Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko päiväkoti/pph huomautellut lasten vaatetuksesta?

Vierailija
30.07.2010 |

Omani on vasta aloittamasta hoidon. Kaveri kertoi, että viime talvena oli hoitaja vaatinut parempia kenkiä lapselle, lapsella oli uudet kuomat, mutta niissä oli varpaat jäässä. Ostivat sitten jotkut kalliit kengät, mutta niissäkin oli varpaat kylmänä. Eli turha ostos.

Itse ajattelin, etten ala useita hyviä haalareita, kenkiä, sadeasuja ym. ostelemaan. Tähän asti on pärjätty kotona vähän rönttösimmässä vaatteissa, melkein kaikki on kirppikseltä ostettu. Ei kosteussuojattuja, mutta ehjiä. saahan niitä sitten kuivateltua. Jos vaihtohaalarit on, niin riittääkö se, vai vaativatko parempia reimatecejä?

Kerhossa meille huomauteltiin, että on liian hyvät vaatteet, koska maalaavat paljon ja vaatteisiin tarttuu vesiväri.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen ostanut kuravaatteet erikseen hoitoon ja kotiin, koska mielestäni on helpompaa kun niitä ei tarvitse kuskata paikasta toiseen.

Meillä ainakin ovat lapset niin likaisia kuriksissaan, että kun niiden käyttöaika on, on ne pestävä jokaikinen päivä. Meilläkin on tästä syystä useat, ettei tarvi iltaisin hermoilla, ovatko aamulla käyttökunnossa.

Itse en vie lapsia likaisissa hoitoon, monet vievät... :(

Vierailija
22/28 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa että päiväkodissa yleensä varmaan toivotaan semmoista keskitietä vaatteitten kanssa. eli siis reimatecin vaatteet voi olla joskus ns. liian hienoja päiväkotiin ja niistä voi kosteussuojat hävitä jos joku erehtyy kuivauskaappiin liian koville lämmöille laittamaan. yleensä kyllä ovat tietoisia että erikoisvaatteet hoidetaan eri tavalla. Sitten taas usein kuulee että just lapsilla on aina kirppis vaatteet ja sitten lapset kastuu ja kylmää ja että pitäisi vähän enemmän muuten varavaatetta olla ja tälläistä. suositten oikeasti että ostaa uutena tai kirpparilta hyvät vaatteet,joissa mielellään kosteussuojaa. Itse en halua ainakaan että lapset joka päivä päiväkodissa kylmää ja kastuu ja vilustuu. Kannattaa päiväkotiin siirtyessä hieman vaatetusta tosiaan miettiä.Itse aina päiväkodissa kysyn että onko hyvä vaatetus tai voisiko joku olla eri lailla. Sieltä kertovat ihan yleisesti että millaiset vaatteet hyviä lapsella olleet ja onko omalla lapsella vaatteet toimineet hyvin. Omille ostin yhet reimatec syksypuvut ja pidän niistä tosi paljon koska kestävät kosteuttakin hyvin. Talvikenkinä meillä kuomat ja sitten märille keleille ihan lämpövuorelliset kumppparit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurikset virutetaan joka käyttö kerran jälkeen, näin ainakin meillä. ja kurakauden jälkeen toivotaan että vanhemmat veis kotiin, parempaan pesuun. Ei niiden tarvitse putipuhtaita olla joka päivä, koska kuitenkin likaantuvat niin aamu- kuin iltäpäivästäkin kun ulkoillaan.

t:päiväkodissa työskentelevä

Vierailija
24/28 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on aihetta. Esim. jos joku vaate on käynyt pieneksi tai mennyt rikki.

Vierailija
25/28 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ottanut kuuleviin korviini

säästin reimateceissa kahdella lapsella satoja euroja, kun ostan kahta kokoa suuremmat ja käärin lahkeet eka rtalven ja toisen talven ovat sopivat

opin vinkin 4 lapsen äidiltäni, joka on tosi säästäväinen

Vierailija
26/28 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jotkut harvoin kotona käyvät vaatteet kuten kurikset ovat jääneet pieniksi enkä ole huomannut tuoda isompia.

Kerran huomautettiin, että pipo oli liian ohut.

Poika itse tietää hyvin tarkkaan, mitkä ovat laatuhaalareita. Ilmeisesti tädit juttelevat näistä lasten kuullen siellä. Reimatekkiläisten ei tarvitse laittaa kuriksia ulos ja se on suuren katkeruuden aihe. Meidän pojalle kurikset on pistetty, vaikka aivan yhtä vedenpitävä Travallen puku. Poika totesi "ei se ole yhtä hyvä kuin Reimatec".

Nauratti =)

Vierailija
27/28 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran sattui vuorossa olemaan kai vähän tyhmä hoitaja. alkoi minulle valittamaan kun pojallamme ei ollut kunnolla korvia peittävää hattua.

minä ihan ihmeissäni kuuntelin ja kappas vain, poikani repussa oli myös paksumpi hattu joka suojasi erittäin hyvin myös korvat ja oli myös lämpimämpi kuin hoitsun laittama hattu joka oli tarkoitettu vähän lämpimämmälle kelille.

sama hoitsu myös on valittanut että en olisi tarkistanut lapsen varavaatekassia ( ettei olisi sopivan kokoista). taas jouduin kaivamaan laukusta oikean kokoisia ja vuodenaikaan sopivia vaatteita tädin eteen. kyllä ärsytti!!

lapsella on hoidossa varavaate kassi ja mukana kulkee lisänä reppu johon laitan vielä käypäset vaatteet mukaan ja säiden muuttuessa helposti mukana on myös eri ulkoiluilmoihin sopivaa hattua ja käsinettä.

että ei pitäis olla valittamista

Vierailija
28/28 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska niiden kanssa pitää jäpittää etteivät likaannu. Varpaiden kylmyyttäkin voisi hiukan paremmin pohtia kuin vaatia uusia kenkiä...

Ihmettelen suuresti vanhempia jotka kiusaavat lapsiaan ostamalla kalliin puvun joka päällä ei saa leikkiä!

T. lto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi