Kannattaako ostaa Reimatec/Ticket (vs. HM/Ciraf tms) jos rahaa löytyy?
Ennen olin köyhä opiskelija, mies elätti perheemme. Aikani harmittelin kun ei ollut rahaa ostaa Reimateceja sun muita, mutta totuin heti HM-Ciraf-Lassie -linjaan ja on ollut ihan toimiva, muusta en siis edes tiedä.
Olen tottunut siis siihen että kevät/syystakki maksaa noin 15 euroa ja ulkohousut saa 10 eurolla, haalari ehkä siinä 20 euron tuntumassa ja toppatakki 20 euroa, toppahousut 10 euroa. Tuolla hinnalla jo saa vettähylkivää, tuulenpitävää ja tarpeeksi lämmintä. Tuo vettähylkivä on ollut meillä sitä, että uutena vaate pitää vettä oikeastaan täydellisesti meidän lasten käytössä, mutta pesujen myötä käy niin, että peppu ja polvet saattaa vähän kostua, ei kuitenkaan kuin hieman.
Nyt olen valmistunut, saanut vakituisen työn ja olisi varaa ostaa kalliimpaa, mutta hinnat tuntuu piheilyyn tottuneelle pöyristyttäviltä. Kertokaahan nyt, joilla kokemusta halvasta ja kalliista, onko esim. Reimatec/Ticket sen väärti että esim. syystakki+housut maksaa yhteensä 100-150 euroa? (kun HM:stä saa koko asun 25 eurolla ja hylkii vettä ja pitää tuulta ja näyttää kivaltakin). Siis ei ole rahasta kiinni sinänsä, rahaa nyt olisi, mutta päätekö nyt "se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa" tässä eli onko tuo hinta käytännössä vain sitä merkkiä?
Kokemuksia, kiitos! :)
Kommentit (30)
ollut supertyytyväinen ticketin talvihaalariin (on kyllä hinnakaskin). Hylkii likaa ja kestää kulutusta loistavasti ja on superlämmin. Yhden lapsen jäljiltä ei juuri kulumia näy ja hyvin pärjää yhdellä haalarilla koko talven. Ennen alko aina keväällä olemaan merkistä riippumatta melko kulahtaneita pukuja. Reimatec oli tosi pettymys 2-vuotias oli leikkikentällä tokaa kertaa puku päällä ja polvessa 3 cm viilto. No lähetin Reimalle, mutta liimapaikan laittoivat ja normaalissa kulutuksessa on mennyt (2 vuotiaalla!!), joten viimeinen Reiman vaate meidän perheessä ja kehoitan muitakin välttämään, kun asiakaspalvelu noin surkeaa.
mutta meillä (tähti)jonathan on ollut ihan yhtä hyvä kuin reimatec. Olen ollut myös ihan tyytyväinen Zaran 20 e maksaneeseen, tosi kevyesti kosteussuojattuun toppatakkiin, ei mennyt siitäkään kosteus läpi 4-5 v tytöllä Helsingin talvessa. Ja Stockan bogilla on ollut myös toimivat ulkoiluvaatteet meidän tytön käytössä.
Mutta jos rahaa on ja reimatec on se itseä/lasta miellyttävin malli niin mikä ettei. Mutta saman laatuista vaatettaa saa halvemmallakin
kosteussuojapukuja, jaolen merkkeinä tyytyväinen Remuun, Tickettiin, Rasaviliin... halpiksiakin on kuten ciraf, lassie. Esim. käytettynä ostettu lassien haalari, jossa oli fleecevuori, oli viime talvena lämpimin.
Paljon riippuu missä asuu ja mikä se talvi on. Loskatalvena on ikävää olla noilla halpiksissa, kun taas "kunnon" talvessa pärjää noilla halvemmilla. Täällä etelässä sitä loskaa on... viime talvi poikkeus.
H&M puvuista ei oo kokemusta. Seppälän mos-housuja meillä on kuivan kelin ulkohousuina, kun istuvat hyvin hoikalle, mutta korkeavyötäröiselle.
pehmeä, kivannäköinen (yksivärinen), joustava, lämmin, kosteussuijattu, laadukas... seuraavaksi suosin jonathaneja. Reimatecciä ei tuu kuin ehkä joku pipo, kun en tykkää niistä ulkonäöltä, ovat liian isoja + oon kuullut niin paljon laadun huononemisesta.
reimateciin. Sekä talvella että keväisin ja syksyisin. Ovat hyviä ja kestäviä ja kestävät seuraavalle vielä kakkosvaatteina ihan siisteinä. Pitävät veden, eikä tarvitse pikkukoululaisille huolehtia aina sadetakkia mukaan, kun ei kastu näissäkään vetimissä.
Ja nämäkin Jonathanit ostan alennusmyynnistä. Juuri ostin 1v.pojalle tähti-Jonathan haalarin(24,50,norm.49,00),isommalle pojalle Jonathan Cordura haalarin(26e,norm.87),ja lisäksi vielä molemmille Jonathanin lenkkarit(8,70/pari,norm.29e/pari)Säästin huimat summat,normaalihintaisena en ikinä ostaisi.Käytän aina alet hyväksi. Nyt kelpaa poikien rymytä syksyllä tarhassa kun on kestävä vaatteet. Kylmempiä ilmoja silmällä pitäen löytyy sitten pukujen alle vielä fleecevaatetta...Nekin itse asiassa Jonathanin kun oli -50% ;)
on kivan näköset, ensimmäisen talven jäljiltä ei mitään käytön jälkiä. hinta on sopiva, uutena muistaaksen n.60 e paikkeilla.
jos ei olis rahasta kii niin minä ostaisin polarn o. pyretin talvikamppeet. ne on toosi kivan näkösiä ja hyviäkin kuulemma
on kivan näköset, ensimmäisen talven jäljiltä ei mitään käytön jälkiä. hinta on sopiva, uutena muistaaksen n.60 e paikkeilla.
jos ei olis rahasta kii niin minä ostaisin polarn o. pyretin talvikamppeet. ne on toosi kivan näkösiä ja hyviäkin kuulemma
Ostin samat lenkkarit ja samalla hinnalla.
Reiman pipon 7,15 (17,90),tähtijonathan vk-hanskat 2,99 (9,95) tähtijonathan vk-puku 13,80 (46,00) ja viime keväänä ostin jonathanin talvipuvun 20,00 (59,00)
Ja marketista onostettu cirafin kosteussuojattu vk-puku,lassietec hanskat ja pipo sekä kahdet tavalliset lassien hanskat kaikki -50%
lisäksi on Lindexiä, Cirafia, HM:ää yms varalla.
Pari juttua:
1. Noissa kalliimmissa merkeissä tietää mitä ostaa, on jonkinlainen varmuus siitä mitä tuleman pitää. Halpiksissa ei yleensä ilmoiteta kuin "vedenpitävä" ja loppu jää arvailujen varaan. Esim. HM:llä mun havaintojen mukaan laatu vaihtelee ihan jo saman eränkin sisällä, esim. jos tilaa eri lapsilleen samanlaiset mutta eri väriset, voi laadussa olla eroa jo näiden välillä! On tosi paljon tuurista kiinni mitä halvalla saa: voi saada tosi hyvää, kalliin veroista, tai sitten jotain ihan muuta...
2. Noissa tunnetuissa merkeissä kierrätysarvo on niin hyvä, että kovin kalliiksi ei loppujen lopuksi tule, mikäli saa eteenpäin myytyä oman lapsen käytön jälkeen. Meillä tehdäänkin vaatetta säästäen niin, että hyvillä säillä käytetään halpista ja sitten kun on koiranilmat ja ominaisuuksien pitää olla hyvät, vedetään ne ykköset päälle.
3. Sitten tämä mitä kukaan ei ääneen sano, mutta joka merkitsee useimmille hyvin paljon: Enemmän saat/lapsesi saa ihailevia katseita osakseen jos päällä on vaikkapa Ticketin uuden kauden helposti tunnistettava vaate kuin Cirafin halppis. Juuri tästä johtuen leikkipuistoissa näkyy paljon pipoja joissa edessä loistaa esim. "Reima" vaikka samanlaisen saisi 1/10-hintaan merkittömänä. Äitinä myöskin voi hymistellä tyytyväisyydessä kun on "panostanut lapseen" ja "satsannut lapseen". Tulee hyvä äiti -fiilis kun lapsi tepastelee leikkipuistoon Eccon kengät jalassa, Ticketin haalari päällä ja päässä vaikkapa se Reiman pipo.