Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asukaspuistossamme on hoidossa tokaluokkalainen 10 viikkoa!

Vierailija
28.07.2010 |

Kävin tänään asukaspuistossamme. Sinne on koko kesäksi jätetty tuleva tokaluokkalainen. Soppaa saa joka päivä, mutta koska vieressä on ranta, muut vanhempineen lähtevät rannalle vähintään yhden jälkeen.

Tänään jäimme hänen seurakseen, koska hän on tyttäreni rinnakkaisluokalla. Kukaan muu ei ole puistossa hoidossa. Kello yhden jälkeen puistossa oli muutama alle 2-vuotias vanhempineen ja hän. Äidillä ei kuulemma ole lomaa tänä kesänä ja lapsi on puoli kymmenestä puoli viiteen puistotätien armoilla joka päivä.

Olenko oikeutettu ls-ilmoitukseen? Minusta tokaluokkalainen, jolle ei ole järkätty mitään muuta kuin hengailua asiakaspuistossa on surullinen ilmiö.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi ehkäpä tuon lapsen äiti, toisin kuin ap, haluaa olla lapsensa kanssa edes iltaisin kesällä, eikä siis lähetä lasta pois kotoa, vaan järjestää vain hoitopaikan päiväksi.

Vierailija
42/45 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmi, ettei meillä ole, siitä olisi iso apua näin kesäisin!

Ls-asia tuo ei kyllä ole ollenkaan, kurjaa kyllä lapselle, ettei ole muuta mahdollisuutta.

Ja ap, vaikka sinä olet keksinyt puuhaa ja hoitoa vaikka miten, ei kaikki siihen pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mielestäni ls-asia. Sinulla ap on lämmin ja hyvä sydän :) Lapsirakkaita naisia on tässä maassa harvassa.

Js te itsekkäät, kovasydämiset "äidit", hävetkää jos osaatte.

Vierailija
44/45 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. jos on asiantuntija-asemassa, tottakai saa neuvoteltua itselleen loman. Jos jäi koulut käymättä ja on vain jossain muissa duuneissa, ei varmaan saa lomaa. Ja kyllä viime kesän olin pakkolomalla... joten osuu ne yt:t minuunkin.

Minä tuolla vastasin, etten ole itse saanut lomia neuvoteltua töitäni aloittaessani. Ja päinvastoin kuin oletat, minulla on korkeakoulututkinto ja olen "asiantuntija-asemassa". Siitä huolimatta en ole lomia saanut neuvoteltua töitä vaihtaessani. Joten heitäpä ylimielisyytesi nyt edes hetkeksi nurkkaan ;-), aina se ei ole siitä kiinni, että jäi koulut käymättä...

Vierailija
45/45 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kesälomaa tasan 4 viikkoa. Pitäisin mielelläni lomarahat lomana, mutta sekään ei onnistu. Vaikka olen niissä asiantuntijatehtävissä.

Mitä tulee tämän keskustelun "lapsi heitteillä, tehdään ls-ilmoitus", niin oletteko nyt huomioineet, että äiti ON järjestänyt hoidon? Lapsihan on asukaspuistossa ns hoidossa. Siellä on puiston henkilökunta, joka TAKUULLA tietää lapsen olevan siellä joka päivä.

Tiedättähän, että monet lapset ovat iltapäivähoidossakin asukaspuistossa? Ainakin täällä meillä päin (= Espoo, ns. "parempi" asuma-alue).

Lasta ei siis ole jätetty notkumaan yksin kotiin päiviksi. Ja niitäkin 8-vuotiaita takuulla löytyy. (Sivuhuomautuksena, ennen kuin joku älähtää: meidän perheessämme on pidetty lapset kesän hoidossa 4. luokkaan asti)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi