Miten tarkkoja Finnkinolla ollaan ikärajoista? Ootteko vieneet 4v:n 7/5 -näytöksiin??
Siis 4,5 v. haluaisi kovin kovasti nähdä ainakin Shrekin ja Toy Storyn - ja niissähän on ikäraja 7 / vanh. seurassa 5v.
Onkohan ne kovin tarkkoja eli kysyvätkö aina ikää, ja jos sanomme että on 5, niin voivatko vaatia henkkaria?
Eihän tuon ikäisellä edes ole virallista henkkaria, ja tuskin mulla on velvoite esim. KELA-korttia mukana kanniskella kun ei se edes ole virallinen henkkari (eli voisin lainata vaikka joltain, tosin ei taida oikein olla sopivaa 5v:tä tuttavapiirissä :).
Onko kokemusta esim. stadin/Jumbon/Iso omenan teattereista, miten tarkkoja ovat??
Ois kurjaa ostaa kalliit liput jos ovella ei pääsiskään sisään...
Kommentit (97)
Se ei nyt kuitenkaan ole tässä se pointti, vaan se että on ihan yksiselitteisesti kiellettyä viedä alle 5-vuotias katsomaan sitä. Tämä kielto koskee kaikkia alle 5-vuotiaita kehitykseen ja kokemuksiin katsomatta. Ärsyttää nämä vanhemmat, joiden mielestä säänntö eivät koske heitä ja jotka on valmiit rikkomaan niitä, koska me halutaan... Samalla asenteella varmaan toimii ne, jotka lastentaoahtumissa kiilaavat lastensa kanssa, kun mulla on tämä vauva mukana ja se hermostuu jos joudutaan jonottamaan.
Minä olen aina ollut tosi kiitollinen kaikista ikä- ja kokorajoista, koska nehän antaa hyvän selityksen siihen, miksi lapsi ei pääse jonnekin. Pettymyksensietokykyäkin on hyvä harjoitella, niin lapsen kuin aikuisen.
etkö voi opettaa heille että kaikkea ei tarvitse tehdä? ...
Siinä on ero, annanko katsoa elokuvaa tai juoda alaikäisenä. Etkö oikeasti näe sitä?
Yritän suomentaa niin, että ymmärrät:
VAIKKA MINUN LAPSENI VOI JOITAIN KATSOA K-7 ELOKUVIA JO 4-VUOTIAANA, SE EI TARKOITA, ETTÄ HÄN SAISI JUODA ALAIKÄISENÄ.
Toinen asia sitten, mites täällä ovat kaikki niin varmoja, että vahtivat lastensa juomista, kun nuorista varmaan 90% on juonut alaikäisenä?
Vai meinaatko oikeasti, että tuolla asenteella pärjää nykymaailmassa. Hohhoi.
Se ei nyt kuitenkaan ole tässä se pointti, vaan se että on ihan yksiselitteisesti kiellettyä viedä alle 5-vuotias katsomaan sitä. Tämä kielto koskee kaikkia alle 5-vuotiaita kehitykseen ja kokemuksiin katsomatta. Ärsyttää nämä vanhemmat, joiden mielestä säänntö eivät koske heitä ja jotka on valmiit rikkomaan niitä, koska me halutaan... Samalla asenteella varmaan toimii ne, jotka lastentaoahtumissa kiilaavat lastensa kanssa, kun mulla on tämä vauva mukana ja se hermostuu jos joudutaan jonottamaan.
Minä olen aina ollut tosi kiitollinen kaikista ikä- ja kokorajoista, koska nehän antaa hyvän selityksen siihen, miksi lapsi ei pääse jonnekin. Pettymyksensietokykyäkin on hyvä harjoitella, niin lapsen kuin aikuisen.
Meillä on pari kertaa hieman alle 5-vuotias (eri lapset) olleet mukana K 7/5 -leffoissa, eikä mitään ole koskaan kyselty. Ehkä kysyvät, jos lapsi on silmiinpistävän nuoren ja pienen näköinen.
No herranjestas enhän mä TILITÄKÄÄN
Sinänsä kannatan kyllä lakien ja sääntöjen noudattamista, ja yleensä olen tosi tarkka kaikesta, ja tässäkin mua vähän ärsyttää tuo mahdollinen valehtelu, mutta haluamme kovasti katsoa yhdessä Toy Storyn niin aiomme tehdä sitten niin. ap
miksi sitä täällä tilität.
vaan kysyinkin NEUVOA / KOKEMUSTA, miten tarkkoja ovat ikärajoista??? Että päästäänköhän sisään?
En mä kaivannutkaan mitään moraalisaarnaa / synninpäästöä tai muuta (toki arvasin että sellaisiakin tullaan tähän ketjuun sotkemaan... valitettavasti enemmän kun suoria vastauksia mun kysymykseen).
Mutta kaipaan siis kokemuksia miten helppo/vaikea päästä 4v:n kanssa 5v leffaan tmv.
ap
Eikä ole tarvinnut turvautua huvipuiston kokorajoitusmittareihin.
soita sinne FinnKinoon ja kysy mitä mieltä ne on asiasta, ja saako ne rahat takaisin
etkö voi opettaa heille että kaikkea ei tarvitse tehdä? ...
Siinä on ero, annanko katsoa elokuvaa tai juoda alaikäisenä. Etkö oikeasti näe sitä?
Yritän suomentaa niin, että ymmärrät:
VAIKKA MINUN LAPSENI VOI JOITAIN KATSOA K-7 ELOKUVIA JO 4-VUOTIAANA, SE EI TARKOITA, ETTÄ HÄN SAISI JUODA ALAIKÄISENÄ.Toinen asia sitten, mites täällä ovat kaikki niin varmoja, että vahtivat lastensa juomista, kun nuorista varmaan 90% on juonut alaikäisenä?
eli alaikäisen eli valehtelitko tässä vai mitä en ymmärtänyt? Vai mitä en nähnyt?
Ja suotta sinä minua vastaan noin hyökkäät. Yhden vastaukseni perusteella. Nähtävästi moni muukin on samaa mieltä kuin minä.
jos ap:n jessicajannicamico ei pääsisi katsomaan leffaa kun niin haluaa. Mussukalle voi tulla paha mieli kun ilkeät sedät ja tädit asettavat typeriä ikärajoja.
Eikä ole tarvinnut turvautua huvipuiston kokorajoitusmittareihin.
eikä ole tarvinnut valehdelle leffateatterin ovella.
jos ap:n jessicajannicamico ei pääsisi katsomaan leffaa kun niin haluaa. Mussukalle voi tulla paha mieli kun ilkeät sedät ja tädit asettavat typeriä ikärajoja.
pakko olla provo. Ei kukaan jaksas muuten jankata tästä noin kauan.
meinaan että ap ei jaksaisi oikeasti noin kauan.
itse saattaisin kyllä ap.na vääntää pitkäänkin, jos asia olisi itselleni merkityksellinen.
se lapsi olisi ollut vielä vähän nuorempi, esim just 4 täyttänyt tai 3 v. 9 kk, joka on ikäisekseen tosi pitkä ja hyvin kehittynyt ja kaikki aina luulee sitä ainakin 7-vuotiaaksi.
Joku sanoi hyvin, että itsepähän ap soppasi keität: jos lepsuilet nyt säännöissä (huom. yhteiskunnan säännöissä, ei teidän perheen), joudut joustamaan ja taipumaan lapsen tahtoon myöhemmin paljon rankemmin.
se lapsi olisi ollut vielä vähän nuorempi, esim just 4 täyttänyt tai 3 v. 9 kk, joka on ikäisekseen tosi pitkä ja hyvin kehittynyt ja kaikki aina luulee sitä ainakin 7-vuotiaaksi.
siinä päästään enemmänkin vääntämään siitä periaatteesta ja on uskottavampaa! pisteet siitä ettei ruvettu liikaa keulimaan niinkun höpöissä yleensä.
elokuvalainsäädännöstä! Eli se on laki, eikä mikään suositus.
Mutta minusta olisi kurja tuottaa lapselle pettymys jos ovelta käännytetäänkin. Noin kävi meidän seurueelle huvipuistossa kun äiti päätti että kyllä se lapsi nyt sinne laitteeseen pääsi vaikka oli pienempi kuin pituusraja. "Ei ne mitään mittaa!" No tottakai ne mittasi ja lapsi ei sinne päässyt. Hirveä pettymys pienelle kun äiti ensin sanoo että nyt mennään ja sitten ei mennäkään. Ihan sama homma tuolla teatterin ovella.
Juu, lapsen kuuluu kokea elämässään pettymyksiä mutta ehkä hieman eri tavalla kuin tuolla lailla.