Tietääkö joku, miten lomat kertyvät??? Apuja kaipaan.
Olen ollut vakivirassa vuoden 2009 alusta. Tein töitä puoleen väliin huhtikuuja ja jäin äitiyslomalla, josta kolme ekaa kuukautta sain palkan. Äitiysloma loppui helmikuussa 2010 ja jatkan hoitovapaata elokuun alkuun. Onko mulle kertynyt jotain lomia? Jos niin milloin saan pitää niitä? Tänä vuonna vielä? Kiitos jos joku osaa auttaa.
Kommentit (31)
kaikille vastanneille! Mulla on siis lomaa tulossa, jippii. Olen ollut siinä uskossa, että seuraava loma vasta ensi kesänä. Ja kuulin vielä sellaisenkin, että meidän töissä saa 1.5 kertaisena ne lomapäivät, jotka pitää lomakauden ulkopuolelle(en kyllä tiedä, mikä on se lomakausi). Voikohan lomaa pitää esim päivän viikossa ja tehdä neljän päivän viikkoa? ap
loppukädessä se on kuitenkin ihan sun ja työnantajan välinen asia, siis niin, että sinä ehdotat sitä.
Soita työpaikalles tai palkkatoimistoon
kyllä ne siellä kertoo kuinka paljon sun täytyy/saat pitää lomaa.
ei ne aina tiedä kaikkea, vaikka luulevat =)
Olen ollut vakivirassa vuoden 2009 alusta. Tein töitä puoleen väliin huhtikuuja ja jäin äitiyslomalla, josta kolme ekaa kuukautta sain palkan. Äitiysloma loppui helmikuussa 2010 ja jatkan hoitovapaata elokuun alkuun. Onko mulle kertynyt jotain lomia? Jos niin milloin saan pitää niitä? Tänä vuonna vielä? Kiitos jos joku osaa auttaa.
2 pvä/kk, eli 6 päivää lomaa = viikko. äitiysloman aikana ei mielestäni lomaa kerry? koska eihän sitä kerry myöskään sairaslomalta!?
äitiysloman aikana ei mielestäni lomaa kerry? koska eihän sitä kerry myöskään sairaslomalta!?
[/quote]
lomapäivät niin mullahan olis sitten koko vuoden loma pitämättä?? ap
normaalisti, ( ja muuten, myös sairasloman aikana lomat kertyy normaalisti). Hoitovapaan ajalta lomia ei kerry.
äitiysloman ja vanhempainvapaan loppuun asti eli sinne helmikuulle 2010 siten, että ensin vuoden ajan 2 vrk/kk ja sitten 2½ vrk/kk. Vapaita on siten kertynyt vuonna 2009 24 vrk ja tänä vuonna vain tammikuulta (oletus: huhtikuussa loma loppui tasan puolivälissä). LOmat on periaatteessa pidettävä huhtikuun 2011 loppuun mennessä.
loma loppui huhtikuun puolessa välissä?? Eli onko mulla tänä vuonna 24 päivää lomaa ja ensi kesänä tammikuulta ja elo-joulukuulta kertyneet eli 6x2.5?
ap
kaikille vastanneille! Mulla on siis lomaa tulossa, jippii. Olen ollut siinä uskossa, että seuraava loma vasta ensi kesänä. Ja kuulin vielä sellaisenkin, että meidän töissä saa 1.5 kertaisena ne lomapäivät, jotka pitää lomakauden ulkopuolelle(en kyllä tiedä, mikä on se lomakausi). Voikohan lomaa pitää esim päivän viikossa ja tehdä neljän päivän viikkoa? ap