Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Pelkäätkö rasvaa vai hiilareita?

Vierailija
11.10.2005 |

Tämä kysymys on VAIN niille jotka välttävät jompaa kumpaa ruokavaliossaan lihomisen pelon/terveyden takia.

Älä siis vastaa ettet pelkää mitään.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain oliiviöljyä, elänperäisiä rasvoja en lainkaan. Eläinten ruumiita en syö koskaan eettisistä syistä, en rasvapelon vuoksi.

Vierailija
2/27 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tällaisen peffan ja ratsuhousut kuin mulla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ns. jenkkakahvat.

Vierailija
4/27 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että liiallinen hiilareiden syönti turvottaa, mutta liiallinen rasvan syönti taas saa närästyksen aikaan eli koitan pysyä keskitiellä...

Vierailija
5/27 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä hiukan vanhanaikainen käsitykseni kanssa, mutta minusta monipuolinen ruokavalio, kohtuudella syöminen ja liikunta ovat avain terveeseen elämään ja pysyvään hyvinvointiin. Niin ja tietysti siihen, että paino pysyy siinä missä pitääkin.

Syön siis kaikkea, mutta en mitään liikaa. Näillä keinoilla olen hyvässä kunnossa, paino on ollut sama koko aikuisiän ja veriarvot ovat huippua, siis esim. kolesteroliarvot tosi hyvät, samoin hb ja mitä niitä nyt onkaan... Kävin siis juuri verikokeissa ja niistä otettiin kaikki mahdolliset erästä tutkimusta varten.

Minun ei siis tarvitse pelätä mitään ruoka-ainetta. Osaan syödä muutenkin hyvin ja omalle kropalleni tarpeeksi.

Vierailija
6/27 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen söin aika hiilaripitoista ruokaa ja vaikka liikuin niin läskiä kertyi vyötärön seudulle. No kokeilin jättää hiilarit vähälle ja lisäsin rasvaa ja vaihdoin margariinin voihin ja vähitellen on makkara masusta pienentynyt. Miksikään karpiksi mua ei voi kuitenkaan sanoa, koska syön kokojyväviljaa ja joskus harvoin muutakin ja silloin tällöin perunaa tai tummaa pastaa.

Vierailija
7/27 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

durumvehnä-pastaan, riisiin, oliiviöljyyn, hedelmiin ja kasviksiin. urheilen ja olen erittäin hyväkuntoinen. pituus 175, paino 59, ikää 37. joku rajoittunut dieetti (esim. karppaus) olisi minulla painajaisunta...

Vierailija
8/27 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveysongelmieni vuoksi. Rasvaa rakastan. Mitat 163cm/46kg.

Vierailija
9/27 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu:

1 omega kananmuna keitettynä, pari palaa oltermannia ja pari palaa kinkkua. Muutama jääsalaatin lehti, ½ tomaattia, kuppi kahvia, loraus kermaa.

Lounas:

Lohta smetanassa. Öljyssä wokattuja kasviksia.

Illallinen:

Pyttipannua, missä lanttua, parsa- ja kukkakaalia, sipulia, nitriittömiä nakkeja ja kermaa sekä mausteita.

Jos välillä nälkä, vaikka harvoin on syön pähkinöitä, kinkkua joskus metukkaa, juustoja yms.

Vierailija
10/27 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilareista korkeintaan 50% päivän energiatarpeesta, rasvasta 25-30%. Vältän siis sitä, kumpaa olen syönyt sinä päivänä suhteessa enemmän - jos niin huonosti käy ;)

Leivän ym. välttely á la karppaus on syvältä! Hyi hitto ajatustakin munakkaasta tai jostain pekonista aamulla! Puuro se tiellä pitää.

Vierailija
11/27 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smetanaa... pelkkää munaa, juustoa ja kinkkua kasviksilla aamutuimaan! Huh, kuulostaa koiran ruualta!

Vierailija
12/27 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kuullostaa ihan hyvältä.

Vierailija
13/27 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu; maustamatonta jogurttia, marjoja tai ehkä kanamuna

Lounas; Tonnikalaa öljyssä, kasapäin salaattia, tomaattia, kurkkua

välipala; pähkinöitä tai milloin mitäkin

Illalla; lihakeitto jossa perunan tilalla muita juureksia/vihanneksia, 1 pala tummaa leipää.

Vierailija
14/27 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...parempaa aamun aloitusta ei voi kuvitellakaan!

Lisäksi syöminen vaan 3 kertaa päivässä on ihan syvältä, siinä laskee verensokeri vaarallisen/haitallisen alas. Mä syön 2-3h välein niin pysyn iloisena ja pirteänä - ja hoikkana.

Missä hedelmät? Missä pullat/keksit? Kyllä päivään pitää YKSI keksi tai pulla mahtua...

21

Vierailija
15/27 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se varmaan sopii hänelle.

Minulle karppaus ei käy.

Vierailija
16/27 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kärsin kanssa verensokerin heittelyistä ennen, niin, että pyörtyilin yms. mutta en enään.

Mun ruokavalioon ei mahdu päivittän keksi tai pulla, en erityisemmin tykkää, mieluummin syön palan tummaa suklaata. Hedelmiä syön joskus, en usein ja jos syön niin syön aamulla esimerkiksi hedelmä salaattia, mutta en muuta. Marjoja mahtuu normaalisti ruokavaliooni jonkin verran, esim toinen vakkari aamiainen on maustamaton jugurtti mustikoiden kanssa.

Smetanaa syön n. kerran viikossa lohen tai broilerin kanssa. Kasviksia ja juureksia menee paljon päivässä.

Leivästä en ole erityisemmin koskaan välittänyt, puuroa söin ennen n. kerran viikossa aamupalaksi, mutta sen jälkeen kun on melkein heti nälkä niin en jaksa nähdä sitä kovinkaan tarpeellisena.

Syön juuri sen verran, että masu on täynnä ja ruokailujen välillä ehtii tulla pikkasen nälkä.

Kai periaatteessa olen karppaaja, mutta lähinnä syön niinkuin itselleni sopii. Voin hyvin ja olen pirteä, eikä vaivaa myöskään entinen vehnäjauho hiiva, eikä siis verensokerin heilahtelut.

T: 19

Vierailija
17/27 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kärsi verensokerin heilahteluista ja olen kaikinpuolin tyytyväinen painooni ja olemukseeni.

Vierailija
18/27 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan huvitti kun julkkisäiti kehotti kaikkia syömään pelkkiä kasviksia,niin että sillä elää terveenä ja pitkään.Kirjoitti jotain kirjojakin kasvisruoan terveellisyydestä.Sit eräänä kauniina päivänä sairastui syöpään ja kuoli.Sen jälkeen kukaan ei ole puhunut hänestä mitään.

Vierailija
19/27 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole dieetti. Voi kun sen av-mammatkin tajuaisivat. Turhaa hysteriaa vaan, pelottaa tietty lopettaa pullanmussutus. ;)

Vierailija
20/27 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kaikki esi-isämme ovat olleet karppeja. Puhdistetut viljatuotteet ja puhdistettu sokeri on kuule aika uusia juttuja. Siksi karppausta voisikin sanoa perinteiseksi syömiseksi. Vältetään sellaisia ruoka-aineita, jotka on tulleet ruokavalioomme vasta teollistumisen myötä!

Eli vastaus ap:n kysymykseen: pelkään hiilareita prosessoidussa muodossa (en kasviksissa)!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan