Miksi äideillä on yleensä käytössä se huonompi ns kakkosauto?
Lapsia kuljetetaan. Miksi teillä on näin?
Mainitaan nyt vielä se, että meillä on kaksi autoa ja kumpikaan ei ole ns kakkosauto. Molemmat uusia/uudehkoja ja ei mitään pieniä autoja.
Kommentit (33)
auto on perheen oma. Isä on yleensä töissä ja saa käyttöönsä firman auton, äitille jää omistusauto.
haluaa suojella omistusautoa mun raskaalta kaasujalalta eli mä ajelen sillä firman autolla.
t: 2
Meillä mä ajan pääsääntöisesti isommalla ja uudemmalla autolla ja mies kuljettaa lasta pienemmällä ja vanhemmalla autolla. Syy ihan vaan se, että mulla on auto usein oltava talon edessä aivan ja parkkilipuke on siinä ykkösautossa. Pienen kakkosauton saa sitten paremmin parkeerattua ties minne taskuparkkiin.
Minulle merkillä ei ole ihmeemmin väliä. Käy siis halvempikin merkki. Miehelle taas se merkki on statusasia. Tiettyä merkkiä pitää saada "kun kaikilla kavereillakin on" ;) .
vaikuta sen auton tehot :)
Ymmärtääkseni joku Seat oli ihan käytännössä sama kuin Audi, mutta Audi vaan piti saada. Ja Skoda oli ehdoton nou-nou, vaikka oikeasti olisi ollut paljon samaa sen Audin kanssa (paitsi hintalapussa). Tehoa toki pitää olla enemmän kuin ikinä tarvitaan.
Käytän autoani vähemmän ja ajan paljon kaupungissa, joten en tarvitse isoa yleensä.Painotin autonvalinnassa ketteryyttä ja pientä kulutusta.
Lapsiakin on vain yksi ja sekin jo pian 10v, eli enää ei ole isoja turvaistuimia käytössä.
Jos lähden pidemmälle ajamaan tai tarvitsen enemmän kuljetustilaa/peräkärryä, vaihdamme autoja. Siitä ei ole kummallekaan mitään ongelmaa.
Silloin kun meillä oli oikeasti vanha auto toisena, mies ajoi sillä pääsääntöisesti.
auto on oma paskakottero. Eika mulla ole varaa uuteen - tai uudempaan - eika miehellakaan sen puoleen.
käyttää sekä busseja, että autoa. Ei kaikilla siis edes ole sitä kakkosautoa, mutta niin vaan istuvat pukumiehet yksin autoissaan liikennevaloissa ja bussit ovat täynnä kirkuvia kakaroita ja lässyttäviä äitejä.
Firman auto on firman, ei yksityistalouden. Siksi miehellä firman auto ja minulla oma, selkeästi huonompi eli Mazda6 vm 2010 2 litran moottorilla. Mies häpeää ajaa sillä, ei ole edes kokeillut.
Firman auto on firman, ei yksityistalouden. Siksi miehellä firman auto ja minulla oma, selkeästi huonompi eli Mazda6 vm 2010 2 litran moottorilla. Mies häpeää ajaa sillä, ei ole edes kokeillut.
Ymmärtääkseni joku Seat oli ihan käytännössä sama kuin Audi
sitä isoa "ykkös"autoa. johon kaikki lapset mahtuvat, ajaa se, joka on lasten kanssa. Toisella autolla saa sitten kulkea se toinen. Ja näin on ihan päiväkohtaista kummalla on ykkösauto ja kumpi saa tulla toimeen ilman ilmastointia...
Verottaja halusi nähtäväkseen firman auton ajopäiväkirjan ja tarkisti kirjanpidosta, onko matkojen aiheet tosia vai ei. Ostokuitit käsittelyyn.
Miehellä isompi koska kuskaa enemmän tavaraa työn takia ja tätä autoa käytetään myös mökkimatkoilla yms. reissussa. Minä en tarvitse niin isoa tavarankuletuskapasiteettia, joten tuntui turhalta (ja epäekologiselta) ostaa toinen iso auto.
Lasta kuljetetaan yhtä paljon kummallakin autolla.
vaikuta sen auton tehot :)