G: Miten kerroit raskaudesta puolisollesi
Miten kerroit raskaudesta puolisollesi? Miten hän reagoi?
Vauva-lehti kerää tarinoita aiheesta tulevaa juttua varten!
Kommentit (53)
Kuukautiset olivat olleet myöhässä yhden viikon kun sain ostettua testin ruokatunnilla. En voinut millään odottaa vaan tein testin vessassa jo työpaikalla. Olin aika kauhuissani, koska raskautta ei oltu suunniteltu. Töissä olosta ei tullut loppupäivänä mitään vaan lähdin kotiin niin, että ehdin valmistelemaan uutista miehelle. Kaadoin lasin viskiä puolilleen ja menin ovelle odottamaan. Kun mies tuli, annoin lasin hänelle ja sanoin: "sä taidat tarvita nyt tätä". Hän arvasikin heti mistä oli kyse, mutta ei suostunut juomaan viskiään. Ei kuulemma tarvinnut...ja minä jännitin todella miten hän suhtautuu tähän yllätysuutiseen! Sovittiin että odotellaan rauhassa ensimmäiseen neuvolakäyntiin ja sitten kerrotaan vanhemmille lapsillemme.
soitin miehelleni ja sanoin että joo, älä sitten ostakkaan sitä tupakkaa mulle :) Ei tarvinnut selitellä kun jo tuli iloisella äänellä JES.
Toisen kanssa kerroin että plussa tuli! Mies sano että mä arvasin sen!
Kolmannen kanssa oli tilanne se että haettiin yhdessä marketti-testi. Mies jäi ulos jotain raplaamaan autoon. Ja mä painelin vessaan testaileen. Ja hetken päästä oven takaa kuulu, onko se äiskä sielä.... no? Mä pyysin katsoon itse testitikkua. Ja taas tuli se hymy halauksen kera että haaaaaa mä tiesin että se on plussa!
Eli mies on ollut ihan varma mun raskaudestani jo ennen varmaa plussaakaan. Mutta hyvin iloisesti on aina raskaus otettu vastaan! :)
Olimme seurustelleet vasta pari kuukautta kun pahaolo iski.. Epävarmana kerroin "poikaystävälleni" että luulen olevani raskaana. Mies ei sanonut mitään tuli vaan viereen ja halasi. Lähdimme yhdessä ostamaan raskaustestin ja positiivistä näytti. Poika syntyi ja on nyt 10 vuotta. Toinen lapsi ei tullut yhtä helposti. 2 raskaustestiä tehtiin taas yhdessä, mutta molemmat tulivat kesken. 3 kerran tein itse ja ilmoitin sitten että taas mennään. Mies oli tietenkin iloinen mutta olo oli tosi epävarma. Nyt kuopus täyttää ensi viikolla 2 v.
Enkä tietenkään jaksanut odottaa miehen saapumista kotiin. Soitin ja kysyin "mitä isi tekee". Pitkä hiljaisuus. Oli kuulemma unohtanut kokonaan olevansa traktorin ratissa. Ja jälki oli sen mukaista :) Hyvä kun ei ojaan ajanut.
Toisella kerralla olimmekin molemmat kotona saadessamme plussa testin :) Ja pompimme kattoon kuten ensimmäiselläkin kerralla :)
että plussa se on.. ei kai siihen enempää tarvi :)
Esikoisen ilmoittaessa tulostaan asuimme eri kaupungeissa ja lähetin kännykällä kuvaviestin testistä.. Mies oli juuri kaupassa kun vastaanotti viestin ja ostokset jäivät niille sijoilleen ja mies lähti ulos kaupasta haukkaamaan happea ja ihmettelemään uutista xD Oli ihan iloinen yllätysuutisesta kuitenkin :) Nyt toisen lapsukaisen tuloa aavistellessani teimme testin äitienpäivänä ja ihan yhdessä iloitsimme positiivisesta tuloksesta :)
"mä tein tänään sellasen testin" ja katoin silmiin ja hymyilin. Vähän aikaa mies toljotti ja kun palaset loksahti yhteen kirkastu ilme ja sitte halailtiin ja oltiin ihan tohkeissaan ja ihmeissään ja tuijoteltiin vain toisia ja hymyiltiin =) Kesti kauan että tajuttiin asia. Nyt sitten esikoinen masussa tuloillaan!
meillä ei oikeestaan ois ees ollu mahdollista raskaus... menin outojen vatsakipujen (jotka oli kestäny jo pari viikkoa) takia lääkäriin. lääkäri ehdotti raskaustestia johon naureskelin ettei sen pitäisi olla positiivinen, mutta otetaan nyt sekin varmuuden vuoksi. lääkäri lupasi soittaa tuloksista iltapäivällä. iltapäivällä lääkäri soitti ja kertoi raskaustestin olevan positiivinen, joten soitin heti miehelleni joka oli tulossa autopesulasta juuri ulos. aloitin puhelun että onnea tulevalle isukille... mieheni ei heti meinannut uskoa minua.... raskaus oli meille molemmille yllätys mutta ihana sellainen
kun halusin varmistaa,ettei taas ole tuulimuna.Laitoin miehelleni tekstiviestin töihin:
"ONNEKSI OLKOON,ISÄ.."
Kolmen äiti (7v,3v ja 2v)
Kuukautiseni olivat monta viikkoa jo myöhässä, mutta en ollut epäillyt ollenkaan raskautta. Mieheni vihjaili minulle monesti, jos olisinkin mutta en uskonut asiaa koska meillä oli ehkäisy koko ajan. Koti matkalla kävin hakemassa apteekista raskaustestin ja menin kotiin. En kertonut miehelle, että ostin testin vaan menin vessaan ja tein sen " salaisesti " . Tikkuun tuli välittömästi 2 tummaa viivaa. Sen jälkeen tulin vessasta pois, näytin tikun miehelle ja sanoin että olen raskaana. Olin iloinen mutta myös peloissani.
ja jätin postin päälle odottamaan. Tuumasin hänen tullessa kotiin, että sulle oon tuossa synttärilahjaa suunnitteli.. Vilkaisi testiä ja tokas "no eipä sitä sitä tarvinnu tekemällä tehä =)". Olimme noin kk aiemmin jutelleet et katotaan jos tärppää eli ei tullu kuukautisia enää sen juttutuokion jälkeen.. Nyt on poika 5,5kk tuossa sylissä kuolaamassa.
Eli molemmilla kerroilla mies on sanonut mulle että sä näytät siltä että sä olet raskaana, eli jotenkin kuulemma "säteilin". Ja molemmilla kerroilla kävin ostamassa testin ja raskaana olin. Meillä se meni näin päin.