Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ystäväin mies kuoli yllättäen puoli vuotta sitten

Vierailija
02.08.2010 |

ysäväni ei ole kysynyt kuolinsyytä eikä ruumiinavaus pöytäkirjojen perään, eikä tiedä, eikä kai kiinnostakkaan tietää mihin mies kuoli. Minä tätä ihmettelen. Onko teistä tämä kummallista?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli 2v sitten, pysyy kuolleena, vaikka mitä papereita saisimme. Niin ja kuoli siis yllättäen

Vierailija
2/27 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis halua kertoa vielä sinulle tai muille. Siksi sanoo ettei nähnyt asiakirjoja. Anna hänelle aikaa. Kertoo kun on valmis, vaikkei asiassa mitään salattavaa olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä vuosikin. Ainakin meidän sairaanhoitopiirissä.

Vierailija
4/27 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis halua kertoa vielä sinulle tai muille. Siksi sanoo ettei nähnyt asiakirjoja. Anna hänelle aikaa. Kertoo kun on valmis, vaikkei asiassa mitään salattavaa olisi.

kun tytär ei ole kysellyt kuolinsyyn perään.

ap.

Vierailija
5/27 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa tuollainen ettei yhtään kiinnosta.

Vierailija
6/27 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 kk ja 6 pv ennenkuin saimme tietää äitimme kuolin syyn. Todennäköisesti hän ei niitä ole vielä saanut, riippuu ruuhkista.

Tärkeysjärjestys on kuitenkin patologilla seuraava:

a) elävien ihmisten solumuutostutkimukset

b) rikokseen viittaavat

c) muut kuolintutkimukset

Vierailija
7/27 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alustavan kuolinsyyn saa kyllä heti ruumiinavauksen jälkeenkin, JOS osaa sitä kysellä.

Olin itse aiemmin töissä lääninhallituksessa, jossa ne kirjataan. Joten tiedän tämän.

Vierailija
8/27 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille ainakin vastattiin, etteivät anna väliaika tiedotteita, koska kuolema oli tapahtunut kotana täysin yllättäen, ja mahdollisesti rikoksella asiaan osuutta (ei ollut)

Toinen seikka, hän ei ehkä halua kertoa syytä, ainakaan vielä.

Vierailija
9/27 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän siitä ollutkaan kyse, mutta hänellä on tutkivan poliisin ja lääkärin (tai patologin) puhelinnumerot muttei hän ole kuulema asiaa kyellyt. Uskon että kun hän sen saa tietää sen myös kaikille kertoo.

ap.

Vierailija
10/27 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ajatella, ettei syyllä ole mitään maailman väliä, kun mies on kuollut ja kuolleena pysyy, syystä viis.

Mitä sinä, ap, teet ystäväsi miehen kuolinsyyllä? Miksi syy pitäisi heti selvittää? Mikä asia tai tilanne muuttuisi, jos syy olisi tiedossa?

En jaksa tajua tällaisia aloituksia.

Vierailija
11/27 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä ei ole yhtään kummallista, ettei ystäväsi ole soittanut ja kysynyt kuolinsyytä.

Kummallista olisi, jos olisi jaksanut/halunnu/ollut kiinnostunut/välittänyt jo soittaa.

tai ajatella, ettei syyllä ole mitään maailman väliä, kun mies on kuollut ja kuolleena pysyy, syystä viis.

Mitä sinä, ap, teet ystäväsi miehen kuolinsyyllä? Miksi syy pitäisi heti selvittää? Mikä asia tai tilanne muuttuisi, jos syy olisi tiedossa?

En jaksa tajua tällaisia aloituksia.

Vierailija
12/27 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette kohta miehenne kainaloon nukkumaan, harrastatte seksiä ja nukahdatte sen jälkeen. Aamulla kun heräät miehesi on tajuton, kylmä, pulssia ei tunnu, Soitat ambulanssin eikä mitään ole tehtävissä mies on kuollut jo tunteja aikaisemmin. MIETI MIETI NYT ETKÖ HALUAISI TIETÄÄ MITEN MIES KUOLI? T: sairaskohtaukseen menehtyneen leski rouva joka halusi heti tietää syyn kun vain mahdollista

Vierailija
13/27 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin tiedonjanoinen "ystava" kuin ap. Pianhan se kylille leviaisi.

Vierailija
14/27 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku pitää heti epänormaalina, jos on kiinnostunut tietämään yllättäin kuolleen ihmisen kuolinsyyn! Tottakai se kiinnostaa ihmisiä, se on osa sitä asian sulattelua.

Välttämättä tuloksia ei ole tullut. Oma isoisäni kuoli yllättäin lääkärikäynnillä (siis kuoli ollessaan vastaanotolla istumassa lääkärin nenän edessä, ikää oli 75, mutta autolla sinne meni) ja tapauksen erikoisuuden vuoksi halusivat tehdä ruumiinavauksen. Musta siinä meni vuosi ennen kuin tulos keuhkoveritulpasta tuli. Tosi kauan kuitenkin.

Vierailija
15/27 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollain....

Vierailija
16/27 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoli jokatapauksessa, mikään syy ei tuo häntä takaisin.

Juuri niinkuin yllä sanottiin, entä jos oli itsari?

Vierailija
17/27 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap sulta koskaan kukaan läheinen kuollut?

Mä en tajua, miten ihmiset eivät tajua, että kaikki ei toimi samanlaisesti, kun joku läheinen kuolee. Sitä ei osaa itsekään sanoa, miten toimii. Joku voi lamaantua, kuolemaan liittyvät asiat ja niiden asioiden hoitaminen voivat tuntua ylitsepääsemättömiltä. Tietää että pitäisi hoitaa se ja se asia, mutta ei saa tartuttua. Ahdistaa ja tuntuu pahalta. Ei vain pysty.

Kuolinsyyn tietäminen ei muuta asiaa. Ehkä ystäväsi ei vain jaksa kysellä sen perään.

Mua todellakin ihmetyttää joidenkin ihmisten empatian kyvyn puute. Jotain elämää ihmeellisempää on, jos joku ei toimikaan niin kuin kuvittelee itse toimivansa. Kun et itsekään tiedä, kuinka taavisti itse todellisuudessa toimisitkin, kun samanlainen tilanne tulisi vastaan.

Vierailija
18/27 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on matkustellut ja ostanut uuden auton jne. Elämä jatkuu normaalina ja se on hyvä.

Kyllä minultäkin on kuollut läheinen ystävä, kyllä itse silloin halusin tietää kaiken siihen liityen.

Ehkä me ihmiset olemme sitten niin erilaisia...

ap.

Vierailija
19/27 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette kohta miehenne kainaloon nukkumaan, harrastatte seksiä ja nukahdatte sen jälkeen. Aamulla kun heräät miehesi on tajuton, kylmä, pulssia ei tunnu, Soitat ambulanssin eikä mitään ole tehtävissä mies on kuollut jo tunteja aikaisemmin. MIETI MIETI NYT ETKÖ HALUAISI TIETÄÄ MITEN MIES KUOLI? T: sairaskohtaukseen menehtyneen leski rouva joka halusi heti tietää syyn kun vain mahdollista

Vierailija
20/27 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toipuu jos on matkustellutkin.

Mistä ap. tietää oliko se suhde edes onnellinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä