ERO edessä mihin lapset jos kumpikaan ei halua olla lähivanhempi?
Kommentit (11)
Jos kumpikaan ei oikeasti pysty edes tähän systeemiin niin sitten huostaan.
miehelläni suhde, hän ei kuulemma missään nimessä halua lapsia(siis uusi hoito ei halua), itse sairastan psyykkistä sairautta joka oireilee ajoittain(en saa kotihoidolta apua enkä kotipalvelusta)en jaksa hoitaa lapsia yksin kokopäiväisesti, lapset 2, 4 , 7 ja 10 vuotta.
olemme menossa neuvontaan, en tiedä kuinka asia sanotaan lapsille. Jaksaisin jos saisin apua kotiin..
on psyykkinen sairaus?
Kannattaa pyytää myös tukiperhettä. Jos isä ei suostu lapsia tapaamaan saisit tukiperheen avulla ainakin sen 1-2 vapaata viikonloppua kuukaudessa.
Jos isä ei suostu lapsia tapaamaan saisit tukiperheen avulla ainakin sen 1-2 vapaata viikonloppua kuukaudessa.
Kyllä tässä on ennemminkin niin, että lapset "määrätään" isälle, jolla ei ole mitään pätevää syytä olla ottamatta lapsia. AP:lla sen sijaan on. Naurettava ajatuskin, että AP:n mies pääsisi kuin koira veräjästä samalla kun AP kärsii mielenterveysongelmista eikä voi hoitaa lapsia!
...tulee kyllä varmasti viranomaisilta todella kova paine mieheen päin että hänen tulee olla se lähivanhempi. Tokihan hän voi kieltäytyä siitä mutta saa nähdä kieltäytyisikö oikeasti kun jokainen virallinen taho häntä siihen painostaa.
Uskoisin että tällaisessa tilanteessa mies kuitenkin joutuu taipumaan ja lopulta päädytte kompromissina viikko-viikko tilanteeseen. Tai sitten mies tajuaa että ei saakaan sitä uutta lapsivapaata elämää enää uudessa suhteessakaan kun lapsenne eivät minnekään häviä hän ei edes halua erota.
ei se ole mikään syy hylätä lapsia. Ja eihän isä voi ottaa lapsia jos uusi nainen sen takia jättäisi hänet, se on ihan pätevä syy. On sillä miehelläkin oikeus olla onnellinen uuden naisensa kanssa.
en tiedä haluanko edes lapsia hänelle, ei pinnaa ollenkaan, on läpsinyt lapsia ajoittain kun eivät ole hiljaa. taidan kertoa siitä palaverissa.
Minusta on niin väärin ettei suomessa saa edes apua, lapset hoidossa päivisin, mutta ajoittain tarviisin apuja.
lastensuojeluun tai soita lastensuojeluun itse.Yritä saada sitä kautta apua avohuollon tukitoimenpiteenä.
Lasten isä on kyllä melkonen sankari, jos hankkii ensin suhteen ja sitten unohtaa omat lapsensa sen takia, että uus nainen ei niitä tahdo. Selkärangaton.
Jos itse haluaisit lapset itsellesi, yritä saada apua.
suoraan esim. kotipalveluun, lastensuojeluun tms. Olen itse saanut ajoittaista lastenhoitoapua paljon heppoisemmin perustein, ts. elämäntilanteeni ei ollut läheskään yhtä rankka kuin sinulla nyt. Näin ainakin Helsingissä. Missä asut?
sinun on palkattava hoitaja kotiin
siis au pair tai kodinhoitaja tai piika
ja se sinun on itse kustannettava, eli vähennät kuluja niin paljon kunnes sinulla on varaa palkata apulainen
Minkä ikäiset lapset kyseessä ja miksi kumpikaan ei halua olla lähivanhempi?