Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perhepeti on laiskojen vanhempien keksintö.

Vierailija
30.07.2010 |

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskojen ihmisten keksintöjä ovat myös esimerkiksi pyykinpesukone, astianpesukone, juokseva vesi, auto, pesuainepulveri, polkupyörä, tiskiharja, arkistot, tuoli ja monitoimikone. Laiskuus on sangen ispiroivaa.

Olen todellakin laiska vanhempi ja jos perhepeti tuo paremmat une niin tottahitossa käytän sitä. =) Olisin itsestäni huolissani jos väkisin halauisin tehdä yöt hankalammiksi nukuttamalla lapsen muualle.

Ekan lapsen kanssa muuten perhepeti ei toiminut ja silloin mun laiskan laiskan äidin keksintö oli liattaa vauva pinnasänkyyn - ja taas toimi! Muita laiskuuden hyviä keksintöjä on mm pitkä täysimetys, pääsi niin helpolla lapsen ruokkimisessa.

Vierailija
22/42 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehoitan tämän alkuperäisen provon kirjoittajaa tutustumaan muutamiin tutkimuksiin lapsen varhaisista kiintymyssuhteista. Saattaa tulla jotain pohdittavaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja parempi äiti päiväsaikaan, kun en ole poukkoillut koko yötä edestakaisin.

Vierailija
24/42 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukku vieressä ekat 7kk ja alussa pienikokoisuuden takia piti imetellä 2-3h välein. Oli helppoa antaa tissi suuhun ja jatkaa unia, kuin pomppia kaiken yötä.

Vierailija
25/42 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut täällä ei harrasta seksiä kuin sängyssä ja jotkut imettää öisin sohvalla.

Me harrastetaan seksiä vaikka keittiössä ja minä imetän lastani sängyssä ja samalla nukahdan siihen...mutta miten vaan

Mullapa ei tulis mieleenkään nukkua kuin perhepedissä...

Vierailija
26/42 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on ainoa nisäkäs joka hylkää poikasensa heti syntymän jälkeen ja pitää tätä useita tunteja metrien päässä itsestään. Muut eläimet ovat erossa pienistä poikasistaan vain välttämättömän ajan jolloin ruokkii itsensä ja tekee tarpeensa.

Muut kädelliset kantavat poikastaan ihoaan vasten kunnes poikasen oma rohkeus riittää mennä kauemmas emostaan.

Omat lapseni olen kantoliinassa kantanut ja vieressämme nukuttanut ja reippaita ja tasapainoisiahan noista on tullut. Omien ja miehen vaistojen mukaan on menty eikä sitä pientä raaskinut yksin jättää ennen kuin itse erilleen pyrki ja omaan sänkyyn halusi mennä. kaikki halusivat 2-3 -vuotiaina jo isojen omaan sänkyyn...

Ei se omien vaistojen kuuntelu ja lähellä pitäminen lasta vahingoita, ja itsekin pääsee helpommalla kun tuntee lapsensa paremmin ja osaa tämän tarpeisiin vastata.

Vierailija
27/42 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te muut nukutatte mukulanne omaan petiin ihan vaan siksi että saatte nukkua rauhassa ilman sitä lasta lähellä...

Vierailija
28/42 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää tällaisia hyvin perusteltuja väitteitä, kiitos.

Olin mielelläni laiska äiti ja nukutin lapseni vauvavuoden ajan viereeni. Se oli sekä helpompaa, että mielestäni luonnollisempaa, pentu nukkuu emänsä vieressä.

Sitten, kun työt alkoivat kutsua minua jälleen, opetettiin lapsi nukkumaan pinnasängyssä. Kai sekin on laiskuutta, että nyt reilun vuoden vahana lapsi nukkuu koko yön rauhallisesti pinnasängyssä, ja me saamme miehen kanssa kunnon yöunet.

Vierailija
29/42 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään kun voidaan siitä mista aita on matalin, niin säästyy voimia oikeasti haastaviin asioihin.

Vierailija
30/42 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaikka ukko oli talossa ja on edelleen... lapsi ei koskaan nähnyt painajaisia..illalla sängyssä kerroimme päivän kuulumiset..nyt 18 vee ..tasapainoinen, fiksu tyttö.. lukiossa stidendikamaa... annna aikaa lapselle...se on kuin pankkiin pistäisit rahaa.. mutta arvokkaampaa..

Aina nukkunut omassa sängyssään mutta aluksi meidän sängyssä kiinni ja viisi vuotta samassa huoneessa. Aina luettu iltasatu ja pusuteltu myös.

Vierailija
31/42 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskojen ihmisten keksintöjä ovat myös esimerkiksi pyykinpesukone, astianpesukone, juokseva vesi, auto, pesuainepulveri, polkupyörä, tiskiharja, arkistot, tuoli ja monitoimikone. Laiskuus on sangen ispiroivaa.

Tehokkaat ihmiset ehkä pyörittävät maailmaa, mutta laiskat ihmiset tekevät siitä PAREMMAN! :D

Vierailija
32/42 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapseni 9v nukkuu edelleen vieressäni :)

Vierailija
33/42 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja omaan sänkyyn nukuttavat vanhemmat ovat kai tunneköyhiä?

Vierailija
34/42 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olenkin laiska, mun ei ainakaan ole tarvinnut täällä tai puistoissa tai missään valitella väsymystä ja kiillotella marttyyrikruunua ja laskeskella heräämiskertoja, pitää unikouluja jne. jne.

Mun lasten ei myöskään ole koskaan tarvinnut pelätä yöllä pimeässä, eikä katsella suuttuneita vanhempia, jos ovat herättäneet sen 20:nen kerran samana yönä.

Kyllä laiskuus kannattaa.

Vierailija
35/42 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun todella huonosti, kun vauva on siinä vieressä, selkää särkee ja päätä pitkin päivää. Mutta koska koen, että se on pienelle vauvalle mukavin ja turvallisin paikka, nukutan häntä vieressä ekan puoli vuotta (näin toimin kahden lapseni kanssa, ovat jo kouluiässä).

Vierailija
36/42 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaikka ukko oli talossa ja on edelleen... lapsi ei koskaan nähnyt painajaisia..illalla sängyssä kerroimme päivän kuulumiset..nyt 18 vee ..tasapainoinen, fiksu tyttö.. lukiossa stidendikamaa... annna aikaa lapselle...se on kuin pankkiin pistäisit rahaa.. mutta arvokkaampaa..

Pistät... noita.. pisteitä.. joka ihme ... väliin...???????

Vierailija
37/42 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti on todella paljon helpompaa nukkua perhepedissä kun nousta ylös monta kertaa yössä.

Laiskuutta ja mukavuudenhalua, sitähän se. Onko siinä sitten jotain vikaa? Ei minusta.

Miksi pitää aina suorittaa ja olla niin helvetin jaksava ja pätevä? Eikö ole paljon fiksumpaa mennä siitä missä aita on matalin jos siitä ei kerran kenellekään mitään haittaakaan ole?

Vierailija
38/42 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinaisessa mielessä koskaan ollut,mutta

mietin vaan että ainut ongelma voi olla vanhempien seksielämän puute,ihan totta.Ainakaan sitä ei voi harrastaa siihen aikaan jos haluaisi kun lapset nukkuvat sängyssä päikkäri tai ollaan yöunilla.

ja nukutaan yöt perhepedisssä

ei ongelmaa!

Vierailija
39/42 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiskan hommaa nukuttaa lapsi viereensä - mä ainakin olen päässyt niin helpolla, kun lapsi on nukkunut pienestä asti täydet yöunet. Muistetaan, että toi erillään nukuttamisen ideologia (siis itseisarvona, ei toimivana käytännön mallina) on lähtöisin siltä ajalta, jolloin lasta riivasi perisynti joka teki lapsesta ylpeän ja ilkeän, ja se piti lapsesta sitten karsia hylkäämällä, pieksämällä, nolaamalla ja alistamalla. Samoihin aikoihin myös naisen lepo ja jaksaminen oli niin vähäpätöisiä asioita että oli ihan sama kuukahtiko se nainen unen ja levon puutteeseen vaiko eikö.

Mä en koskaan ole ymmärtänyt viittausta seksielämän ja sängyn välillä. Eikö kenenkään muun kodissa ole mitään muuta pehmustettua alustaa kuin sänky? Ja ettekö te puhu näistä asioista miehen kanssa? Kuinka äärimmäisen vaikea on esimerkiksi ostaa vuodesohva (tai sohva!!) ja kommunikoida miehen kanssa siitä, että milloin haluttaa? Jos tilanne on niin kamala että seksiä saa ainoastaan sängyssä iltahämärissä, niin haluttais sanoa että kaikki muutokset, jotka ei vähennä seksin määrää, on itse asiassa parempaan päin.

Vierailija
40/42 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta laiskuus tässä asiassa on vaan hyvä juttu. Laiskuus = tapa, jolla pääsee asiasta helpoimmalla. Miksi ihmeessä pitää kaikki tehdä sitten vaikeimman kautta??? Ihmeellista luterilaista logiikkaa.. :D