Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäis äkkiä päättää: tehdäänkö ylös asti auki oleva olohuone 2-kerros taloon?? MIELIPITEITÄ

Vierailija
28.07.2010 |

Jos ei tehdäkään kuilua alakerrasta yläkertaan auki, saadaan yläkertaan lisää tilaa, esim hulppea aula, tai sitten yksi makkari lisää, tai leikkihuone, jumppahuone tms.

Kertokaa kokemuksia ja vinkkejä, meillä tämä päivä aikaa päättää. Alkuun se oli tulossa, mutta nyt alkanut mietityttää että halutaanko sittenkään...

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sillä ei ole mitään käyttöä. Pelkkä näköseikka.

Vaatii joskus isot ikkunatkin ja niiden pesu voi olla hankalaa. Verhotkin on joskus laitettu kovin köpsästi tuollaisissa.

Mielummin just vaikka lasten leikkitila tms, josta saa sit tarvittaessa yhden lastenhuoneen lisää, jos tarvetta ilmenee.

Vierailija
2/36 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa oikein kaikki valmismallit, kun niitä pitäis heti muuttaa. Turhaa neliön haaskausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä tuo olkkari on auki ylös asti..yläkerrassa on makkarit, alhaalla sit oleskelu-keittiö ja muut..

ihan kivan näkönenhän se on ja ehkä näyttää "arvokkaalta"..

mutta..mitään äänieristystä siinä ei kyllä oo. kaikki kuuluu alhaalta ylös! ja sama toisin päin tietty.

lapsiperheissä ainakin arvostetaan sitä että lapset oikeesti saa rauhassa nukkua untansa eikä kuunnella isompien mölyjä alakerrasta iltasella/aikasin aamusella!

tässä yksi näkökulma!

Vierailija
4/36 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon paremman näköinen kuin suljettu katto.

Vierailija
5/36 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkakin pidän avarasta.

Nauttisin myöskin omasta työhuoneesta, askarteluhuoneesta tms.

Vierailija
6/36 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ylikorkeista avoimista tiloista yleensäkään. Muutenkin ottaisin yläkerran neliöt mieluummin hyötykäyttöön.

Vierailija
7/36 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt heti muistan kolmen tuttuni sanoneen, että eivät enää tekisi ja kaksi heistä on jo laittanut suunnitelmat vireille sen umpeen laittamiseksi.

Minä en omakohtaisesti voi sanoa sen haittoja, koska meillä ei sellaista ole, mutta tuttavieni mukaan mm. seuraavaa:

- on hyvin moderni ratkaisu, johon kyllästyneet, niin paljon avaruutta ei tarvitse.

- Kaikuu! Akustiikkalevyistä huolimatta meteli lapsiperheessä on melkoinen, eli kun lapset leikkii ylhäällä, alakerrassa olohuoneessa on jopa hankala keskustella (tämän tosiaan olen itsekin huomannut; lasten melu tulee selkeästi alas, tosin leikit olleet tyyliin sählyn peluu yläkerrassa...)

- KAiden ei ole riittävä este yläkerrassa vaan aukko täytyy laittaa jotenkin kiinteästi umpeen

- Tilasyöppä. Kuten ap jo sanoit, avonaisen tilan kustannuksella ylös saisi monta monta neliötä lisää käyttökelpoista tilaa.

- Korkean tilan sisustamienn hankalaa. Tila ei ole niin "kodikas" sanan varsinaisess merkityksessä, tyylikäshän se kyllä on. Mutta vaatii isot verhot/ikkunat/taulut jne.

Lisäksi kannattaa muistaa, että tila on ylöspäin aikalailla ilmaista: Pohja-alahan sanelee paljon talon hinnasta ja halvinta on ottaa neliötä ylöspäin, toisesta kerroksesta.

JA vielä lopuksi; meillä on alakerrassa huonekorkeus 2,8 m. Eli on korkea ja avaranoloinen, eikä maksanut euroakaan enemmän kuin tavallinen 2,4 - 2,6 huonekorkeus.

Vierailija
8/36 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisi minäkään. Turhaa lämmitettävää tilaa, jonka saisi ottaa oikeasti hyötykäyttöön. Hieno se on, mutta käytännöllisyys etusijalle.

Vierailija
9/36 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kyseessä on n 3,5 x 5 metrinen huone en tekisi, siitä todella tulee kuilu eikä avaruudesta ole tietoakaan vaan yksinomaan hassu ratkaisu. Nähty monessa talossa. Jos olkkari on n 40m2 voisin jo ajatella sellaista, itsellä sen kokoinen oh ja vain korotettu katto (oh ylätasolla)

Vierailija
10/36 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot korkeat ikkunat, joita näissä toteutuksissa näkyy olevan on hankalat pestä. (Myöskään ulkopuolinen ikkunanpesijä ei välttämättä niitä pese, vaikka olisi sovittu = tuttavien kokemuksia.)

Tila kaikuu helposti, jos ei ole mitään äänieristeitä.

Jos rakennusoikeutta riittää, niin itse tekisin todennäköisesti ylimääräisen huoneen yläkertaan.

Vierailija
11/36 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes tehdä huonetta vai tuleeko liikaa neliöitä

Vierailija
12/36 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuoneen koko on 7m syvyyttä ja 5 metriä leveyttä.

Huonekorkeus alakertaan tulee 2,75 tai 2,8m. Eli normaalia korkeampi.

Pelottaa vain tuleeko siitä sellanen tunne että katto kaatuu päälle.

edellinen kotimme oli yhdessä tasossa., mutta katto oli kauttaaltaan korotettu silläviisiin kattoristikoiden mukaisesti, ja avaraa oli!

Vierailija
13/36 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muutin heti piirustuksia sen osalta. Tehtiin yläkertaan yksi makkari enemmän.

Meillä on huonekorkeus hiukan tavallista korkeampi muutenkin, ettei tuolle ollut tarvetta.

Vierailija
14/36 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäisi avoimeksi minäkään, eräät tutu ekaan taloonsa tekivät avoimen tilan ja katuivat jälkikäteen. Toiseen tekivät selkeät kaksi kerrosta. Henk.koht en yhtään itse pidä liian korkeaksi jätetyistä olohuoneista.

Vierailija
15/36 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää mieluummin vaikka makuuhuoneista tilavammat.

Itse haaveilen todella tilavista makuuhuoneista. En pidä yhtään näistä suomalaisista normaaleista kopperohuoneista.

Vierailija
16/36 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä huoneistoalaa on 190m2 , mutta jos kuilu laitetaan umpeen niin huoneistoalaa on hieman reilut 200m2

Vierailija
17/36 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kysyit, ja haluaisin kuulla siihen ihmisten vastauksia koska itse mietin myös samaa! Meillä myös suunnitelmat meneillään!

Vierailija
18/36 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kysyit, ja haluaisin kuulla siihen ihmisten vastauksia koska itse mietin myös samaa! Meillä myös suunnitelmat meneillään!

Vierailija
19/36 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää mieluummin vaikka makuuhuoneista tilavammat.

Itse haaveilen todella tilavista makuuhuoneista. En pidä yhtään näistä suomalaisista normaaleista kopperohuoneista.

Vierailija
20/36 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylös asti auku oleva olohuone. Meille tulee täyskorkea yläkerta. Viisi huonetta ylhäällä, joten työhuone on laskettu jo mukaan. Meille tulee alas takka, leivinuuni ja pieni puuliesi. Alakerrasta ei tule pätsiä leipomispäivinä. (Leivon kaikki ruokaleivät ja kahvileivät itse.)Hormit tulee "aukon" seinälle ja pellit yläkertaan, kun pellit on laitettu kiinni niin hormi myös varaa lämpöä ja lämmittää myös ylhäältä.

Voidaan katua ratkaisua myöhemmin, mutta nyt tuntuu järkevältä näin. Toivottavasti minun egoni mahtuu tähän korkeuteen. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi