Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuulin vahingossa, kun naapuri matki puhettani ja pilkkasivat minua miehensä kanssa :(

Vierailija
09.07.2024 |

Taustaa: asutaan rivitaloyhtiössä, meillä on molemmilla puolilla naapurit. Kaikilla on ne omat pienet perus rivitalopihat. Olen tehnyt tietoisen päätöksen, etten anna naapureiden estää pihasta nauttimista, eli me käytetään pihaa olivat naapurit pihoillaan tai eivät. Mitään kiusaa ei siis tietenkään tehdä, mutta lapset saavat leikkiä, aikuiset keskustella, voidaan syödä, grillata, lapset leikkiä vesileikkejä... Toisen puolen naapurissa asuu lapsiperhe, jonka kanssa jutustellaan välillä enemmänkin, toisella puolella +50 v pariskunta, jonka kanssa ei muuta kuin moikata. Jos ovat siellä takapihalla, niin en mitenkään aktiivisesti sinne huutele moikkia, mutta jos katseet kohtaavat, niin sitten toki. Eli en siis aktiivisesti kiinnitä huomiota siihen, ovatko naapurit pihallaan vai eivät. 

Olin aamulla lasten kanssa pihalla ja meidän taapero otti ensimmäisiä kertoja useampaa peräkkäistä askelta pihalla. Sisällä kävelee kyllä, mutta ulkona on ollut sen suhteen arka. Kehuin tietysti hirveästi taaperoa. 

Nyt kävin laittamassa pyykkejä terassille kuivumaan ja kuulin, kun naapurin rouva selvästi matki mun puhetta ja ikään kuin kehui miestään samalla tavalla ja samoilla sanoilla, millä olin meidän pientä kehunut. Siis ihan useamman lauseen verran jatkoi sitä matkimistani. 

Tulipa jotenkin kurja olo tuosta. :( Tekisi mieli jotenkin heitä näpäyttää, että aika rumaa käytöstä toisen puhetta ensin kuunnella ja sitten matkia. Eivät siis varmasti tienneet, että tulin pihalle, kun ovikin oli jo valmiiksi auki eikä siis kolahtanut sinne tultuani. 

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Sitä vaan ärsytti koska lapselle kehuminen ja lässyttäminen on ulkopuolisen silmin todella rasittavan kuuloista :D Mutta siis, jatka elämääsi ja kehu lapsiasi jatkossakin, ei tuollaisista kannata välittää.

Vierailija
2/64 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et moikannut tai muuten ilmiantanut , että olit kuulolla? Ota jatkossa huumorilla moiset matkimiset,  tai päästä toisesta korvasta sisään toisesta ulos. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

XDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
4/64 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kurkannut aidan yli ja moikannut. Mikäänhän ei ole nolompaa kuin itse teossa jäädä kiinni. Siellä sitten naapuri olisi ollut posket punaisena jotain mumissut ja ap saanut itselleen päivän hihitykset..

Vierailija
5/64 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit nolannut hänet sillä että näytit kuulleesi tuon.

Vierailija
6/64 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂 No voi hirveää. 

Vierailija
7/64 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin sanon että kasvata nyt hyvä ihminen paksumpi nahka.

Vierailija
8/64 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yymmärrän että tuntui kurjalta. Mutta unohda moinen. Ei välttämättä ollut edes mitenkään ilkeilyksi tarkoitettu vaan heidän keskinäistä huumoria. 

Vierailija
9/64 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin entä sitten ? Mitä väliä mitä tekevät ? Ja kyllä lapsia voi kehua, mutta jotain rajaa, olet ilmeisesti lässyttänyt ihan turhan kauan.

Vierailija
10/64 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla asui joskus parikymppinen nuoripari yläpuolellani, jolla oli turhan hauskaa lähes taukoamatta, kun olivat kotosalla. Ketutti, kun se tytteli kikatti ja kiljui siellä välillä todella kauan ja äänekkäästi, kun tämä poika viihdytteli häntä. Lopulta kyllästyin ja matkin sen tytön kiljahteluja. Kun likka kiljahti ja rääkäisi, tein saman perässä yhtä äänekkäästi. Kuului pojan vähän huvittunut ääni katon läpi, että "mitä v---ua?" Miettivät varmaan, että oliko se naapuri vai naapurin papukaija.

Lopulta onneksi muuttivat pois.

Vierailija
11/64 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että naapurit saaneet tarpeekseen teidän sirkusperheestä. Vaikutat itsekkäältä ihmiseltä, joka ei tosiaan halua ottaa muita ihmisiä huomioon. Ihan oikein, että matkivat.

Vierailija
12/64 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hassu juttu minusta, olisin naurahtanut ja huutanut että "hyyvää Poikaa, taitava Poikaa.. tms. Olisitte ehkä saaneet yhteiset naurut. ps. Olisin itse saattanut tuollaiseen sortua jos joku oikein lässyyttää lapsille tai koirille.

Vierailija
13/64 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna olla. Sitä vaan ärsytti koska lapselle kehuminen ja lässyttäminen on ulkopuolisen silmin todella rasittavan kuuloista :D Mutta siis, jatka elämääsi ja kehu lapsiasi jatkossakin, ei tuollaisista kannata välittää.

Jos nämä naapurit kärsivät lapsettomuudesta niin kyllähän se koskee.

Vierailija
14/64 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap minusta voit asian ihan hyvin ottaa puheeksi, jos haluat. Kannattaa ihan sopuisasti ja riitaa haastamatta kysäistä, että "Minuako te matkitte, olenko liian äänekäs? Anteeksi vain, jos olen, en ole tullut ajatelleksi, että se häiritsee." Vaikka heille se anteeksipyyntö kuuluiskin, niin oma pahoittelu antaa sinusta ainakin hyvän kuvan.

Mutta älä sitten ota puheeksi, jos pelkäät, että tilanne menee sellaiseksi, että olet kohta vieläkin loukkaantuneempi.

Vierailija
15/64 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmillä on tyhmien huvit.- Älä välitä, ap. Tollasia riittää. Pitävät huumoriaan fiksuna. Niitten viiskybästen elämä on oikeasti tylsää ja ikävää, ei iloa toisistaan, joten saavat virikkeensä siitä, mitä naapurista kuuluu.

Sulla on lupa kehua lastasi just sillä tyylillä kuin haluat.

Vierailija
16/64 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi onpa kauheaa ja isot ongelmat. Sinäpä olet herkkähipiäinen

Vierailija
17/64 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt et sitten tervehdi enää.

Vierailija
18/64 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi voi onpa kauheaa ja isot ongelmat. Sinäpä olet herkkähipiäinen

Ja sinä olet ilmeisesti täysin ympäristöstä piittaamaton ja ilkeä ihminen, jota ei hetkauta mikään.

Vierailija
19/64 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis olet tehnyt tietoisen päätöksen olla ottamatta naapureidesi kotirauhaa huomioon ja tulee "yllätyksenä", että eivät jaksa sinua/teitä. Sellaista.

Vierailija
20/64 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit paiskonnu oven kiinni lähtiessäsi, siinä sitten olisivat miettineet, että kuulitkohan vai et. :D