Maija Vilkkumaa
Maija Vilkkumaan tuotanto on niin ykköstä, niin ykköstä!!!
Ei mitään turhanpäiväistä "minä rakastan sinua jee jee" tyyliä, vaan hyviä sanoituksia ja hyviä sävellyksiä. Aivan varmasti tulen menemään keikalle kun tänne puolelle Suomea eksyy ko. tyttö!!!
Kommentit (32)
siinä asenne paljon pelasta kun laulutaito on mitä on (eli sitä ei ole).
...että katteellisten panettelua joka haukkuu Maija Vilkkumaata... Harvasta löytyy niin paljon asennetta kuin Maijasta...
Vetää niin asenteella, että ihan kateeks käy ;)
aivan mahtava esiintyjä. hienot sanoitukset. Ei ne ihan turhaan sitä juha vainio palkintoa hänelle antaneet.
Naisartisti, joka soittaa, laulaa, säveltää, sanoittaa ihan kokonaan itse. Ei mikään levy-yhtiön tuote.
Kohta ne haukkujatkin tähän ketjuubn eksyvät, mutta fanitetaan me silti täysillä!
Maija rockkaa kyllä todella! :) Nyt olen ihastunut kovasti kappaleeseen "Kuuraiset puut". Sopii hyvin vuodenaikaankin! :)
Tuossa linkki musavideoon:
kamaluus korostuu silloin, kun yrittää laulaa muiden tuotantoa: aivan kamalaa, nuotin (tai sanotaan, että nuottiviivaston) vierestä vetää. ei vaan osaa.
puheviat ym ei paranna tilannetta yhtään.
Maija laulaa melko puhtaasti, mutta raakkuu ja siksi ääni kuulostaa rumalta. Hän on itsekin kertonut merkittävistä ääniongelmistaan, jotka johtuvat väärästä tekniikasta. Hänen äänensä ei tätä menoa tule kestämään ikuisesti.Sanoitukset ovat yleensä OK, pari onnistunutta melodiaakin seassa on. Ja propsit Maijalle siitä, että hän tekee biisejä itse. Yleisesti ottaen hän on mielestäni kuitenkin yliarvostettu laulajana.
Ääni kuulostaa joidenkin mielestä rumalta (ei kaikkien). Vaikka laununopettajasi olisi sitä mieltä, niin ei se tarkoita, että kaikki musiikista ymmärtävät olisivat ehdottomasti samoilla linjoilla. Mielestäni ääni on oikein persoonallinen ja sopii juuri kyseiseen tyyliin ja biiseihin.
Maija on upea artisti jolla riittää faneja, eikä se vaikuta mihinkään mitenkää jos jotkut pönttöpäät Maijaa haukkuvat ja arvostelevat. Osaa kirjottaa upeita sanoituksia, omalaatuinen upea ääni ja vetää muuten pirun hyviä keikkoja! Ja tosiaan toi "Kuuraiset puut" kappale on aivan ihana! Suosittelen kuuntelemaan jos ei nyt ihan kuulu niihin "maijan vihaajiin". :)
on Maijan hieno tulkinta "Kerro terveiset lapsille". Muutenhan makuasioista ei voi kiistellä, mutta arvostusta ansaitsee roimasti naisartisti, joka säveltää&sanoittaa&esittää biisinsä itse!
mää mää karitsa onkos villoja, eli mäkättävällä tavalla "huutolaulua" jolloin meillä menee välittömästi äänet pois.
Minun korvat ei kestä Maija Vilkkumaata. Voisi olla niin että hänen laulunsa jonkun muun laulamana kolahtaisi.
Ja Maijan uusin levyhän on aivan mahtava! Suosittelen ostamaan jos Maija yhtään iskee, saa nimittäin nyt vielä levyalestakin!
Maija rockkaa kyllä todella! :) Nyt olen ihastunut kovasti kappaleeseen "Kuuraiset puut". Sopii hyvin vuodenaikaankin! :)
Tuossa linkki musavideoon: <a href="http://www.youtube.com/watch?v=tgAgipdji-0&feature=fvsr" alt="http://www.youtube.com/watch?v=tgAgipdji-0&feature=fvsr">http://www.youtube.com/watch?v=tgAgipdji-0&feature=fvsr</a>
Tossa videossahan Maija on raskaana :) Pystyy jopa hieman huomaamaan.
Kukkuu ?
No, mikäpä siinä, mammahan se on Maijakin, tosin ei av-mamma, ehkä ?
se ääni on jotain niin korvia vihlovaa huutamista.
Mut jokaiselle löytyy jotain ja Vilkkumaa tuntuu olevan aikas suosittu - ihmettelen iäti että miks.
...että katteellisten panettelua joka haukkuu Maija Vilkkumaata... Harvasta löytyy niin paljon asennetta kuin Maijasta...
tosi monessa biisissä toistuu teema jossa joku angsteissaan pakkaa laukkunsa ja lähtee/karkaa jonnekin.. hoh-hoijaa.
honottaa jotenkin nenäänsä ja sanoitukset ontuu.
kun en pysty kuuntelemaan yhtään. Radiokanava vaihtuu heti, kun se kimitys alkaa. Ihan hirveetä.
Sanotukset voi tietysti olla aivan hyviä, jos vaan pystyis kuuntelee.