Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yliherkkä anoppi ärsytttää:

Vierailija
28.07.2010 |

Anoppi on "ihan pihalla" lastemme kanssa ollessaan. Kantaa ihan koko ajan huolta täysin turhista asioista, ei hän voi tehdä lasten kanssa mitään kivaa, kun koko ajan pitää varoitella erilaisista asioista. Johtunee ehkä siitä, kun hän ei itse ole omia lapsiaan pahemmin aikanaan hoitanut, appi on hoitanut lapset.

Eilen kävi mm. näin: lapsemme 11 v ja 14 v olivat menossa junalla "mummolaan". Tampereella junanvaihto, kaikkki ok, lapset ovat tehneet ko. matkan monta kertaa aikaisemminkin kaksin. Appivanhemmat ovat junaa vastassa ja loppumatka mennään heidän autollansa.

Appivanhemmat ovat jo aika iäkkäitä ja hitaita ja niinhän siinä kävi, että vanhempi lapsi jotenkin jäi junaan ja juna lähti. Anoppi oli sitten pyörtynyt kauhusta siihen juna-asemalla.

14 v poika oli mennyt penkille takaisin istumaan ihan rauhallisena ja soittanut samantien appiukolle, että hän menee seuraavalle asemalle (n. puoli tuntia) ja tulee seuraavalla junalla takaisin. Pyysi odottamaan vähän aikaa, tarkisti junien kulut aikataulusta, joka oli varmuuden vuoksi mukana. Odotusaikaa olisi vain jotain vartti. Anopille ei tämä sopinut sitten millään. Oli soittamassa jo poliisille ja VR:lle ja vaikka mihin.

Mun mielestä 14 vlle voi hyvinkin antaa vastuuta tuosta tilanteesta. Jos tulee oikea hätä, voi soittaa uudestaan tai pyytää apua konduktööriltä. Mitä mieltä olette?

Kyllä se poika sitten oli käyty hakemassa tuossa helteessä autolla, kun anoppi oli koko ajan vaan itkenyt ja hätäillyt. Matka-aika kaksinkertaistui kaikilta, pieniä mutkaisia hiekkateitä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuuhan sitä nuorempikin, jos joku jää junaan. Minusta hassuinta koko jutussa oli, että 14-vuotias ei osannut ajoissa ulos. Ei siis olekaan niin kypsä kuin sinä oletat huolehtimaan itsestään?

Vierailija
2/4 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mainitsit että ovat iäkkäitä, odottele itse 30 v ja katsotaan sitten millaisia itse ollaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kuka tahansa huolestuisi tilanteessa, jossa olisi toisen lapset vastuullaan. Varmasti anoppisi pelkäsi myös sinun reaktiotasi. Monihan olisi saattanut suuttua hätäännyksessä.

Minustakin outoa, että teini ei osannut tampereella jäädä pois, isolla asemalla juna pysähtyy monta minuuttia.

Vierailija
4/4 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määränpää oli Pieksämäki.

Tilanne on ollut jotenkin sellainen, että joku matkatavara oli jäänyt vahingossa vaunuun. Appivanhemmat olivat siis olleet ottamassa vastaan niitä matkatavaroita. Poika meni sitten sitä unohtunutta reppua hakemaan.

Omituista, ettei konduktööri huomannut mitään.