must vaatteet ekaluokkalaiselle, että ei ole jengin ulkopuolella?
Onko esim. verkkapuku? Kannattaako ostaa joku urheilumerkki verkkapuku (adidas, nike, puma tms. ) eikä mitään "lapsellista" Ciraf-pukua? Muita vaatteita tai kenkiä?
Mistä noita sais kätevimmin Kuopiosta?
Poikani on muita rauhallisempi, taipuvaisuutta kiusatuksi tulemiseen...Siksi joudun miettimään, että ei ainakaan vaatteiden takia suljeta piireistä pois...
Kommentit (62)
Ihan tavalliset farkut, hupparit, verkkarit, trikoopaidat käy! Lenkkarit jalkaan vaikkapa :)
Ei ekaluokkalaiset vielä merkeistä mitään ymmärrä. Sitten yläasteelle mennessä, jos pelkää kiusaamista, voi niitäkin alkaa miettiä.
usein pikkupojat ovat koulussa verkkareissa ja collegessa/puuvillapaidassa. Niillä on hyvä leikkiä ja pelailla pihalla. Ehkä ensimmäisinä koulupäivinä on kiva laittaa jotku farkut tai jotku tän tyyppiset.
http://shop.hm.com/fi/shoppingwindow?dept=BARN_LIPO_NED_BYX&shoptype=S
"pröystäilijänä". Oikeasti, ei ketään kiusata! Ja jos kuulet kerrankin sellaista, niin heti ilmoitus opelle tai olen soittanut myös toisen lapsen vanhemmalle (on tehokkaampaa). Se on karsittava pois jo alkuvaiheessa. Itse käytän nollatoleranssia, sen on omaksunut monet vanhemmat ja niin myös meidän koulun opet.
Meilläpäin täällä Helsingissä ei ole vielä 1-2 -luokkalaisilla ollut kovinkaan mitään vaatevertailuja. Tytöt on kyllä vertaillut reppujen kuvioita, penaaleja, kumeja, kynien kuvioita jne (sellaista tiimarikrääsän tapaista). Pojille ollut täysin sama, mitä on päällä, kunhan ei ole kovin tyttömäistä esim. ei nallekuvioita puserossa. Jos mun pojalta kokeili, että sano katsomatta, mikä pusero sulla on päällä nyt, niin ei pystynyt sanomaan, oli katsottava alaspäin ja tarkistettava. :) Joskus oikein huvittuneena testasin.
Kakkosen keväällä tytöt alkoi nälviä kyllä niin kokohaalaria, tiettyjä värejä ja silmälaseja, mutta ne katkaisi ope näppärästi nopeasti poikki. Tytöt on näissä jutuissa tarkempia kuin pojat.
farkkuja, huppareita (hupparit on kova juttu, mutta ei saa olla liian pieni). Ei isoja printtejä, örkkejä tms. Jos verkkareita niin älä osta housu-takkiyhdistelmää vaan anna laittaa verkkahousut ja huppari.
tarkoitti tuon linkin kakkossivun viimeisiä housuja.
Riippuu tietty missäpäin poika käy koulua. Kehäkolmosen ulkopuolella normaalissa tavallisten tallaajien lasten koulussa on yleensä päällä vaatteet, joissa on hyvä touhuta ja leikkiä.
Riippuu tietty missäpäin poika käy koulua. Kehäkolmosen ulkopuolella normaalissa tavallisten tallaajien lasten koulussa on yleensä päällä vaatteet, joissa on hyvä touhuta ja leikkiä.
kouluun. Jos kiusataan, niin olen antanut ohjeeksi järjestää turpajuhlat.
Jotkut vanhemmat ruokkii tätä vaatekiusausta, sanomalla lapselleen suurella liioitellulla tunteemma esim. että yöks, inhoaa kimallepaitoja! Eikä osta lapselleen sellaisia ikinä. Suruaan paikatakseen lapsi kostaa sen kaverille, jolla on kimallepaita, josta taas tämä lapsi niin tykkää. Haukkuu sen tosi rumaksi ja seuraavana päivänä kimallepaidat saa tämän toisen lapsen vaatekaapista kyytiä. Että kyllä tämä vanhemmista on lähtöisin!
Miettikääpä tätä, kun alatte mielipiteitänne lapsellenne laukoa ja ette kysy mistä lapsi oikeasti tykkää!
ei kaikki, mutta monet. Siis ihan collegepöksyt ja samaa sarjaa paita.
Oletteko sitä mieltä, että sellainen paino niskassa on lapsillekaan hyvä juttu? Vain tietyt skeittaaja-lökäpöksyt käyttää täälläpäin hupparia. Muilla satunnaisesti välikerroksena.
Terv. Stadista
Kyllä kouluvaatteet on eri kuin urehiluvaatteet, eikö?
Farkut on kouluvaatteet tai jotkin muut siistit housut, farkut nyt varmaankin on paremmat.
jotkut tässä ketjussa ovat sanoneetkin. Pojalla tuntuu farkut pahalta, joten ehkä jotain muuta niiden tilalle tai farkut hyvää kangasta. ap
eli ekalla ja tokalla kokohaalarit, tokalla-kolmannella alkaa olla kaksiosainen.
Ainakaan meillä Espoossa. Pojista en tiedä.
"pröystäilijänä". Oikeasti, ei ketään kiusata! Ja jos kuulet kerrankin sellaista, niin heti ilmoitus opelle tai olen soittanut myös toisen lapsen vanhemmalle (on tehokkaampaa). Se on karsittava pois jo alkuvaiheessa. Itse käytän nollatoleranssia, sen on omaksunut monet vanhemmat ja niin myös meidän koulun opet.
Meilläpäin täällä Helsingissä ei ole vielä 1-2 -luokkalaisilla ollut kovinkaan mitään vaatevertailuja. Tytöt on kyllä vertaillut reppujen kuvioita, penaaleja, kumeja, kynien kuvioita jne (sellaista tiimarikrääsän tapaista). Pojille ollut täysin sama, mitä on päällä, kunhan ei ole kovin tyttömäistä esim. ei nallekuvioita puserossa. Jos mun pojalta kokeili, että sano katsomatta, mikä pusero sulla on päällä nyt, niin ei pystynyt sanomaan, oli katsottava alaspäin ja tarkistettava. :) Joskus oikein huvittuneena testasin.
Kakkosen keväällä tytöt alkoi nälviä kyllä niin kokohaalaria, tiettyjä värejä ja silmälaseja, mutta ne katkaisi ope näppärästi nopeasti poikki. Tytöt on näissä jutuissa tarkempia kuin pojat.
Poikaani on kiusattu jo päiväkodissa ja olen siihen puuttunut.
Ainakin täällä päin tuntuvat muut pojat nälvivän milloin mistäkin vaatetuksesta. ap
Ei täällä meillä ainakaan ole ketään kiusattu vaatteista, mutta poika on ollutkin kehä ykkösen sisäpuolella olevassa "slummikoulussa", joten nähdään nyt sitten, kun vaihtaa ns. "parempaan kouluun", siellä ainakin nettisivujen mukaan on ollut vaatteista kiusaamista.
Joo, mutta siis mitä meillä on ollut ekaluokkalaisella muutosta aikaisempaan, niin seuraavat:
1) ei enää talvihaalareita eli osta koulukäyttöön housut + takki
2) ei sadetakkia eikä kurahousuja eli osta vettä pitävä takki ja housut, meillä oli ainakin ihan hirveässä käytössä, kun leikkivät sitten kuitenkin vielä kunnolla, joten joka päivä oli takki ja housut ihan kurassa liukkarihipan jälkeen
3) ei kumppareita eli osta gore-lenkkarit ja kenties jopa gore-välikausikengät
Muilla vaatteilla ei ainakaan meidän alueella ole ollut mitään väliä. Ja jotkut kyllä pitivät noitakin, mutta nuo ainakin mielestäni minun poikaani ilahdutti.
Ainakaan meillä Espoossa. Pojista en tiedä.
vaatekiusausta..mutta silti mun mielestä farkut(täällä kehä 3 ulkopuolellakin) on kouluasu eikä ne verskat. Verskat on urheilua varten ja farkut muuten.
Lapselleni en tätä sano vaan minä päätän mitä kouluun laitetaan. Se on toistaisksi helppoa kun lapseni on poika ja ei välitä vaatteistaan tuon taivalllista :)
Vanhempi päättä kuitenkin loppuviiimeksi aika pitkälle missä vaatteissa lapsi kulkee, ei lapsi voi aina laittaa päälleen mitä haluaa
t. ap
toka ja kolmasluokkalainen, valkkaa aina kaapista college-housut, vaikka tarjolla myös farkkuja. ja niin laittoi serkkupoikakin (4lk) koulun discoon college-housut, sukat sen päälle! SE on suurinta hottii!
terveisiä tampereelta
missään nimessä kokopukua talveksi. Ne on niin törkeitä isolla lapsella.