Jos ostatte lapsillenne paljon vaatteita jo etukäteen (kokoa-paria suurempia)
niin miten ihmeessä muistatte mitä jo olette ostaneet ja mitä vielä puuttuu? Etenkin jos lapsia on useampi?
Kommentit (6)
ja sitten kesä- ja talvivaatteille.
Sitten aina syksyvaatteiden ja kevätvaatteiden käyttöönoton aikaan, tai jos olen huomannut, että nyt suurin osa vaatekaapin esim. housuista liian pieniä otan yhden lapselle sopivan vaatteen lattialle esim. sopivat housut ja käyn laatikon läpi mitaten siihen mallikappaleeseen esim. housujen sisäsaumaa. Nopeampaa ja oikeampaa koska kirjoitetut koot lapussa ei aina vastaa oikeaa kokoa. Vaatekaappiin kelpuutan vaatteet, jotka tuota sopivaa kokoa tai hieman pari senttiä isompia. Myös käyn samalla periaatteella vaatekomeron läpi ja surutta kaikki mallikappalettani pienemmät laitan kirpparikasaan.
Mulle näitä vaatteita kertyy sukulaisilta ilmaiseksi.
Ostan usein etukäteen alennusvaatteita lapsille. Laitan ne vaan omalle hyllylleen. Toki niitä täytyy välillä inventoida ettei pääse unohtumaan mitä on jo ja mitä pitää vielä hankkia.
sopivan vaatteen lattialle
tällä tarkoitan, että levitän vaatteen lattialle tai sängyn päälle tai missä nyt on sopiva tila, missä vaate mahtuu leväällee. Käsissä pyöritän sitä varastolaatikon vaatetta. :)
Meillä on vain yksi lapsi ja en ole kovin järjestelmällinen joten osin vaatteet ovat vähän missä sattuu. Kummasti ne kuitenkin yleensä muista ainakin sinnepäin et mitä on ja pengon varastoja tasaisin väliajoin. Joka tapauksessa saadaan paljon käytettyinä ja ostan itse melkein kaikki mitä ostan käytettynä niin musta ei ole niin paha jos joku jääkin vähän vähemmällä käytölle. Laitan itse kuitenkin vaatteet kanssa kiertoon. Olishan toki kätsää kun olisi kaapissa oma tila näille liian suurille. Mut meillä on lapsen vaatteet muutenkin monessa paikassa kun ei ole niin paljon yhdessä kaapissa tilaa että kaikki mahtuisi johonkin tiettyyn paikkaan.
Mulla on ollut joskus lompakossa sellainen lista, jossa on lukenut tyyliin 5 tyhjää ruutua edellä ja sitten vaikka collegepusero. Aina kun olen ostanut puseron, olen merkinnyt listaan rastin. Näin olen listasta nähnyt, että mitä pitää hommata vielä.
Nykyään en ole kyllä niin organisoitunut, ostan kun näen kivaa ja tiedän, että kyllä kaikkia tulee pidettyä ainakin vähän ja myyn sitten hyväkuntoisena pois.
koko järjestyksessä ja joten kuten muistan mimmoiset pinot on mitäkin kokoa.