Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ranskassa asuvia/asuneita?

Vierailija
26.07.2010 |

Koska lapsilla alkaa siellä koulu? Ovatko ulkomaalaiset lapset siellä kansainvälisissä kouluissa vai paikallisissa?

Ovatko talot kunnollisia? Onko homeongelmia?

Pärjääkö virastoissa englannilla vai pitääkö osata sujuvaa ranskaa?

Onko siellä isoja hämähäkkejä?

Kiitos :)

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli hyvin esille arjen hankaluudet. Ei kovin kivalta kuulosta. Jotenkin suomalaisena on niin tottunut siihen, että tottakai lapsi menee lähinpään kouluun..

Varmaan aika hankala sitten oppia sitä Ranskaa, jos sitä ei pääse käytännössä puhumaan. Muiden ekspattien kanssa puhutaan sitten englantia.

ap

Vierailija
22/24 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se opiskelu käytännössä? Haetaanko sinne niinkuin Suomessa vai pääseekö automaattisesti kun vaan maksaa lukukausimaksun?

Mitä minun kannattaisi sitten mennä opiskelemaan, jos siis haluan opiskella Ranskaa? Ts. mikä alkaa alkeista. Eihän Suomessakaan suomenkielen opiskelu yliopistossa ala alkeista..:/

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en tiedä miten haetaan, kun olen itse opiskellut siellä korkeakoulussa enkä yliopistossa, mutta yliopistoon tietääkseni kyllä pääsee. Mä aloittaisin tutkimisen suoraan paikallisen yliopiston nettisivuilta...

Vierailija
24/24 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen siis 21. tässä linkki, josta voit katsoa mitä pariisissa (sorbonne, latinalaiskortteleiden vieressä) opiskellaan, jos tullaan ulkomaisina opiskelijoina lukemaan ranskaa.

http://www.ccfs-sorbonne.fr/sommaire.php3?lang=en

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme