Sektiöäitien myöhemmistä lapsista 4 % kuolee perinataalikaudella
Jos äidille on tehty keisarileikkaus niin tällainen todennäköisyys on tulevissa raskauksissa. Joka 25:s sektioäidin lapsi kuolee joko kohtuun, synnytyksessä tai viikon kuluttua synnytyksestä.
Miettikäähän vaikka tätä kun haluatte mukavuussektioita.
Kommentit (28)
sen jälkeen synnyttänyt 4 alateitse ihan normaalisti eikä lapsilla mitään ongelmia.
Mikä sen kuoleman sitten aiheuttaa noilla myöhemmillä lapsilla?
2 sektiota takana niistä 4 tervettä lasta :)
irtoaminen tai kohdun repeytyminen tms. Hyvä että sinulla ei ollut ongelmia, mutta valitettavasti kovin monella on.
sen jälkeen synnyttänyt 4 alateitse ihan normaalisti eikä lapsilla mitään ongelmia.
Mikä sen kuoleman sitten aiheuttaa noilla myöhemmillä lapsilla?
vaikka määrä olisi pieni niin sekin on liikaa. Valitettavasti joskus sen sektion saa liian helposti jopa valehtelemalla. Moni oikeasti pelkäävä suostuu sitten alatiesynnytykseen kun on käynyt keskustelemassa asiasta. Mutta mukavuussektiota haluava ei kuuntele järkipuhetta, hän on päättänyt että en synnytä alateitse ja pysyy päätöksessään. Suomessahan ei saa pakottaa alatiesynnytykseen jos äiti ei halua.
Voi kamalaa. Nää on taas näitä.
Olisit ennemmin huolissasi kuinka monelle tehdään abortti ja mitä se myöhemmin voi tarkoittaa monessakin asiassa sekä fyysiessä että henkisessä.
Mukavuussektioita suomessa tehdään erittäin harvoin, itse en tunne yhtään henkilöä jolle sellainen on tehty. Pelkosektioäidin tunnen ja häenlle se oli ihan aiheellinen, edellinen synnytys oli ollut paha kokemus.
näistä synnytyspeloista yms. että miksi hankkiutuu raskaaksi ylipäätään jos pelon takia halutaan leikkuusaliin?? Ehkä kannattaisi siinä tapauksessa olla hankkimatta biologisia lapsia. Ihan niinkuin se tunnettu gyne (VMU) sanoi; ei se synnytys ole kuin shoppailureissu stockalle tyyliin mä nyt ottaisin ton keisarinleikkauksen..
Itselläni oli vaikea synnytys, joka invalidisoi minut kuukausiksi ja edelleen haittaa elämääni. Harkitsen pelkosektiota tulevaisuudessa. Itse olen vaivani kärsinyt. Alatiesynnytystä suositteleva ei ole niitä ruumiissaan kokenut.
näistä synnytyspeloista yms. että miksi hankkiutuu raskaaksi ylipäätään jos pelon takia halutaan leikkuusaliin?? Ehkä kannattaisi siinä tapauksessa olla hankkimatta biologisia lapsia. Ihan niinkuin se tunnettu gyne (VMU) sanoi; ei se synnytys ole kuin shoppailureissu stockalle tyyliin mä nyt ottaisin ton keisarinleikkauksen..
Eli ei välttämättä ole ollut mitään pelkoja ennen raskautta. Aborttiko sitten olisi sopiva valinta Synnytys-Stockalla?
Mukavuussektioita tehdään täällä paljon! Moni äiti valehtelee synnytyspelosta, että saa sektion ettei pimppi repeä!
Pelkosektionhan saa hyvin helposti eikä sitä saa kieltää äidiltä jos äiti haluaa!
Tiedän tapauksen jossa pimppi repes peräaukkoon asti. Se sektio olisi ollut vaihtoehto.
Eli ei välttämättä ole ollut mitään pelkoja ennen raskautta. Aborttiko sitten olisi sopiva valinta Synnytys-Stockalla?
kyllähän ihmisen täytyy muistakin teoistaan kantaa vastuu. Kuten hoitaa ja ruokkia vauvansa, vaikka kuinka pelottaisi!
Ei tää nyt ole aiheena niin maata mullistava, en ala tästä enempää inttämään.
Mukavuussektioita tehdään täällä paljon! Moni äiti valehtelee synnytyspelosta, että saa sektion ettei pimppi repeä!
Pelkosektionhan saa hyvin helposti eikä sitä saa kieltää äidiltä jos äiti haluaa!
Tiedän tapauksen jossa pimppi repes peräaukkoon asti. Se sektio olisi ollut vaihtoehto.
Toisinaan se pimppi vaan repeää. Sellaista se nyt vaan on! Vertaus stockasta oli just sitä, että ei se synnyttäminen ole mitään shoppailua jossa vaan saa haluamansa. Kyllä siinä riskit on, ja niitä on paljon. Niitä riskejä siis. Miettikää ensin että haluatteko niitä lapsia todella niin paljon!
kyllähän ihmisen täytyy muistakin teoistaan kantaa vastuu. Kuten hoitaa ja ruokkia vauvansa, vaikka kuinka pelottaisi!
Ei tää nyt ole aiheena niin maata mullistava, en ala tästä enempää inttämään.
että tuo pelkonsa ilmi ja käy pelkopolilla. Jos tilanne sitä vaatii, niin tehdään pelkosektio. Jatkuva pelko ja stressi ei ole hyväksi vauvallekaan. Järkevä äiti valitsee tässä tilanteessa pelkosektion.
Ja kannattaa muistaa, että ei-sektioitujen äitien lapsista 3.8% kuolee perinataalikaudella. Hätäsektioitu lapsi on aina kuolemanvaarassa.
Ja kannattaa muistaa, että ei-sektioitujen äitien lapsista 3.8% kuolee perinataalikaudella. Hätäsektioitu lapsi on aina kuolemanvaarassa.
Silti tällä lapsella on kohonnut kuolemanriski raskauden, synnytyksen ja ensimmäisen elinviikon aikana.
Miksi valita sektio: "Suunniteltuun alatiesynnytykseen liittyi merkitsevästi suurempi vastasyntyneiden kuolleisuus ja vakava sairastuvuus kuin elektiiviseen keisarileikkaukseen, kun taas äitien sairastuvuudessa ei ollut eroa ryhmien välillä."
Ja tuo ap:n viittaama tutkimus oli tehty ei-länsimaissa ainakin siinä lähteessä, jonka minä löysin. Siinä kerrottiin myös, että jos naiselle on tehty abortti, on hänen seuraavien lastensa perinataalikuolleisuus jopa 6% luokkaa.
moni tekee sektion esim. raskausmyrkytyksen takia- kiva syyllistää heitäKIN?
enkä silti tunne yhtäkään sektioäitiä, jonka lapsi olisi kuollut perinataalikaudella.
Suomessa kaikki sektiot tehdään lääketieteellisistä syistä, joten aloituksessa mainittuihin lukuihin ei itse voi mitenkään vaikuttaa, ellei nyt sitten elintavoillaan. Mutta äiti ei sektiota valitse.
Mutta logiikka tassa viestissa on jotenkin outo. Onhan paljon tutkimuksia, joissa kerrotaan etta milloin mikakin asia, johon ihminen ei valttamatta voi itse vaikuttaa ollenkaan, on haitallista heille tai heidan lapsilleen. Eiko tallaisesta tutkimustiedosta saisi siis ollenkaan puhua?