Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kaveri haluaa ilmaiseksi kaikki lasteni vaatteet ja tavarat..

Vierailija
29.07.2010 |

Minulla on kaksi lasta (3 ja 1vuotiaat), nyt kaverini odottaa lasta pian syntyväksi, ja sanoi ettei taidakaan ottaa äitiyspakkausta vaan ottaa mieluummin minulta lasteni vaatteet ja ostaa sitten sillä 140eurolla jotain ylimääräistä kivaa. Menin sitten sanattomaksi enkä sanonut siihen juuta enkä jaata, noin vain olettaa että minä annan kaikki itse maksamani tavarat ilmaiseksi eteenpäin.

Kaverillani on työssä käyvä puoliso ja minä olen yksinhuoltaja ja minulla on surkea palkka. Olin ajatellut myydä lasten vaatteet ja tavarat kirpparilla että saisin edes vähän rahaa millä ostaa uusia vaatteita kun lapset kasvavat hurjaa vauhtia.

Olenko nyt aivan törkeä jos en luovu tavaroista ja vaatteista ilmaiseksi? Kyseessä on ihan hyvä ystävä, jolla kyllä olisi varaa ostaa lapselleen vaatteita, tai voisi ottaa sen äitiyspakkauksen mutta kun ne on kuulemma niin kamalan näköisiä ne vaatteet siinä että mieluummin ottaa minulta kaiken.

Mitä te tekisitte tilanteessani?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinaat ne kirpparilla myydä, laske mitä luulet sieltä saavasi miinus paikka ja myyntikulut ja sano, että saa kyllä vaatteet siihen ja siihen hintaan.

Vierailija
2/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kyllä ostaa ne lastentavarat yms sulta tiettyyn hintaan tai muuten myyt ne kirpparilla. Jos alkaa urputtaan niin sano, että tarvitset rahaa ja luonnollisesti et ala niitä ilmaiseksi antamaan. Törkeää ystävältäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli myydä kamppeet siellä kirpparilla.

Kertoisin sen myös kaverilleni, että tätä olin ajatellut ja näin myös teen.

Vierailija
4/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaveri vielä kyselee vaatteiden perään, sanot vaan totuuden, että aiot myydä ne kirpparilla saadaksesi vähän rahaa uusiin vaatteisiin.

Vierailija
5/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat ja vaatteet ovat sinun, ei kenenkään muun! Tottakai on hienoa jos vaatteita voidaan halutessa kierrättää jne mutta välillä ihmettelen ihmisten (etenkin vanhempien) itsestään selevää ajattelutapaa siitä että lastenvaatteet ovat ns yhteisiä ja niitä surutta kierrätetään koko suvulla/ystäväpiirillä. Itse olen sen verran itsekäs että haluan säästää vaatteet pääasiassa itselläni (toki osasta voin luopua myymällä/antamalla/lainaamalla) mahdollisia tulevia lapsia varten, enkä halua että ne ovat ihsn nyhvääntyneitä ennen kuin saan ne toivottavasti toisen lapeni päälle.

Toisaalta taas kestävä kehitys kunniaan, mutta eihän kukaan voi olettaa että sinun tulee antaa omistasi! Tee omillasi mitä ikinä itse haluat. :)

Vierailija
6/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaiseksi haluat niistä kirppishinnan. Joko maksaa tai hankkii vaatteensa muualta.

Tuo on hyväksikäyttöä mitä hän yrittää sinulle tehdä ja älä siihen suostu.

Itse ostin aikoinaan työkaverilta useampia muovikassillisia vaatteita jotka hän hinnoitteli itse ja näin ei tullut pahaa mieltä kummallekaan.

Vierailija
7/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot jonkin sopivan tilaisuuden tullen, että oot kyl viemäs niitä kirpparille, että tarvit rahaa. Et se oli jo sun suunnitelma alunperinkin. Nyt oot kovasti asiaa funtsannu kun se niitä pyys. Mutta sun rahat on tosi vähissä, joten pakko myydä.

Vierailija
8/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "myyn vaatteet kirpparilla, jos haluat, voit toki ostaa ne mutta ilmaiseksi en niitä voi antaa"

Vierailija
9/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myyn suurimman osan vaatteista kirpparilla. Taas sellaiset, jotka eivät mene kaupaksi tai joita ei voi myydä (esim. pieni huomaamaton tahra) annan kavereille.

Hinnoittele tavarat kirpparia varten ja pyydä kaverisi sitten käymään ja katsomaan mitä niistä haluaa ostaa.

Vierailija
10/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyt ne vaatteesi joko sille kaverille ja jos ei kelpaa myyt muualle. Itse olen kyllä vaatteita ihan antanut tutuille, mutta jos kaverisi menttaliteeti on tuo, että ei edes äippäpakeetia ota ni kärvistelköön sitten miten tahtoo.

Vierailija
11/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen siskoni keksi idean!Voin antaa kaikki vaatteet veljen vauvalle ja niin me teimme

ainut vaan, että veli ja sen vaimo on molemmat olleet töissä (joten saa vielä korotettua rahaa) ja minä kotihoitotuella.

Vierailija
12/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin tein, kun kaveri ahneuksissaan halusi suurinpiirtein kaikki vaatteet. Maksoi mukisematta 50 euroa kahdesta isosta säkistä.

Vierailija
13/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen siskoni keksi idean!Voin antaa kaikki vaatteet veljen vauvalle ja niin me teimme

ainut vaan, että veli ja sen vaimo on molemmat olleet töissä (joten saa vielä korotettua rahaa) ja minä kotihoitotuella.

Sukulaisille voi antaa ilmaiseksi, jos on muutenkin "toinen toistamme tukien" -meininki.

Vierailija
14/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiperä tilanne sulla, toisaalta varmaan haluaisit jeesata kaveria, mut... KOHTUU KAIKESSA! Tottakai myyt tavarat eteenpäin ja sanot ystävälles sen myös, ettei sulla ole mahdollisuuksia antaa niitä pois kun oot ne ostanut ja lapses tarttee uusiakin vaatteita päällensä. ÄLÄ luovu jollet sitä halua!!! Ainahan ystäväs voi antaa sulle rahaa niistä vaatteista, niin ottaa mitä ottaa ja loput ottaa joku toinen MAKSUSTA.

Vierailija
15/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että kun sanoi että "mieluummin ottaa vauvan tavarat" sinulta kuin ottaa äitiyspakkauksen, tarkoitti kuitenkin että aikoo maksaa niistä jotain. Ota se asenne, että kaveri on aikonutkin maksaa niistä. Kerää kamppeet kasaan ja hinnoittele, pyydä kaveri katsomaan niitä ennen kuin päättää olla ottamatta äitiyspakkausta. Jos saat kaverin ostamaan vaatteet, onhan se parempi ja helpompi tapa kuin vuokrata kirppispaikka!