Toisen odottajat syksyllä
Odottavat:
26.6.10/ Marsu / minä 24v mies 25v / Helsinki / esikoinen 21.10.07 / Kätilöopisto
1.7.10/ Vimpula/ esikoinen
27.7.10/ Nasuste/ esikoinen 19.7.07
29.7.10/mertza/minä vm-88 ja mies vm-87/Vantaa/ esikoinen 04/08.
9.8.10/ iipukka/ esikoinen 05/08
10.8.10/ Fiiu_77/ esikoinen 07/08
13.8.2010/ Weer@/ minä 32 v, mies 34 v /Kainuu /esikoinen 05/08 / KAKS
19.8.2010/ miia_888/molemmat vm-88/Oulu/esikoinen 03/07 /OYS
6.9.2010/ Saparo/molemmat 27v/Lohja/esikoinen 11.4.2008
9.9.2010/ Reimari/ vuosimallia -82, mies -74/ esikoinen 10/06/ NKL
9.9.2010/ Tunteella79/ esikoinen 08/ Lohja
16.9.2010/ taikakeiju/ esikoinen 06
17.10.2010/ jane88/ minä 21 ja mies 22/Pori/ esikoinen 02.2009/ Satks
18.10.10 / Korka/ molemmat vm. -82/ Espoo/ esikoinen 10/08/ NKL
Synnyttäneet:
11.5.10/ heluna1981/ T/ 3655g/ 50,1cm (esikoinen 11/07)
Kommentit (23)
Kiva kun tänne on kirjoiteltu!!
Reimari: täällä ollaan ihan kiinni vielä kuulemma. Neuvolalapussa lukee että pituus 2cm ja ruksi on laitettu kiinteän ja pehmeän väliin että...öisin herään järkyttävään pissahätään aina jossain vaiheessa ja oikein sattuu ennenku pääsen pöntölle asti. Että pää on kyllä jo alhaalla juu :) Liikkeitä tyyppi jakelee rutkasti, liikkuu paljon enemmän kuin isoveikkansa.
Mä toivoisin että laitoksella tulisi tutustuttua uusiin ihmisiin siinä samalla sillä edellisellä kerralla sain laitokselta mukaan uuden parhaan ystävän lapsen lisäksi :)) Me kuitenkin muutettiin puolisen vuotta sitten tähän uuteen kotiin ja kaikki kaverit on vähän pitkin maailmaa...mut täytyy katsoa nyt. Harmi että kukaan teistäkään ei ole synnyttämässä Lohjalla lähiaikoina... :(
Toivottavasti iipukalla menee kaikki hyvin polilla ja saatte jotain sovituksi, ja toivotaan tietty myös että nää kauhiat helteet loppuisi jo että ois meidän kaikkien helpompi synnytellä. Mulla oli esikoinen painoarvioltaan n.4kg ja kun meni vähän yli niin painoa oli 4350g ja hyvin se sieltä ulos tuli...toki mulla on kuulemma synnyttäjän lantio että saattoi tietty sillä olla etua asiaan :)
Mutta, palaillaan taasen! Nyt pitää taas juosta. Ei oo ihme että paino ei meinaa nousta millään.
tunteella79
Tulipa sitten käytyä äitipolilla, meni sitten sillä reissulla pari tuntia; onneksi oli kirja mukana niin sai ajan kulumaan.
Ottivat käyrää, mutta kaveri oli niin vilkkaalla päällä, ettei tasaista käyrää saatu ollenkaan, siksi lääkärin jälkeen ottivat käyrää uudelleen lähes 45min ja sieltä löytyi muutamia rauhallisia hetkiä. Ei taida kaveri tykätä kuuntelusta...
Verenpaineet olivat nyt normaalit ja lääkäri yritti uudelleen painoarviota, mutta vauva oli niin huonossa kulmassa, että sai arvioksi 3,8 - 4,1kg ja sanoi kyllä että pitäisi hyvin mahtua syntymään, kun esikoinen oli kuitenkin 3,9kg...
Joten ne sitten siitä käynnistyksestä, eli yliaikaiskontrolliin ensi torstaina, jos ei ole kaveri vielä naamaansa näyttänyt... Nyt siis vaan jatketaan odottelua... Lääkäri sanoi, että paikat ovat niin valmiita, että muutama supistus, niin synnytys käynnistyisi...no, en nyt ihan allekirjoita tuota kun reilun viikon ollut sama tilanne ja esikoisesta sama tai oikeasti kypsempi tilanne oli jo viikolla 37 ja silti meni yli reilulla viikolla ja ties kuinka pitkälle olisi mennyt jos ei olisi käynnistetty...eli täällä pehmeää kaulaa n. 2cm ja auki reilu sentti.
Nyt täytyy toivoa että lääkärin tekemä sisätutkimus auttaisi synnytyksen käynnistymiseen, niinkin on joskus jollekin käynyt...
iipukka 40+4
Juu, tosiaan täällä vielä yhtenä palana ja ilmeisesti vielä pitkään ollaankin.. Oliko sulla Tunteella79 jo muutoksia kohdunsuulla? Mullahan ei sit yhtään mitään eilisen lääkärikäynnin perusteella. Nauratti tosi paljon, kun miettii, että neljä kuukautta sitten lääkäri väitti kohdunkaulan jo lyhentyneen ja olevan auki! Eli se siitä väittämästä.. Toisaalta olen kuvitellut, että saattaisi tulla etukäteen just noiden lausuntojen takia, joten sainpahan hieman sormilleni nyt. Pitää varmaan alkaa tosissaan suunnittelemaan reissuja ynnä muuta tekemistä vielä muutamaksi viikoksi!
Mullakin nukkumiset mennyt hieman oudoksi, esikoisen kanssa ei ollut mitään ongelmia. Saatan valvoa monta tuntia yössä ja sitten seuraavan nukkua tosi hyvin. Päiväunia en kyllä osaa ottaa, vaikka ennen olin siinä mestari. Toivottavasti nää ei ennakoi millään lailla vauvan rytmiä..
Poika alkaa olla muuten ihan täpinöissä vauvasta. Käyty lainaamassa paljon kirjoja isoveljeksi tulemisesta ja muista vauvajutuista. Vanhat tuttipullot sai lähteä, kun luin noista "myrkkymuoveista", suurin osa pojalla käyttämistä oli just noita huonoja muoveja!
Pari päivää sitten iski muuten pikku paniikki siitä, miten sitä jakaa rakkautta kahdelle. Mua harmittaa jo nyt, ettei esikoinen ole enää kohta se perheen pieni ja vauva, hän tuntuu varmaan vauvan synnyttyä tosi isolta! Toivottavasti sitä osaa silti kohdella myös isompaa lasta tasavertaisesti. Nyt ainakin halin ja pusuttelen jatkuvasti niin, että varmasti tulee huomatuksi!
Nautinnollisia odotushetkiä!
Reimari 36+1