Oletko raaskinut laittaa lapsesi uimakouluun,vai onko liian kallista?
Kommentit (38)
kun oppi itse uimaan. Käy vuoden ympäri uimassa isänsä kanssa 2-3 kertaa viikossa. Itse lähdin eilen uimahalliin mukaan katsomaan hänen taitojaan, ja täytyy kyllä sanoa, että kyllä lapsi oppii, jos oppimiseen annetaan mahdollisuus! :)
ei ollut liian kallista. Jos olisi ollut vaikka 100 e ,tuskin olisin laittanut.
Lapsen harrastukset ei ole meille liian kalliita. Jätän ne kaljat tupakat kaupasta ostamatta niin voin maksaa lapselleni harrastukset. Tällä hetkellä niitä on kolme ja uinti maksaa 65€/kk. Ei ole kallista. On harrastanut sitä jo reilu kolme vuotta.
Lapsen harrastukset ei ole meille liian kalliita. Jätän ne kaljat tupakat kaupasta ostamatta niin voin maksaa lapselleni harrastukset. Tällä hetkellä niitä on kolme ja uinti maksaa 65€/kk. Ei ole kallista. On harrastanut sitä jo reilu kolme vuotta.
Ollaan köyhiä eikä todellakaan osteta tupakkaa tai kaljaa tai mitään iltalehtiä tms. Ei käydä ravintoloissa tai baareissa. Rahat menee ihan peruselämiseen. Toimeentulotukeakin saadaan välillä. Töitä tehdään aina kun vain niitä on.
Jokainen on käynyt 3-4v saakka ensin minun kanssa yhdessä ja sitten yksin ryhmässä. Toki vie 140€ kun kolme lasta menee uimakouluun mutta esikoisen ei enää ensi vuonna tarvitse mennä.
Meidän tytön uimakoulu kesäkuussa maksoi 15 euroa. Kesti viikon (5kertaa) ja uimahallissa pidettiin. Tuohon hintaan kuului bussikuljetuskin hallille.
Helsingin Urheiluhallien uimakoulut eivät ole ihan halvimpia mutta ei minusta kohtuuttoman hintaisia. Olen itse entinen kilpauimari ja uimaopekurssin käynyt, mutta tuntuu, että omat lapset oppivat paljon paremmin uimakoulussa kuin äidin opeissa :)
mutta matkat sinne olisi maksaneet 500 e, ei autoa eikä julkista liikennettä uimakoulun aikoihin.
kahden viikon koulu joten hintaa tuli siis 40 euroa. Ei mielestäni nyt ihan hirveän kallis.
Suurin hyöty siitä oli se, että minä näin lasin takaa, miten lapsi opetetaan uimaan, ja pystyin jatkamaan hänen kanssaan harjoituksia vapaa-ajalla.
Kahdessa viikossa pitäisi oppia hyppäämään veteen, sukeltamaan, pari eri kelluntaa, päinliuku, alkeissekläuinti ja myyräuinti. Siinä on kyllä meidän vesselille ollut liikaa haastetta.
Omaehtoinen harjoittelu on kaiken a ja o, mutta uimakoulusta saa hyvän pohjan.
Säästä ihmeessä jostkain muusta!!!1
Matkat tuli kyllä kalliimmaksi, että yhteensä runsaat 100 €.
viime keväänä uimaseuran järjestämällä (4 kertaa, 60 euroa) ja nyt kaupungin vapaa-ajantoimiston kurssilla (4 kertaa, 24 euroa). Ei osaa varsinaisesti uida, mutta sukeltelee pitkiä matkoja ja on kuin norppa muutenkin.
Oli niin eritasoisia ryhmässä, että iso osa ajasta meni pelkkään veteen totutteluun.
Vuotta myöhemmin oppi kesälomalla uimaan kun oli päivittäin tuntitolkulla vedessä.
Meillä kolme lasta uimakouluissa, olleet jo pitempään. Maksaa meille reilu 900e/vuosi, mutta taidotkin ihan eri luokkaa kun yhden uimakoulun jälkeen.
Espoossa asutaan.
Huimat 2x4E kerta. (Eli kahdesta lapsesta)
Ei mikään hinta korvaa uimataitoa!
Millainen tuo uinti olisi lapselle harrastuksena ? Minkä ikäisenä voi aloittaa/ottavat mukaan ? Miten aikaisin alkaa jo se kamala kilpakarsinta ?
Kun pari viimeistä vuotta ollaan pohdittu että pojallemme voisi olla tuo uinti mieluinen säännöllisenä harrastuksenakin, ei siis mitään sunnuntaiuinteja pelkästään, kun hän nauttii vedessä liikkumisesta ja on hiukan isokokoinen ja kömpelöhkö. Mitä kokoontumiskerroilla tehdään, opetellaan eri tekniikoita vai mitä ?
Tavoitteena siis liikkumisen ilo ja säännöllinen harrastus, ei tyyliin tavoitteena Uusi Jani Sievinen ;)
Poika on käynyt vuoden jumpassa ja tykkää siitäkin mutta tuo uinti voisi olla hänelle "se jokin"
Kiitos jos jaksat kertoa!
kaksi viikkoa kesti, yksi tunti päivässä. Jokaiselle tasolle omat ryhmät ja myös ryhmän sisällä ryhmäytettiin, kun ohjaajia oli viisi. Hyvin meni ja ensi vuonna uudestaan, vaikka sitten tekniikkakouluun, jos "osaa" jo muuten uida. Ei tuntunut hinta missään.
Kahden viikon koulu ja pari kertaa viikossa. Mitäköhän ne nykyään maksaa?
No, ei se edes oppinut uimaan sen aikana, jotain tietty oppi ja nyt on jo konkari uimisessa.
Kuopus opetettiin uimaan itse. Vaati vaan mökkirannan ja joka päiväistä opiskelua ja sen kesän aikana oppi uimaan.