Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö yhden lapsen äiti saa "valittaa"?

Vierailija
26.07.2010 |

Ärsyttää, että kun joku yhden lapsen äiti sanoo olevansa väsynyt tai, että lapsen kanssa on raskasta, niin aina on joku kaksosten äiti -tai monen lapsen äiti muuten vaan- sanomassa, että "ei tuo raskasta ole, tietäisitpä vaan..."

lapset on erilaisia ja voi olla niinkin, että jonkun yksi lapsi on hankalempi tapaus, kun jonkun kolmoset!

Myös äidit ovat erilaisia!

sitten on vielä niitä, joilla on tullut keskenmeno ja hän sitten sanoo, että "ole onnellinen, että sinulla ylipäänsä on lapsi!"

se tekee mielen todella surulliseksi, koska tottakai on pahoillaan toisen puolesta, eikä varmasti vaihtaisi lastaan mihinkään mistään hinnasta, mutta voi se raskasta olla!

Miksi pitää verrata?!!

Minä pahoitin tästä aikoinaan mieleni ja olen itse nyt monen lapsen äitinä yrittänyt välttää sanomasta mitään tuollaista.. Jokainen äiti on äiti, oli sitten 1 tai 10 lasta! Ja jokainen tuntee myös parhaiten oman lapsensa!

Älkää vähätelkö yhden lapsen äitejä!:)

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi lapsi (puhun lähinnä vauva-ajasta) huutaa päivät ja yöt monta kuukautta, arvellaan, että on koliikkia mutta ei lopu 3 kk ikään, niin äiti (ja myös isä) mielestäni tietää, mitä on olla väsynyt. En tällä vähättele yhtään ison perheen äidin väsymystä. Ymmärrän sen ihan täysin. Empatiakykyä puolin ja toisin ihmisille! Mutta onhan aina ns. turhasta valittajiakin. Sellaista elämän asennetta en kyllä suosittele kenellekään, eihän se kovin paljon auta elämässä. Positiivisuutta, ja tietysti ystävien kesken elämän taakkojen jakamista (vaikkapa sitä valittamista) ja toisten kannustamista. Eikö sillä pötki jo aika pitkälle?

Vierailija
22/24 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kannattaa vähän katsoa kenelle valittaa. Monen lapsen äidistä yhden lapsen äidin valitukset saattaa kuulostaa tosi naurettavilta. Niin se vain on.

Mullakin oli vaativa esikoinen, ja varmasti hänen aikanaan valitin.

Nyt mulla on viisi lasta ja vieläkin valitan. Aiheet vain ovat toisenlaisia. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole yhden lapsen kanssa ongelmia.

Mutta minun mielestä tulisi huomioida aina toisen lähtökohdat ennen kuin arvostelee. Mistä tietää mitä toisella on takana?

Yksi lapsi voi olla, moniallerginen,astmaattinen, atoopikko,dysfasian omaava ja anaflyksia saava vauva johon voidaa vielä esimerkiksi lisätä toisen lapsen kuolema. Niin eikö tässä ole oikeus myös yhden lapsen äidin olla väsynyt?

Ja mistä tämänlainen äiti saa sen pienen lohdutuksen kuin kirjoittamalla palstalle tuntemuksiaan,jos ei lasta voi jättää hoitoon eikä yksin. Kunta ei auta eikä kukaan muukaan.

Monella asiat on hyvin mutta toisilla taas kaikki asiat on huonosti itsestä riippumattomasta syystä!

Vierailija
24/24 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

He valittavat turhasta, EIVÄT OIKEASTI TIEDÄ mitä on olla väsynyt.

Tuo nyt vain on sinulta hyvin suppea tapa katsoa asiaa.

Niin. Enhän minä tiedä mitä on olla väsynyt. Lapsi on ollut hyvä nukkumaan, mutta itse olen nukkunut nyt 8kk:n aikana jokaisen yön korkeintaan 3h:n unilla. Yhteensä päivän aikana nukun ehkä 4,4h. Erittäin hyvällä tuurilla.

Ja vaikka on vain yksi lapsi, en todellakaan lepää laakereillani, täällä on maata ja eläimiä hoidettavana ja apulaisen palkkaaminen ei ole vaihtoehto. Apua meillä on nimittäin riittävästi.

Mutta mitäpä minä väsymyksestä tiedän kun ei ole kuin se yksi lapsi.

Mutta niinhän sitä Suomessa sanotaan: Hymyile, aina on joku jolla on asiat huonommin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi