Millainen äiti ei halua avata kukkaroaan lapsensa hyväksi?
Kummeksuttaa tuttava, joka kehuskelee ja esittelee kalliilla ostoksillaan, kun kyse on itsestä. Kun jotakin pitäisi ostaa vauvalle, tämä aina valittelee, kuinka ei nyt oikein ole rahaa - että onkohan se syöttötuoli tai rattaat niin tarpeellisia.
(Mitä helv*, minä ainakin jätän omat ostokseni ostamatta, jos on kyse lapsen tarpeista.)
Mistä näitä äitejä oikein sikiää?
Kommentit (15)
lähden aina kovalla tohinalla kauppaan et nyt tarvitsen ehdottomasti uuden paidan,uudet housut yms..Ja kuinka ollakaan..tulen kaupasta niin mulla on vauvalleni(5kk)uusia vaatteita, ehkä leluja yms..ei ne uudet paidat ja housut itelle olleetkaan niin tärkeitä!:D
lähden aina kovalla tohinalla kauppaan et nyt tarvitsen ehdottomasti uuden paidan,uudet housut yms..Ja kuinka ollakaan..tulen kaupasta niin mulla on vauvalleni(5kk)uusia vaatteita, ehkä leluja yms..ei ne uudet paidat ja housut itelle olleetkaan niin tärkeitä!:D
Toisaalta, moni "pakollinen" lasten tavara ei ole oikeasti mitenkään pakollinen. Rattaitakaan ei kaikki osta ollenkaan.
Mä en saa oikein mitään riemua shoppailemisesta shoppailemisen tähden, ja hämmästyttää miten jotkut tuttavat lähtevät siitä että lapsia varten pitää "varmuuden vuoksi" ostaa kaikki mahdollinen mitä kukaan on ikinä keksinyt markkinoida.
Toisaalta, moni "pakollinen" lasten tavara ei ole oikeasti mitenkään pakollinen. Rattaitakaan ei kaikki osta ollenkaan.
kyllä ne on ihan sitä aikuista varten! Lapsi voi olla syödessä sylissä, suurin osa maailman pikkulapsista syö siten. Rattaitakaan ei tarvita, jos on vaikka kantoliina tai -rinkka.
Sysää 1kk vauvan kelle tahansa mielipuolelle hoitoon, joka huolii vaan, ja häipyy itse makaamaan päiväksi spahan tai shoppaamaan, hierontaan, kampaajalle, ravintolaan. Ja ennenkuin kateuskorttia vilautetaan, niin voin sanoa vilpittömästi:ei, en kadehdi. Ihmettelen suuresti vaan. Itsellänikin on vauvalle hoitajia, mutten koskaan ole raaskinut noin pientä antaa.
MIKSI äiti ei halua maksaa lapsen (tarpeellisiakin) juttuja, MUTTA ostaa silti ITSELLEEN kaikkea???
ap
MIKSI äiti ei halua maksaa lapsen (tarpeellisiakin) juttuja, MUTTA ostaa silti ITSELLEEN kaikkea??? ap
Voi vallan hyvin olla, että kyseinen äiti pitää noiden juttujen tarpeellisuutta kyseenalaisena, vaikka sinä et pidäkään.
Kun lapsi syntyy, useimmat ostavat kaikenlaista kamaa ihan tajuttomasti. Ehkä tuo nainen on tyrmistynyt siitä, mitä kaikkea pitää hankkia ja vielä lisääkin... ja miettii, mikä rahamäärä sellaiseen tavaraan uppoaa, joka aika piankin on taas tarpeeton.
kyllä ne on ihan sitä aikuista varten! Lapsi voi olla syödessä sylissä, suurin osa maailman pikkulapsista syö siten. Rattaitakaan ei tarvita, jos on vaikka kantoliina tai -rinkka.
kun on useampi lapsi :)
Mutta minä ymmärsin ap:n pointin. Syöttötuolikaan ei maksa edes paljoa. Luulisi että voisi jättää ostamatta jotakin itselleen ja hommata sen tarpeellisen. En ymmärrä miksi pitää lapsia tehdä, jos ei pysty yhtään joustamaan.
Monen vuoden ajan. Meni useammalle lapselle ja vielä isommallekin, kun oli sellainen säädettävä.
ekalle laitettiin. Vuoden iässä alkoi istua normaalituolissa. Tai siis halusi kontillaan olla oikeassa tuolissa ja söi siinä.
Nuoremmat matkivat perässä isompia. Kun syöttötuoli hajosi neljättä odottaessani, en ostanut uutta. Syotin sylissä ja 10 kuisena pikkuveikka kiipesi penkille polvilleen ja alkoi syödä siinä.
Mutta meillä ei ole kyllä syotetty enää 3 vuotiaita,mitä näkee usein tapahtuvan. Ovat vuoden iässä ottaneet lusikan käteen ja alkaneet syödä itse.
teidän käytettyjä kamoja?
ei ole kovin hienovaraista, suoraan sanottuna ärsyttävää!!!
itelleen ostaa merkkikamaa mutta nipottaa lapsen kamoista. Ihan ufo mamma. En oo ikinä tollaseen tottunut ainakaan omassa perheessä.
Siis moitti vähän kun ostin uutena esikoisen vaatteet. Pari päivää myöhemmin jutellessa sanoi tarvitsevansa uudet housut ja mainitsin sille UFF:n alennusmyynnistä, kun kaveri kerta ilmeisesti käytti kirppareita. Oli aivan järkyttynyt. HÄN ei käytä käytettyjä vaatteita. Ikävä ajatella missä kaikkialla niitä on voitu käyttää ja mitä kaikkea niiden päälle on voinut tulla. Ja voihan niissä olla tuhoelukoitakin..
Kyllä tuli tyhmä olo kun oli juuri kertonut ostaneensa LAPSELLEEN kaiken käytettynä... Eikö ollutkaan ostanut, mutta sanoi niin koska MINUN lapselleni kirpparivaatteet olisivat järkevä valinta vai oliko todella niin että omalle lapselleen osti sellaista mikä ei olisi kelvannut itselleen?