Apua? Kissa pitää lopettaa. Mitä sanon lapselle? Kerronko
kymmenvuotiaalle totuuden vai sanonko, että kissa sairastui ja kuoli. Maansuru tulee joka tapauksessa.
Kissa pissaa muuallekkin kuin vatiin. Yön aikana oli pissannut lapsen sänkyyn (lapset eivät ole nyt kotona) ja puhtaan vaatepinon päälle pöydällä.
Kissaa on yritetty hoitaa mm. muutamalla eri lääkkeellä mutta niistä ei ole ollut apua. ;-(((
Kommentit (45)
Kiitos, tiedän. Olen itse toiminnassa mukana! Tiedän myös, että meille eläinsuojeluihmisille eläimen ELÄMÄ on tärkeä!
Että kissa on sairas, ja lääkkeistä ei ole ollut apua, ja että sillä on varmasti kovat kivut ja siksi on parempi että se lopetetaan ettei se turhaan kärsi.
Ja hyvästit pitää saada jättää kissalle.
ja löytyi se krooninen pissatulehdus, mikäsenytonkaan hienolta nimeltään. Yritettiin hoitaa sitä lääkkeellä, mutta kissa stressaantui vaan lisää siitä kun lääke piti väkisin syöttää joka pvä, ei ottanut helpolla tabua, ei auttanut makupalat, tabun murskaaminen eikä mikään muukaan. Loppujen lopuksi ikääkin oli yli 10v, ja löytyi sydänvikaakin, niin pistettiin piikille rakas lemmikki mieluummin kun annettiin elää vähempiarvoista elämää jatkuvalla lääkityksellä, mikä olisi aiheuttanut kissalle lisää kipua ja kärsimystä.
Lapselle kerroin ihan suoraan että kissa on sairas, ja pitää päästää se kärsimyksistään, koska se ei olisi oikein kissaa kohtaan jatkaa meidän iloksi kissan elämää, josta kissa vaan itse kärsisi. Kauan suri, mutta nyt puhuu jo ihan lämmöllä.
Tosin ½ v aiemmin tuota olimme joutuneet lopettamaan vanhimman kissamme, kun yhtäkkiä paljastui kissalla iso kasvain, ja kuoli melkein käsiin. Tätä lapsi ei niinkään surrut, kun näki itse kissan pahanolon ja melkein kuoleman. Tämä "terveempi pissitautinen" yksilö otti kovemmalle.
Nyt meillä on enää yksi kissa jäljellä, joka onkin sitten lapsen lellikki.
joka asuu tuossa lähellä mutta enemmän maalla kuin me; on todella eläinrakas ja juuri pari viikkoa sitten puhui että jos tiedän kissan joka tarvitsee uuden kodin, hän ottaisi mielellään. Heillä yksi kissa ennestään ja saa kulkea ulos/sisään vapaasti. Oliskohan teidän misusta sinne?
Mutta sen lisäksi kävi aina silloin tällöin pissimässä kaikkiin pehmeisiin. Kissa on saanut jatkuvasti lisäaikaa. Nyt on taas aloittanut urakalla pissaamisen. Taas oli pissattu kylppärin matolle.
Pesen kaiken aina ensin kylmässä vedessä ja sen jälkeen 40-60 asteessa. Samaten lattiat ja muut pinnat jos sitä pissaa on valunut kovalle pinnalle.
Tietääkö kukaan kissapalstaa jossa asiasta voisi kysyä?
Otan yhteyttä eläinlääkäriin kunhan lapset menevät kouluun ensi viikolla. Nyt en voi soittaa sellaisia puheluita kun lapset ovat jatkuvasti vieressä/ kintereillä.
Olen kiitollinen kaikista neuvoista ja tiedoista.
Ne kissakarkotteet eivät toimi ainakaan meillä.
ap