Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei! Te joille on tehty lääkkeellinen tyhjennys keskenmenon jälkeen, niin voisittako kertoa siitä?

Vierailija
31.07.2010 |

Miten ne lääkkeet otettiin?

paljonko niitä oli? milloin alkoi vuoto? olitko kipeä? pitikö olla sairaalassa, vaiko vain kotona? Jos olit sairaalassa, niin kauanko? Entä jos oli kotona, niin saiko olla yksin? jos ei niin kauanko piti olla "vahti"? onnistuiko tyhjennys? kauanko kivut kesti entä vuoto? ja mikä tärkeintä: millon sai ruveta uuteen vauva yritykseen? kauanko kesti raskautua?

KAIKKI TIEDOT OLISI MINULLE HYVIN TÄRKEITÄ! :) Itsellä koitos edessä ja haluaisin kuulla kokemuksianne. :(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

otettiin suun kautta polilla ja seuraavana aamuna sinne sitten polille makaamaan. Sitten taisivat laittaa emättimeen supon vai pari ja odoteltiin tyhjentymistä. Olin polilla koko päivän ja kun se meni kiinni niin kotiin lääkärintarkastuksen jälkeen. Kipuja ihan hirveesti, mutta hyvät lääkkeet siihen sain... vuoto kesti noin viikon ja seuraavaan yritykseen sai luvan heti kun kohtu todettiin tyhjäksi noin kolme viikkoa tyhjennyksen jälkeen.

Vierailija
2/9 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeellinen tyhjennys. Olin sairaalassa koko päivän ja mulle laitettiin kohdunsuulle monta kertaa jotain tabuja, mutta ne ei tehonnu ja vuoto ei vain alkanut. Menkkamaista jomotusta oli kyllä mut ei muuta. Jouduin sitten kaavintaan, joka tehtiin nukutuksessa.

Kaavinnan jalkeen piti odottaa yhdet normaalit kuukautiset, ja sitten sai aloittaa uuden yrityksen. Tämä vissiinkin yleinen käytäntö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kotio, seuraavana aamuna 2 - 4 tabua alakautta, en muista tarkkaa määrää. Kesti melkein vuorokausi ennen kuin alkoi vuoto, kipu tuli jo aiemmin. Mutta siis kunnon vuoto alkoi n. vuorokausi tabujen laiton jälkeen. Tulin hirveän kipeäksi ja särkylääkkeet, jotka sairaalasta mukaan sain, eivät auttaneet. Onneksi mies oli vieressä koko ajan, koska sitten yöllä vuosinkin todella paljon ja taju lähti. Ei siis välttämättä kannata yksin jäädä, jos kotona laittaa pillerit. Jouduin sitten pariksi päiväksi sairaalaan kun oli niin heikko olo kovan vuodon takia.

Tyhjennys onnistui, kipu pysyi sitten lopuksi poissa kun sai kunnon tropit sairaalasta. Lääkäri käski odottamaan yhdet kuukautiset ennen uutta yritystä, mutta sekin kuulemma ihan vaan sen takia, että laskettu aika saataisiin varmemmin laskettua. Kolmannella kierrolla tärppäsi. Nyt rv. 34.

Suuret pahoittelut keskenmenostasi ja toivottavasti tärppää nopeasti uudestaan!

Vierailija
4/9 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan ensimmäistä vastaajaa, mutta lisään vaan omasta kokemuksesta, että polilla siis menee se yksi päivä ja kotiin saa lähteä kun vuoto alkaa. Mutta koska se vuoto on ekan vrk:n aikana runsasta, kannattaa olla paksuja siteitä kotimatkalla! Ja mitä tulee kipuihin, ne kivut ovat tietysti hyvin henkilökohtaisia, niinkuin synnytyskivut aina. Eli alussahan tapahtuu supistuksia, vaikka miedompia kuin oikeassa synnytyksessä. Ja niiden kipujen kokeminenhan vaihtelee ihmisestä toiseen.

Vierailija
5/9 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ottaneet ekaksi päiväksi sisään, mikä tietysti olisi ehkä ollut parempi, sinne kun jouduin kuitenkin sitten kovan vuodon takia.

Tietysti eri paikkakunnilla varmaan eri käytännöt...

-4

Vierailija
6/9 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä (tm rv12) sain sairaalassa sen mifegynen (vai mikä se "avaava" tabl. oli) ja siitä parin päivän päästä kotona sit kohdunsuulle pari tablettia..

ei kummempia kipuja, pari panacodia otin varuiks, vessassa istuin koko päivän.. olisko ollu reilu viikko jälkivuotoa..

tästä meni 5kk kun tulin uudestaan raskaaksi. paljastui tosin tm rv 9, ja taas sama homma.. viikko jälkivuotoa, ei kummempia kipuja.

kolmas kerta tärppäs 3kk siitä ja meni kesken rv8 ja tyhjennys onnistui jo ennen niitä tabuja kohdunsuulle/suun kautta, pieniä menkkajomotuksia.

kotona kannattaa olla joku tyyppi seuraamassa jos tulee todella kovat kivut tms tai jos taju lähtee tai tarviii lähteä sairaalaan.

Toivottavasti selviät vähillä kivuilla! (henkinen puoli onkin sitten eri asia..)

Vierailija
7/9 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tyhjennyksen kotona, olisin voinut mennä sairaalaankin, mutta en halunnut. Sain 2 tablettia Cytotecia, jotka laitoin itse emättimeen. N. 2h kuluttua alkoi supistella. Supistelu kesti useamman tunnin (kipeitä, säännöllisiä) ja pari tuntia oli rankinta. Kävin välillä suihkuttamassa selkään lämmintä tai kuumaa vettä (auttoi kipuun).

N. 8h kuluttua tuli klöntit ulos ja kipu loppui siihen. Vuoto kesti muutaman päivän. 4 viikon päästä menkat.

Heti sai alkaa yrittää, mutta meni melkein vuosi ennenkuin olin raskaana.

Vierailija
8/9 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tyhjennyksen kotona, piti olla toisen ihmisen läsnä.

Ensin aloitettiin särkylääkkeiden ottamisella. Tyhjennyslääkkeistä osa taidettiin ottaa suun kautta ja osan laitoin emättimeen. Vuoto alkoi kai tunnin-parin päästä. Kyllä kipua oli, mutta se lakkasi parissa tunnissa muistaakseni. En muista kauanko vuoto kesti.

Tyhjennys ei onnistunut täydellisesti, vaan jouduin sen uusimaan. Tuli kohtutulehduskin. Uusi tyhjennyskerta sattui enemmän, mutta sillä onnistui. Kohtutulehdus parani antibiooteilla nopeasti. Gyne suositteli yhden kierron odottamista ennen uutta yritystä. Jätimme yhden kierron siis väliin ja raskauduin sitten toisesta sitä seuraavasta uudelleen. Tuolla pinnasängyssä tuhisee nyt pieni poika :)

Tsemppiä sinulle, tiedän että nyt tuntuu raskaalta! Itselläni helpotti ajatus siitä, että kyse on luonnonvalinnasta. Minä en siihen voinut vaikuttaa.

Vierailija
9/9 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS KAIKILLE VASTAUKSISTA!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän