Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sektio = synnyttänyt?

Vierailija
26.07.2010 |

Musta synnyttämiseen kuuluu supistukset ja vauvan työntäminen kohdusta. Siis se vaatii musta äidiltä aktiivista toimintaa.

Sektioäidit eivät ole mielestäni synnyttäneet. Heillä ei ole synnytyksessä aktiivista osaa. He vaan makaavat paikallaan joko puudutuksessa tai nukutuksessa, ja lekuri ottaa vauvan pois kohdusta. Ei kai se ole synnyttämistä?

Se on kyllä vauvan saamista.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut lapseni sektiolla, mutten ymmärrä, että miksi sektiolla lasten saaneiden heti pitää nousta puolustamaan, että synnyttänyt olen minäkin. Jos lapsi on syntynyt sektiolla, niin ei se äitiä tai lasta sen huonommaksi tee.

No uskotaan Wikipediaa tai oikeastaan lähdettä: ? Ylikorkala, Kauppila: Naistentaudit ja synnytykset. Duodecim, 2004. ISBN 951-656-099-7. ss. 325-335 , joka määrittelee synnytyksen näin:

Synnytys on raskauden päätösvaihe, jossa nisäkkäillä naaraan kohdussa kasvanut poikanen siirtyy ulkomaailmaan naaraan emättimen kautta. Ihmisillä synnytys tapahtuu keskimäärin noin 38 viikon kuluttua hedelmöittymisestä. Raskaus on täysiaikainen, kun se on kestänyt vähintään 37 ja enintään 42 viikkoa. Synnytys voidaan jakaa kolmeen vaiheeseen, joita ovat avautumisvaihe, ponnistusvaihe ja raskausjäännösten poistuminen.[1] "

http://fi.wikipedia.org/wiki/Synnytys#cite_note-Ylikorkala.2C_Kauppila-0

Vierailija
22/38 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas idioootit täällä vääntää....tervetuloa kertomaan ihan naamatusten tälle sektioäidille et en ole synnyttänyt nim.40 tuntiii yritetty alakautta sit hätäsektio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas idioootit täällä vääntää....tervetuloa kertomaan ihan naamatusten tälle sektioäidille et en ole synnyttänyt nim.40 tuntiii yritetty alakautta sit hätäsektio.

Mitä tapahtuisi, jos sulle tulisi naamatusten lukemaan ton yllä olevan määritelmän synnytyksestä?

Vierailija
24/38 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs mä ,taju lähti synnytyksessä ja sit lääkäri veti vauvan ulos imukupilla kun mä olin taju kankaalla ...eli lääkäri teki sen työn.en siis ole synnyttänyt?????vai onko synnytys pelkästään se et se tulee pimpasta???onko teillä jotain vastaan sektio äitejä?tuntuu niin katkeralta tilitykseltä,oma pimppa ehkä löystynyt liikaa.....

Vierailija
25/38 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

just tokaa kun olin menossa synnyttämään niin synnytyslääkäri sanoi sairaalassa "eka SYNTYI" näemmä sektiolla.

Vierailija
26/38 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta synnyttämiseen kuuluu supistukset ja vauvan työntäminen kohdusta. Siis se vaatii musta äidiltä aktiivista toimintaa.

Sektioäidit eivät ole mielestäni synnyttäneet. Heillä ei ole synnytyksessä aktiivista osaa. He vaan makaavat paikallaan joko puudutuksessa tai nukutuksessa, ja lekuri ottaa vauvan pois kohdusta. Ei kai se ole synnyttämistä?

Se on kyllä vauvan saamista.

Kerronpa oman stoorini:kolme lasta alakautta synnytin, sitten oli elämässä kriisiä ja ongelmaa aivan liikaakin.Löysin mukavan miehen ja raskauduin.

Aivan yllättäen tuli kamala synnytyspelko,jolle en mahtanut itse mitään. Ja muutakin psyykkistä kipuilua oli.Lääkäritkin tulivat tulokseen,että sektio tässä tapauksessa paras.Voi kuulema joutua synnytyspsykoosiin jos on muutenkin henkisesti heikossa hapessa ja laitettais vaan alateitse pukertamaan...

Sektiosta toipuminen oli rankempaa kuin aiemmista synnytyksistä. Sairastuin sitten vielä masennukseen joka johti osaltaan parisuhteen hajoamiseen,kun toinen ei jaksanut eikä ymmärtänyt käytöstäni...

Että mulle on ainakaa turha tulla päpättää etten ole synnyttänyt.

Sektion jälkeenhän tuli kamalat supistukset.Heräsin öisin.

Minulle on tärkeintä että lapsi syntyy terveenä ja äiti voi hyvin.

Itse masennuksesta koitan nyt selvitä.

Vierailija
27/38 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no pointtinahan tossa naamatusten jutussahan oli se et kukaan ei kehtaa tulla tommosia puhumaan mitä täällä valistuneella palstalla puhutaan....mumistaan vaan jotain epämääräistä.Kai tiesit että tuo mielipide on vain yhden synnytyslääkärin?katsos kun niitäkin mielipiteitä on monia.

Vierailija
28/38 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs mä ,taju lähti synnytyksessä ja sit lääkäri veti vauvan ulos imukupilla kun mä olin taju kankaalla ...eli lääkäri teki sen työn.en siis ole synnyttänyt?????vai onko synnytys pelkästään se et se tulee pimpasta???

sä oot synnyttänyt. Duodecimin kirjan määritelmän mukaan: "Ylikorkala, Kauppila: Naistentaudit ja synnytykset. Duodecim, 2004. ISBN 951-656-099-7. ss. 325-335:

Synnytys on raskauden päätösvaihe, jossa nisäkkäillä naaraan kohdussa kasvanut poikanen siirtyy ulkomaailmaan naaraan emättimen kautta. "

Eli vauva tuli maailmaan naaraan emättimen kautta. Jes.

Vierailija
29/38 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no pointtinahan tossa naamatusten jutussahan oli se et kukaan ei kehtaa tulla tommosia puhumaan mitä täällä valistuneella palstalla puhutaan....mumistaan vaan jotain epämääräistä.Kai tiesit että tuo mielipide on vain yhden synnytyslääkärin?katsos kun niitäkin mielipiteitä on monia.

olen itsekin saanut lapsen sektiolla. Alatiesynnytys oli käynnissä, mutta vauva kärsi hapenpuutteesta ja leikattiin hätäsektiolla.

Ja kyllä mä uskaltaisin viitata tuohon lähteeseen kenelle vaan. Mulle alatiesynnytys ei ole mikään itseisarvo tai että sektio olisi jotenkin huonompi asia kuin alatiesynnytys. Mä voin myös hyvillä mielin sanoa, etten ole synnyttänyt, vaan lapseni syntyi sektiolla.

Tuollaisissa kirjoissa ei useinkaan ole mielipiteitä,vaan kaikki teksti on perusteltava jollain tavalla.

Vierailija
30/38 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektion halveeramisella. Olen kolme lasta synnyttänyt alakautta, mutta ei se mua muita paremmaksi ole tehnyt. Eikö se nyt loppupeleissä ole yks saatanan lysti miten se lapsi on syntynyt ja onko äiti synnyttänyt vai ei. Miten sun elämääs vaikuttaa se onko naapurin muija synnyttänyt alakautta vai sektiolla? Pitää olla pirun tylsä ja tyhjä elämä, että pitää moista edes miettiä.

Vierailija
31/38 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys on siis teidän mielestä se et kunhan pimpasta tulee....(ja toivottavasti muidenkin alapäät venyy)

Vierailija
32/38 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys on synnytys ja leikkaus on leikkaus. Ei näitä saa sekottaa keskenään!

Onko se nyt oikeesti niin kauheaa, jos joku sektioäiti sanoo synnyttäneensä? Laskeeko se jotenkin alakautta synnyttäneen arvoa ihmisenä ja äitinä? Siis niinku aikusten oikeesti, mitä suurta merkitystä sillä on?

Vierailija
33/38 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoijaa. Mä en edes tiedä miten mun naapuriäidit on lapsensa saaneet.Ei ole tullut mieleen ees kysyä!

Juttelemme kyllä ihan muista asioista kuin synnytystavoista...

Järki hoi älä jätä.Saatanan idiootit penkoo kuka synnyttänyt mitenkin.Itse en edes kertoisi synnytyksistäni...

Vierailija
34/38 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toosa levahtanut, kun täällä haiskahtaa selvästi kateus! :D

- terkuin sektiolla synnyttänyt maailman paras äiti -

Vierailija
35/38 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh.. Jos 14 tunnin kipuisat supistukset ja ähellys synnytyssalissa olivat sitä lepoa ja paikoillaan makaamista lääketokkurassa ennen kiireellistä sektiota niin hyvin mielellään olisin kyllä vienyt sen synnytyksen ihan alakautta läpi vaikka väkisin (pahus että lääkäri oli toista mieltä vaikka aika loppusuoralla oltiinkin..) niin ei olisi tarvinnut sitten olla kipeänä sektiohaavan kanssa kuukautta vielä lisäilona siitä vauvan saamisesta... :D Onnellinen äippä olen silti aivan sama mitenperin tuo rakas tyttöni ulos sitten vihdoin viimein saatiin.

Vierailija
36/38 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys on siis teidän mielestä se et kunhan pimpasta tulee....(ja toivottavasti muidenkin alapäät venyy)

meidän kaikkien mielestä, mutta lähteessä ? Ylikorkala, Kauppila: Naistentaudit ja synnytykset. Duodecim, 2004. ISBN 951-656-099-7. ss. 325-335 sanotaan näin

Synnytys on raskauden päätösvaihe, jossa nisäkkäillä naaraan kohdussa kasvanut poikanen siirtyy ulkomaailmaan naaraan emättimen kautta. Ihmisillä synnytys tapahtuu keskimäärin noin 38 viikon kuluttua hedelmöittymisestä. Raskaus on täysiaikainen, kun se on kestänyt vähintään 37 ja enintään 42 viikkoa. Synnytys voidaan jakaa kolmeen vaiheeseen, joita ovat avautumisvaihe, ponnistusvaihe ja raskausjäännösten

poistuminen.[1]

joten pimpasta tullut lapsi on synnytetty. Näin ikkään.

Vierailija
37/38 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin myös ensimmäinen ja toinenkin.

meidän kaikkien mielestä, mutta lähteessä ? Ylikorkala, Kauppila: Naistentaudit ja synnytykset. Duodecim, 2004. ISBN 951-656-099-7. ss. 325-335 sanotaan näin

Synnytys on raskauden päätösvaihe, jossa nisäkkäillä naaraan kohdussa kasvanut poikanen siirtyy ulkomaailmaan naaraan emättimen kautta. Ihmisillä synnytys tapahtuu keskimäärin noin 38 viikon kuluttua hedelmöittymisestä. Raskaus on täysiaikainen, kun se on kestänyt vähintään 37 ja enintään 42 viikkoa. Synnytys voidaan jakaa kolmeen vaiheeseen, joita ovat avautumisvaihe, ponnistusvaihe ja raskausjäännösten

poistuminen.[1]

joten pimpasta tullut lapsi on synnytetty. Näin ikkään.

Vierailija
38/38 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lapsi SYNTYY tuli hän maailmaan miten tahansa. Sen sijaan osa lapsista SYNNYTETÄÄN ja toiset LEIKATAAN.

just tokaa kun olin menossa synnyttämään niin synnytyslääkäri sanoi sairaalassa "eka SYNTYI" näemmä sektiolla.