Huomaatteko helposti ihmisten ominaishajun.
Äiti taas hämmästeli minua, kun sanoin tänään rappukäytävään tultuani, että eräs tuttavani on näköjään taas käynyt täällä.
Äiti sitten hämmästeli, että mistä sä sen tiedät.
" No täällä tuoksuu ihan Anulle."
Äitini ilme oli ikuistamisen arvoinen. :D Myöhemmin kävi sitten ilmi, että olihan tämä tuttavani sitten käynytkin meidän rappukäytävässämme.
Tästä lähinnä hämmästyin, että eivätkö kaikki ihmiset muka kiinnitä huomiota toisten ihmisten hajuun? Kyllä minä ainakin tunnistan tuttavani ja ystäväni heidän tuoksunsa perusteella.
En nyt puhu mistään hajuveden tai dödön hajusta, vaan siitä ihmisen ominaishajusta, jolle myös tämän ihmisen koti haiskahtaa aika voimakkaasti.
Kyseessä ei ole siis paha haju. :D Vaan sellainen jännä, tiedätte varmaan.
Jotkut ihmiset kyllä haisevat luonnostaan ihan hirveälle, yäk. En tiedä mistä se tulee, mutta joillakin on sellainen ällöttävän makea, pistävä aromi.
Vai oiskohan vaan, että raskauden aikana olen herkistynyt kaikille hajuille? :D
Vai haisteletteko tekin muita ihmisiä? :D
Kommentit (3)
Osa ei esimerkiksi haista ihmishien hajua ollenkaan. Tämän olen lukenut jostain tiedepalstalta, oma hajuaistini on myöskin aika tarkka. Minä kuitenkin pidän useimpien ihmisten hajusta, monista tosi paljonkin. Aviomieheni tuoksu on suloinen! Paitsi, kun hän on sairas. Erotan sen heti hajusta. Joskus tapaa ihmisiä, joiden ominaishaju on todella ällöttävä, silloin on vaikea olla panematta kättä nenän eteen. Bussissakin joskus haistelen omaa kättäni kun en pysty muuten olemaan.
JA piti oikein tulla kuuluttamaan se kaikille
Ihmisillä on tosiaan voimakkaat ominaishajut ja inhoan niitä. Siksi en juurikaan hengitä nenän kautta kun lähellä on muita ihmisiä.
Minulla on muutenkin ahdas nenäontelo ja pelkkä nenän kautta hengittäminen on raskasta. Siksi olen lapsesta saakka hengittänyt pääsääntöisesti suun kautta. Hajuaisti on myös todella herkkä, eli pienestä pitäen olen välttänyt ihmisten haistelua.
Mieheni ei haise mitenkään pahalle, mutta en voi nukkua kasvot häntä päin kun en halua haistella. Nukkuessa en voi säädellä suun kautta hengittämistä.