Mitä tarkoitetaan PMMP:n Pikkuveli-biisissä undulaateilla?
Siis se kohta " undulaatit tapaa miesten vessassa turpaansa saada"
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ei taida tietää, että biisin synnyn aikaan undulaateilla tarkoitettiin homomiehiä.
Eli erilaisuuden pelkoa. Suomella on pitkät perinteet harmaasta massasta tavalla tai toisella poikkeavien ihmisten vainoamisessa.
Ihan samanlaista se on ollut muuallakin, ja monissa maissa on yhä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Kiertoilmaus homolle undulaatti. Ja aikanaan kun homous oli "kiellettyä" miehet tapasivat toisiaan seksin merkeissä esim. julkisissa vessoissa ym. Jollen väärin muista, kirjoitti taannoin joku kirjankin noista paikoista, siis paikoista missä aikanaan homot tapasivat toisiaan Helsingissä.
Me vanhan koulukunnan homot tapailemme edelleen yleisissä vessoissa. Kiihottaa virtsan ja ulosteen tuoksu ja yleinen epäsiisteys.
En usko että pikkuveli oli homo, vaan vertaus on vain söpöön undulaattilintuun, joka herkästi saa turpaansa kissalta, jos häkki on auki ja undulaatti saa lennellä vapaasti. Yleinen juttu kouluissa oli että välitunnilla kovat pojat linnottautuivat vessaan ja saattoivat pistää tupakaksikin ja sitten kun se pikkuveli-undulaatti yritti käydä vessassa, niin kovat pojat olivat vastassa saattoivat kastella päätä pönttöön ja vastaavaa. Kaikki tietävät tämän - vai onko nykään jotenkin erilaista?
Undulaatit tarkoittaa meikkaavia poikia, jotka kappaleen tekoaikoina 80-luvulla parantelivat hiuksiaan ravintoloiden vessoissa, missäs muuten.
Kappale on tehty Dingo-buumin aikoihin ja tarkoittaa just silloisen Neumannin oloisia miehiä, joilla on värjätyt hiukset ja meikkiä.
Oon ite törmännyt hiuskiinnettä suihkuttavaan Bon Jovi-tukkaiseen Pate Mustajärveen.
Eiköhän tällä tarkoitetaan tällaisia värikkäitä persoonia, esim, dingo, hanoi rocks, yms. Oli miehiä jotka meikkasi.
Oksettava biisi. Tarinaa kertova nainen haluaa emotionaalisen tamponin, muuttumattoman orjan, jonka luo aina tulla purkamaan pahaa oloaan mitä jännämiesten panemisesta on tullut.
Jos tarinankertoja rakastaisi pikkuveljeään, hän haluaisi tämän parasta: maskuliinisuutta, komeutta, viisautta, yms.
Tätä pahempi on ainoastaan Reino Nordinin Antaudun. Hyi v i t t u mitä p a s k a a.
Undulaatti on lemikkipapukaija. Se toistelee oppimiaan lauseita ymmärtämättä niiden semanttista merkitystä.
Undulaatti tarkoittaa HOMOA eli miesoletettua joka ottaa paksua parrua anaaliinsa ja nauttii siitä.
Hyvä kappale totaalisesti pilattu.
Olisko undulaatti kuitenkin tuon ajan punkkari värjättyjen hiuksiensa ja luukkinsa myötä?
Tarkoitetaan homoseksuaalien kohtaamispaikkoihin eksyviä herkkiä runopoikia.
Huoh… se on Noitalinna huraan biisi.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina ajatellu ( sieltä 80-luvulta asti, senkin besserwisser...) että undulaatit on sellasia ulospäin tosi kovia jätkiä, jotka oikeesti ovat hyvin herkkiä ja pehmeitä sisältä.Kun laulussa lauletaan pikkupojasta, että älä koskaan kasva aikuiseksi vaan pysy aina pikkuveljenä ja "lintuna". Miesten vessassa se poikasenakin pysynyt mies joutuu silti käymään.
Ei joudu enään: tämän undulaatin takia keksittiin woke ja unisex.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitetaan homoseksuaalien kohtaamispaikkoihin eksyviä herkkiä runopoikia.
Joo, siellä Torniainen pistää runopoikaa käkättimeen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina ajatellu ( sieltä 80-luvulta asti, senkin besserwisser...) että undulaatit on sellasia ulospäin tosi kovia jätkiä, jotka oikeesti ovat hyvin herkkiä ja pehmeitä sisältä.Kun laulussa lauletaan pikkupojasta, että älä koskaan kasva aikuiseksi vaan pysy aina pikkuveljenä ja "lintuna". Miesten vessassa se poikasenakin pysynyt mies joutuu silti käymään.
Ei joudu enään: tämän undulaatin takia keksittiin woke ja unisex.
Enään. 🤦
Olisiko undulaatit diplomaattien lapsia?
ne on håmåja