Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäterveellisin ruoka mitä tarjoat lapsille?

Vierailija
31.07.2010 |

Tuli tuosta jauheliha-makaroni -ketjusta mieleen että mikä on epäterveellisin ruokalaji mitä valmistat lapsillesi? Ja kuinka usein?

Meillä kyllä syödään makaronimössöä ja nakkejakin sillointällöin. Ehkä kerran kolmessa viikossa.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokalista läpi einekset laskien. 6 viikon kiertävällä listalla on 3 einesruokaa: maksalaatikko, kalapuikot ja lihapullat. Lisäksi joka viikko joku makkararuoka. Yllättävän vähän eineksiä.

myös esim pussimuusin ja valmiskastikkeet?

Vierailija
22/52 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kastikeaineksia en laskenut, niitäkin käytetään vain osana kastikketta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kastikeaineksia en laskenut, niitäkin käytetään vain osana kastikketta

tiedät, ettei pussimuusia käytetä? Oletko töissä siellä keittiöllä vai?

Vierailija
24/52 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika usein tulee keskuskeittiöstä eikä siellä tehdä mitään pussimuusia tai valmiskastikkeita. Esim. meidän koulussa tehdään koko alueen koulujen ja päiväkotien ruoat, yhteensä muistaakseni kuuteen tai seitsemään paikkaan. Eineksiä on ehkä 3-4 kertaa kuukaudessa esim. pinaattiletut, murekkeet ja lihapullat. En tietenkään tiedä varmasti, miten kastikkeet tehdään, mutta toivottavasti palstalta löytyy joku keittäjäkin, joka osaa asiaa valaista. Joka tapauksessa muussi tehdään itse, meillä on monesti leivätkin leivottu itse. :)

ruokalista läpi einekset laskien. 6 viikon kiertävällä listalla on 3 einesruokaa: maksalaatikko, kalapuikot ja lihapullat. Lisäksi joka viikko joku makkararuoka. Yllättävän vähän eineksiä.

myös esim pussimuusin ja valmiskastikkeet?

Vierailija
25/52 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanko oikeasti muusi tehdään oikeista perunoista?! Vau!

Vierailija
26/52 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapset saa joskus hesestä ranskikset. Meillä lapset on allergisia kotimaisile viljoile ja munalle, niin ei edes pysty helposti ykskaks tarjoamaan epäterveellisiä ruokia. Joskus olisi kiva lätkästä uuniin joku pikaruoka, mutta eipä oikein sellaisia näille ole tarjolla. oiskohan meidän säännöllinen epäterveellinen aamupala luontaisesti gluteenittomat suklaamurot : )

on kerta tuo allergia! Vai oletteko tarkastaneet että juuri siinä hesessä on eri keittimet nugeteille ym. sellasille, jotka sis. munaa ja kot. viljoja ja sitten ranskiksille? Monessa ei ole ja hesessä kyllä sanotaan, etteivät suosittele niitä perunoita...

Vierailija
27/52 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuosta jauheliha-makaroni -ketjusta mieleen että mikä on epäterveellisin ruokalaji mitä valmistat lapsillesi? Ja kuinka usein?

Meillä kyllä syödään makaronimössöä ja nakkejakin sillointällöin. Ehkä kerran kolmessa viikossa.

Sanottiinko jossain, että jauheliha.makaroni on epäterveellistä? Mitä epäterveelistä on täysjyvämakaronissa ja paistijauhelihassa, jossa seassa tietysti myös paljon sipulia? (Karppaajat, älkää vaivautuko saarnaamaan...). Ja lisäksi tietysti tomaattia, salaattia ym.

Ja epäeettistähän ja ilmastoatuhoavaa tuo jauheliha on, mutta niistä asioistahan ei tällä palstalla kauheasti välitetä...

Vierailija
28/52 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkärillä käydään ehkä kerran kuussa. Viikonloppukarkkeja lapset saavat vähän ( 5v. ja kohta 4-vuotias), ehkä yhden pienen askin karkkia ja jonkun pienen suklaapatukan. Limua eivät saa kun hampurilaispaikassa (tosin mies antaa limua joskus), vaan ostan heille mielummin mehut. Isompi on allerginen, joten ei muutenkaan paljon epäterveellistä ym.

Vierailija
29/52 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne koulujen tarjoamat valmiit puolalaiset perunat. Tai lihan joka tulee vakuumiin pakattuna ja valmiiksi kypsennettynä. Tuoretta vihannesta saa etsiä suurennuslasilla.

Meillä kotona tarjottu epäterveellisin ruoka taitaa olla valmispitsa.

Vierailija
30/52 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne mitään terveysruokaa ole, mutta ravintoarvoltaan suht samoissa maustettujen jogurttien kanssa, joten en henkilökohtaisesti jaksa kauheasti jeesustella siitä, jos lapset saavat joskus syödä suklaavanukasta.

Ja turha väittää, että kaikki av-mammat syöttävät vain maustamatonta jogurttia lapsilleen. Kyllä niitä maustettuja sokeripommeja joku sieltä kaupasta ostaa, ei niitä muuten myytäisi...

Vierailija
31/52 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vrilätyt ostan noin kolmen kuukauden välein valmiina. itse en tod ala tekemään, mutta on lasten suurta herkkua.

itsetehtyä normaali kotiruokaa en pidä huonona ruokana, oli se sitten makaroonilaatikkoa tai kalakeittoa. kohtuus syömisessä on se a ja o. eineksiä muroja tms ei osteta. juksuja ehkä kerran kuukaudessa. pitsat tehdään yleensä itse ja sen verran, että koululaiset saa lämmitettyä tarvittaessa koulun jälkeen omatoimisesti sitäkin. pakastepitsaa ostan varmaan 2krt/v ja silloin olen itse yleensä kipeä, eikä pakkasessakaan ole mitään "parempaa".

Vierailija
32/52 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan huvikseen piti käydä oman koulun

ruokalista läpi einekset laskien. 6 viikon kiertävällä listalla on 3 einesruokaa: maksalaatikko, kalapuikot ja lihapullat. Lisäksi joka viikko joku makkararuoka. Yllättävän vähän eineksiä."

Minä tiedän takuuvarmasti että esim. lasagne on on nimenomaan valmista, einestä siis. Eikö teillä ole listalla pinaattilettuja ollenkaan? Entä kalapullat, jauhelihapihvit, kanapihvit/nuggetit, hernekeitto, pinaattikeitto? Minä olen kiinnittänyt tähän oikein huomiota ja ainakin meidän kaupungin keskuskeittiöllä on varmaan enemmän einestä kuin omatekoista. Suorastaan huvittavaa vaahdota arkipäivien nopeista ruoista, tai että kerran vuodessa on syöty eineksiä, kun jokaisen lapsi lappaa niitä koulussa vähän väliä.

Vierailija
33/52 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pinaattilettuja, kalapullia, jauhelihapihvejä, kananuggetteja eikä -pihvejä eikä lasagnea. Kaikki keitot tehdään itse, samoin kaikki pataruoat, kiusaukset ja makaroni- ja kalalaatikot. Ja kastikkeet, tosin niissä käytetään apuna kastiketiivistejauheita. Ainoastaan nuo kappaletavarat eli tämän vuoden listalta lihapullat, kalapuikot ja uunimakkarat tulevat eineksinä. Samoin kuin se maksalaatikko. Tiedän, koska itse teen niitä ruokia.

Vierailija
34/52 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2010 klo 17:02"]

Herkkuja tietysti joskus, mutta ruokana tai välipalana nuo kaksi.

Ei kai pyttipannu oo epäterveellistä? Meillä siihen tulee perunaa, sipulia, munaa,,maitoa ehkä makkaraa (makkaroita toki on monenlaisia)

[/quote]

Jugurttiko epäterveellistä? En sitten tiedä, mitä jugurttia lapsesi syövät, mutta pääsääntöisestihän jugurttia nimenomaan kehotetaan syötäväksi. :) Siis maitotuote muiden joukossa, mikäli osaa ostaa oikeanlaista jugurttia, ilman säilöntäaineita ja lisättyä sokeria ynnä muita turhia kaloripommeja. Näin ainakin itse olen käsittänyt.

Ja onhan tuo kaupan pyttipannu ainakin rasvapommi pahimmasta päästä, rasvaa ja suolaa niin kertakaikkisen liioiteltu määrä että ihan kuvottaa. Tietysti kotitekoinen pyttipannu menee, jos suolalla ja rasvalla ei rupea leikkimään. 

Vierailija
35/52 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalapuikot, nakit, makkara

Vierailija
36/52 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 23:44"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2010 klo 17:02"]

Herkkuja tietysti joskus, mutta ruokana tai välipalana nuo kaksi.

Ei kai pyttipannu oo epäterveellistä? Meillä siihen tulee perunaa, sipulia, munaa,,maitoa ehkä makkaraa (makkaroita toki on monenlaisia)

[/quote]

Jugurttiko epäterveellistä? En sitten tiedä, mitä jugurttia lapsesi syövät, mutta pääsääntöisestihän jugurttia nimenomaan kehotetaan syötäväksi. :) Siis maitotuote muiden joukossa, mikäli osaa ostaa oikeanlaista jugurttia, ilman säilöntäaineita ja lisättyä sokeria ynnä muita turhia kaloripommeja. Näin ainakin itse olen käsittänyt.

[/quote]

SIllä nimenomaan on eroa, onko jogurtti jotain Arkijogurttia tai Rainbow:n halpista, joka on täynnä sokeria vai proteiinijogurttia tai rasvatonta maustamatonta tai rasvatonta ja sokeritonta maustettua.

Vierailija
37/52 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuikkoja kerran vuodessa:) Saarioisten lättypizza tai Oetkerin pakaste- max kerran kuukaudessa, samoin mäkkäriä kerran kuukaudessa.  Muita eineksiä vain äärimmäisessä hädässä, meillä tehdään aina ruoka itse.

Vierailija
38/52 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluruoka on sama asia kun söisi jotai vitun paskaa, esimerkiksi lihaisa hernekeitto, jossa on lihaa vain nimeksi.

Kouluruokaa ei syö melkein kukaan paitsi että on pakko koska on nälkä.

Vierailija
39/52 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole tehnyt varmaan puoleenvuoteen kunnon ruokaa, lapseni syö koulussa terveellisesti, minä töissä.. Käymme lähes päivittäin mcdonaltsissa tai lähipizzeriassa.. eihän nämäkään niin pahojaole kuin mitä useammat vouhkaa ,hampurilais ateriassa on Perunaa ,leipää lihaa salaattia.. mikä tässä ,muka niin epäeettistä ? pitsassa taas esimerkiksi jauheliha kebabliha tonnikala niinhyvää.. mutta niin kevyttä.. tyttö siis 12-vuotias , 154cm pitkä painoa 48-52 kiloa. eli siis normaalimitoissa mennään

Vierailija
40/52 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viikonloppu jauhelihamakaroonilaatikkoa/lasagnea/jauhelihakastiketta, ts. kaikki ovat makaroonimössöä. Tosin käytämme paistijauhelihaa ja täysjyväpastaa mutta anyway. Joka perjantai-ilta syömme joku omatekemiä hamppareita (täysjyväruisleipää, paistijauhelihaa, vihanneksia, juustoa ja ketsuppia, ei majoneesimössöjä), omatekemää pizzaa tai fajitaksia.

Arkisin syömme ainakin kerran viikkossa eines-pinaattilettuja. Välillä myös kalapuikkoja...

Olen aina ajatellut, että syömme kuitenkin ihan terveellisesti. Paljon myös hedelmiä ja teen myös marjasmootheja ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän