Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoitetaan PMMP:n Pikkuveli-biisissä undulaateilla?

Vierailija
09.12.2005 |

Siis se kohta " undulaatit tapaa miesten vessassa turpaansa saada"

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biisi kertoo millaisia tunnelmia siitä seuraa kun lapsena saa elää ongelmaisessa kodissa. Vielä parikymppisenä kolahti todella kovaa Kauko Röyhkän "Mielummin vanha kuin aikuinen" koska vihasin ja halveksin "aikuisia" syvästi.

Vierailija
22/63 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt jaksanut kahlata tätä viestiketjua läpi vaan undulaatti tässä yhteydessä tarkoittaa vähän reppana homppeli pikkuveljeä

Alkuperäistä mieslaulajaa, jota haukuttiin miesten vessassa undulaatiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biisi kertoo millaisia tunnelmia siitä seuraa kun lapsena saa elää ongelmaisessa kodissa. Vielä parikymppisenä kolahti todella kovaa Kauko Röyhkän "Mielummin vanha kuin aikuinen" koska vihasin ja halveksin "aikuisia" syvästi.

Minä halveksin aikuisia vieläkin, myös itseäni. Moni meistä ottaa itselleen paljon valtaa, mutta ei osaakaan kohdata toisia empaattisesti.

Vierailija
24/63 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoitus on hieno. Undulaatti voidaan ymmärtää monin eri tavoin. Minulle se tarkoittaa herkkää nuorta miestä, jota karskit ja epävarmat "miehiset miehet" kiusaavat. Vaatii vahvuutta olla undulaatti.

Tällainen tyyppi ko. nimityksen saanut laulaja olikin.

Tekee hienoa musiikkia edelleen. Väliin mahtuu lastenkulttuuria, mm. Tri Orff.

Vierailija
25/63 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä halveksin aikuisia vieläkin, myös itseäni. Moni meistä ottaa itselleen paljon valtaa, mutta ei osaakaan kohdata toisia empaattisesti.

Minulla on nyt omia lapsia ja olen kaikessa pyrkinyt olemaan heille erilainen kuin oma lapsuuteni. Se on tosin helppoa koska en ole väkivaltainen reuhuava juoppo.

T: Se jolle vastasit

Vierailija
26/63 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samaa kuin fiikuksella eli vasenkätistä tai siltä näyttävää meikkipetteriä.

Vierailija
27/63 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huikea biisi kyllä. Täytyy hommata Noitalinnan albumi ja kuunnella. Olen kyllä yrittänyt niitä muitakin kuunnella, mutta ei mikään muu kolahda samalla tavalla kuin "Pikkuveli". Hyviä tekstejä kyllä on, kuten se missä Herra Tossavaisen jäljet ovat Huvikummun katossa ja Peppi on jo kasvanut isoksi, mutta biiseinä ei mikään kosketa samalla tavalla kuin se yksi.

Vierailija
28/63 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kohta "poikkeavien maksa-arvojen tulkinta" https://www.duodecimlehti.fi/duo13315

Vierailija
29/63 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulun sanat on tehnyt Sari Peltoniemi.Hän kuoli 2023 60 vuotiaana.

Vierailija
30/63 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija:

Meille se on ainoa ja oikea. Aina.

Mä en tajua mikä siinä biisissä on (kenen tahansa esittämänä), että mua alkaa itkettää. Eihän mulla edes ole pikkuveljeä

Siinä on varmaan se "brown note" vähän eri lailla viritettynä, ei tule paskat housuun vaan tippa linssiin.  Ja tosiaan biisi on Noitalinna Huraa -yhtyeen, originaali livenä:

Vierailija
31/63 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei taida tietää, että biisin synnyn aikaan undulaateilla tarkoitettiin homomiehiä. 

Vierailija
32/63 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nyt omia lapsia ja olen kaikessa pyrkinyt olemaan heille erilainen kuin oma lapsuuteni. Se on tosin helppoa koska en ole väkivaltainen reuhuava juoppo.

T: Se jolle vastasit

Ja olet mennyt sinne toiseen ääripäähän? Miettinyt miten heille saadaan koko ajan kiva olo ja jossain kohtaan se oikea maailma on märkä rätti naamalle?

Vierailija
33/63 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

että undulaatit on sellasia ulospäin tosi kovia jätkiä, jotka oikeesti ovat hyvin herkkiä ja pehmeitä sisältä.

Orpo?

Vierailija
34/63 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ei taida tietää, että biisin synnyn aikaan undulaateilla tarkoitettiin homomiehiä. 

Eli erilaisuuden pelkoa. Suomella on pitkät perinteet harmaasta massasta tavalla tai toisella poikkeavien ihmisten vainoamisessa.

Vierailija
35/63 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

homoja

Vierailija
36/63 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa h0m0a.

Vierailija
37/63 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäinenkin oli aikanaan hittibiisi. Siinä laulaa mies ja nainen.

Noitalinna huraa oli alkuperäinen esittäjä.

Undulaatit ovat metafora gay miehille.

Vierailija
38/63 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Undulating englannissa tarkoittaa aaltoilevaa tai mutkittelevaa. Tällä ei ole sanojen kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
39/63 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Originaalissa on kieltämättä enemmän tunnelmaa, mutta huh miten epäpuhdasta laulua ainakin tuossa videossa! Näin musiikki-ihmisenä kuuntelen mieluummin PMMP:n versiota, ei ota niin pahasti korviin. 

Vierailija
40/63 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkiä, feminiinisiä miehiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi