Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun muutit kotoa, saitko mukaasi esim astioita, vuodevaatteita, pyyhkeitä tms?

Vierailija
27.07.2010 |

Ostivatko vanhempasi sinulle uusia vai saitko jotain vanhoja joita äitisi ei enää käyttänyt?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut silloin lama-aikaa varaa ostella uusia.

Vierailija
2/34 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan sain vaikka mitä, liikaakin. Sillä oliko kama uutta vai vanhaa ei ollut minulle väliä, koska itse muuttoo oli niin jännää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostivat tuparilahjaksi uusiakin mitä puuttui

Vierailija
4/34 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri noita mainitsemiasi + verhoja, huonekaluja, tv, radio jne.

Vierailija
5/34 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kelpasi. Mun tyttö muuttaa heti, kun saa asunnon Helsingistä. Hänkin saa mukaansa vanhaa ja uutta.

Vierailija
6/34 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en uutta enkä vanhaa. Onneksi muutin yhteen poikaystävän kanssa, jonka äiti oli hoitanut tuon ostopuolen vähän liiankin hyvin. Muuten oltaisiin oltu kyllä pulassa. Oi niitä aikoja :)

Vierailija
7/34 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutaman vanhan pyyhkeen. Poikaystäväni asui jo omillaan ja muutin hänen luokseen, joten vanhemmat kai ajattelivat etten tarvitse mitään. Eipä hänelläkään juuri mitään ollut. Muutama lautanen ja muutama haarukka ja veitsi. Pikkuhiljaa sitten osteltiin työttömyyspäivärahoilla, lama kun oli.

Vierailija
8/34 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut yhtään mitään mukaani.

Paitsi päiväkirjani.

Vierailija
9/34 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin siis ihan telkkarista ja mikrosta alkaen. Liinavaatteita ja astioita oli tullut rippi-ja yo-lahjaksi. Sitten ostettin vielä ihan perusruoanlaittovälineitä.

Äiti jakoi myös omia vanhoja tavaroitansa jonkin verran.

Hyvän setin kanssa sain kotoa lähteä ja siitä olen kiitollinen.

Vierailija
10/34 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi porukat osti telkkarin ja jotain pientä sälää. Olin saanut synttäri-, joulu-, rippi- ja yo-lahjoiksi jo monen vuoden ajan astioita jne. Mulla oli täysi kattaus Pentikin astioita ja Hackmannin aterimet sekä kunnolliset Opan kattilat jo heti ekassa kodissani. Pyyhkeitäkin sain, lakanat otin kotoa ne jotka oli jo aiemmin olleet ns. minun.

Vierailija
11/34 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan otin omat vaatteet. Yhden pyyhkeen sain, jonka olin saanut joululahjaksi. Lakanat yms. ostin itse. Kotoa lähdin kesätöihin, jossa oli asuntola ja en heti tarvikkeita tarvinnut. Muuton jälkeen ei koskaan kysytty olisinko tarvinnut jotain, pärjättävä oli. Miten yksinäiseltä maailma silloin tuntuikin...

Vierailija
12/34 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tullut jo "omia" pyyhkeitä ja oman sängyn vuodevaatteita, jotka tietysti otin mukaan. Astioita olin hieman keräillyt etukäteen (esim. yo-lahjaksi), loput tarpeelliset äiti osti.

Vierailija
13/34 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut mukaan muuta kuin omat vaatteeni, joita taisi olla hurjat kaksi muovikassillista.

Vierailija
14/34 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan otin omat vaatteet. Yhden pyyhkeen sain, jonka olin saanut joululahjaksi. Lakanat yms. ostin itse. Kotoa lähdin kesätöihin, jossa oli asuntola ja en heti tarvikkeita tarvinnut. Muuton jälkeen ei koskaan kysytty olisinko tarvinnut jotain, pärjättävä oli. Miten yksinäiseltä maailma silloin tuntuikin...

huolehtivat lapsestaan ja pikkulapsena lapsi on vanhempiensa silmäterä. Sitten yhtäkkiä kun lapsi lentää pesästä, niin potkitaan vain persuksille eikä avusteta yhtään. Mielenkiintoista sinänsä. Mikähän on vanhempien motiivi sille että eivät avusta?

Vierailija
15/34 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla oli jo ennestään kalustusta. Äiti ompeli meille muutamat verhot, osti päiväpeittoa, ruokailuvälineitä ym. Olin saanut lahjaksi kippoja, kuppeja ja vuodevaatteita. Muutaman huonekalun ja tv:n vein mukanani.

Vierailija
16/34 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en saanut mitään. Ei kaikille ole kertynyt lahjavuorta. En omistanut juuri mitään, meillä ei osteltu lahjoja. Rippilahjaksi sain kellon yhdeltä sukulaiselta. Joululahjoja meillä ei osteltu. Aikuisenakaan en saanut koskaan lahjaksi lakanoita tai pyyhkeitä, koska kaikki oletti että jokaisella niitä on kasoittain. Astiastotkin jouduin itse pikkuhiljaa ostamaan. Ja ilman muuta huonekalut. Kaikki ei ole kultalusikka suussa syntyneet.

oli tullut jo "omia" pyyhkeitä ja oman sängyn vuodevaatteita, jotka tietysti otin mukaan. Astioita olin hieman keräillyt etukäteen (esim. yo-lahjaksi), loput tarpeelliset äiti osti.

Vierailija
17/34 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa mukaani noita jo omikseni tulleita pyyhkeitä ja lakanoita. En tarkalleen edes muista. Yo-lahjaksi ainakin olin saanut jotain liinavaatteita ym. Sitten oli jännä tonkia ullakkoa, kun sieltä sai viedä mukanaan vanhoja astioita. Ne oli astiastoista, joita vanhempani olivat saaneet esim. kihlalahjaksi, mutta joita oli enää jokunen jäljellä. Niistä tuli myös ihan lapsuuden ruoka-ajat mieleen, kun ne olivat silloin jokapäiväisessä käytössä. Sain myös ainakin yhden lipaston (on minulla vieläkin) ja vanhan pyöreän pöydän, joka oli mummoni vanha. Niistäpä sitä sitten lähti oma koti muotoutumaan.. En koskaan odottanutkaan, että vanhempani olisivat ostaneet minulle jotakin uutta taikka kaiken valmiiksi. Olisin silloin mielestäni menettänytkin jotain, muutto omilleni ei olisi ehkä tuntunut yhtä hohdokkaalta askelelta. :)

Vierailija
18/34 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olin pikkuhiljaa noin vuoden varrella käyttänyt osa-aikatyöni palkan mm. liinavaatteisiin, keittiövälineisiin ym. Tietysti YO-lahjaksi tuli myös taloustavaraa. Mitään vanhempani eivät minulle varsinaisesti ostaneet enkä vanhempieni tavaroita vienyt. Kalusteista ne, jotka olivat olleet omassa huoneessani (niistäkin osan olin itse ostanut palkkarahoilla).

Vierailija
19/34 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhden vaatimattoman merkittömän astiasetin (4 isoa lautasta, 4 syvää lautasta, 4 kahvikuppiparia). Jotain pyyhkeitä ja ne vuodevaatteet, joita teininä käytin pedissäni.

Äiti osti mulle sitten myöhemmin sängyn ja isä kirjahyllyn, vaikka kovasti estelin.

Vierailija
20/34 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä oman vanhan kirjoituspöytäni ja kirjahyllyni. Sängyn ja tv:n sitten ostin soluhuoneeseeni ihan uusina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi