei vielä ollut noussut juuri ollenkaan, mutta neuvolatäti sanoi, että ei sen vielä tarvikaan nousta. Mutta eipä siellä ihmeempiä.

Vaunut: Mä olen jo ihan päästäni pyörällä vaunujen kanssa. Oon netistä selannut ja yhdistelmät varmaan hankitaan. Täytyy mennä Oulun vaunuja kattelemaan kuhan keritään. :)

Kestot: Mä aion käyttää ja teen kaikki vaipat ite. 5 AIO-vaippaa olen tehnyt ja yhen sisävaipan. Tänään just tilasin lisää kangasta.. Ajattelin kokeilla nyt uutta kaavaa, vuotosuojallista taskuvaippaa. Ajattelin, että teen monenlaisia niin voi sitten kokeilla mikä on hyvä. Parit villakuoret oon myös neulonut. Saumurinkin ostin ihan sitä varten, että saan vaippoja tehtyä :D Vissiin seonnut...

Np-ultra: 12+3 oli ultra ja vauva vastasi viikkoja 12+4. Pää-perä 61mm ja niskaturvotus 1,9.

Mulla muuten tuo LA on 18.2 jos joku jaksaa muuttaa :)

Pautsu 13+5

54/54 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kävin siis lääkärissä ja masuasukkaalla oli kaikki hyvin! Huoh! Kylläpä huojensi!

Istukka näytti olevan hiukan kohdun suun päällä, joten vuoto saattoi olla siitä peräisin. Varmuuden vuoksi lääkäri laittoi saikkua melkein 2 viikkoa, jotta 16 rv tulee täyteen ja sitten uuteen tsekkaukseen, että mihin istukka on asettunut. Rv 16 mennessä istukan pitäisi olla siis asettunut lopulliseen paikkaansa.

Pikkuinen oli kasvanut kovasti ja oli, kuten np-ultrassakin, kasvussa aikaansa vajaan viikon edellä. Kova huitominen ja potkiminen näytti olevan pienellä meneillään. Tuntuu hassulta, ettei semmoisesta viuhtomisesta tunne vielä mitään.

Vaipoista: mä en tiedä vielä yhtään, päädytäänkö käyttämään kerta- vai kestovaippoja. Äitiyspakkauksessa taitaa nykyään tulla kestoja, joten ainakin niitä kokeillaan.