Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sektiöäitien myöhemmistä lapsista 4 % kuolee perinataalikaudella

Vierailija
26.07.2010 |

Jos äidille on tehty keisarileikkaus niin tällainen todennäköisyys on tulevissa raskauksissa. Joka 25:s sektioäidin lapsi kuolee joko kohtuun, synnytyksessä tai viikon kuluttua synnytyksestä.

Miettikäähän vaikka tätä kun haluatte mukavuussektioita.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka oli alatiesynnytys, toinen kiireellinen sektio ja lapsi joutui teholle ja nyt odotan kolmatta. Tulipas hyvä fiilis! Siis sen lisäksi että en pystynyt imettämään tätä nuorimmaistani saan tuntea syyllisyyttä ja pelkoa tämän seuraavankin kohdalla, koska kehoni ei yksinkertaisesti toiminut ap:n tarkoittamalla tavalla. Suomessa ei tehdä mukavuussektioita! Pelkopolille hakeutuneista suurin osa synnyttää alateitse. Puhut nyt niin marginaalisen pienestä ryhmästä, joka joko on aidosti peloissaan tai kuten itse epäilet teeskentelee, jotta ei joutuisi alateitse synnyttämään, ja aiheutat valtavasti pahaa mieltä niille, jotka eivät sitä sektiota todellakaan ole valinneet (eli valtaosalle sektioiduista). Kannattiko?

Mutta logiikka tassa viestissa on jotenkin outo. Onhan paljon tutkimuksia, joissa kerrotaan etta milloin mikakin asia, johon ihminen ei valttamatta voi itse vaikuttaa ollenkaan, on haitallista heille tai heidan lapsilleen. Eiko tallaisesta tutkimustiedosta saisi siis ollenkaan puhua?

Vierailija
2/28 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen synnyttänyt 4 alateitse ihan normaalisti eikä lapsilla mitään ongelmia.

Mikä sen kuoleman sitten aiheuttaa noilla myöhemmillä lapsilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 sektiota takana niistä 4 tervettä lasta :)

Vierailija
4/28 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

irtoaminen tai kohdun repeytyminen tms. Hyvä että sinulla ei ollut ongelmia, mutta valitettavasti kovin monella on.

sen jälkeen synnyttänyt 4 alateitse ihan normaalisti eikä lapsilla mitään ongelmia.

Mikä sen kuoleman sitten aiheuttaa noilla myöhemmillä lapsilla?

Vierailija
5/28 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka määrä olisi pieni niin sekin on liikaa. Valitettavasti joskus sen sektion saa liian helposti jopa valehtelemalla. Moni oikeasti pelkäävä suostuu sitten alatiesynnytykseen kun on käynyt keskustelemassa asiasta. Mutta mukavuussektiota haluava ei kuuntele järkipuhetta, hän on päättänyt että en synnytä alateitse ja pysyy päätöksessään. Suomessahan ei saa pakottaa alatiesynnytykseen jos äiti ei halua.

Vierailija
6/28 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamalaa. Nää on taas näitä.

Olisit ennemmin huolissasi kuinka monelle tehdään abortti ja mitä se myöhemmin voi tarkoittaa monessakin asiassa sekä fyysiessä että henkisessä.

Mukavuussektioita suomessa tehdään erittäin harvoin, itse en tunne yhtään henkilöä jolle sellainen on tehty. Pelkosektioäidin tunnen ja häenlle se oli ihan aiheellinen, edellinen synnytys oli ollut paha kokemus.

Vierailija
7/28 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä synnytyspeloista yms. että miksi hankkiutuu raskaaksi ylipäätään jos pelon takia halutaan leikkuusaliin?? Ehkä kannattaisi siinä tapauksessa olla hankkimatta biologisia lapsia. Ihan niinkuin se tunnettu gyne (VMU) sanoi; ei se synnytys ole kuin shoppailureissu stockalle tyyliin mä nyt ottaisin ton keisarinleikkauksen..

Vierailija
8/28 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli vaikea synnytys, joka invalidisoi minut kuukausiksi ja edelleen haittaa elämääni. Harkitsen pelkosektiota tulevaisuudessa. Itse olen vaivani kärsinyt. Alatiesynnytystä suositteleva ei ole niitä ruumiissaan kokenut.

näistä synnytyspeloista yms. että miksi hankkiutuu raskaaksi ylipäätään jos pelon takia halutaan leikkuusaliin?? Ehkä kannattaisi siinä tapauksessa olla hankkimatta biologisia lapsia. Ihan niinkuin se tunnettu gyne (VMU) sanoi; ei se synnytys ole kuin shoppailureissu stockalle tyyliin mä nyt ottaisin ton keisarinleikkauksen..

Vierailija
9/28 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei välttämättä ole ollut mitään pelkoja ennen raskautta. Aborttiko sitten olisi sopiva valinta Synnytys-Stockalla?

Vierailija
10/28 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuussektioita tehdään täällä paljon! Moni äiti valehtelee synnytyspelosta, että saa sektion ettei pimppi repeä!

Pelkosektionhan saa hyvin helposti eikä sitä saa kieltää äidiltä jos äiti haluaa!

Tiedän tapauksen jossa pimppi repes peräaukkoon asti. Se sektio olisi ollut vaihtoehto.

Vierailija
11/28 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei välttämättä ole ollut mitään pelkoja ennen raskautta. Aborttiko sitten olisi sopiva valinta Synnytys-Stockalla?

kyllähän ihmisen täytyy muistakin teoistaan kantaa vastuu. Kuten hoitaa ja ruokkia vauvansa, vaikka kuinka pelottaisi!

Ei tää nyt ole aiheena niin maata mullistava, en ala tästä enempää inttämään.

Vierailija
12/28 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuussektioita tehdään täällä paljon! Moni äiti valehtelee synnytyspelosta, että saa sektion ettei pimppi repeä!

Pelkosektionhan saa hyvin helposti eikä sitä saa kieltää äidiltä jos äiti haluaa!

Tiedän tapauksen jossa pimppi repes peräaukkoon asti. Se sektio olisi ollut vaihtoehto.

Toisinaan se pimppi vaan repeää. Sellaista se nyt vaan on! Vertaus stockasta oli just sitä, että ei se synnyttäminen ole mitään shoppailua jossa vaan saa haluamansa. Kyllä siinä riskit on, ja niitä on paljon. Niitä riskejä siis. Miettikää ensin että haluatteko niitä lapsia todella niin paljon!

Vierailija
13/28 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän ihmisen täytyy muistakin teoistaan kantaa vastuu. Kuten hoitaa ja ruokkia vauvansa, vaikka kuinka pelottaisi!

Ei tää nyt ole aiheena niin maata mullistava, en ala tästä enempää inttämään.

että tuo pelkonsa ilmi ja käy pelkopolilla. Jos tilanne sitä vaatii, niin tehdään pelkosektio. Jatkuva pelko ja stressi ei ole hyväksi vauvallekaan. Järkevä äiti valitsee tässä tilanteessa pelkosektion.

Vierailija
14/28 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaa muistaa, että ei-sektioitujen äitien lapsista 3.8% kuolee perinataalikaudella. Hätäsektioitu lapsi on aina kuolemanvaarassa.

Vierailija
15/28 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaa muistaa, että ei-sektioitujen äitien lapsista 3.8% kuolee perinataalikaudella. Hätäsektioitu lapsi on aina kuolemanvaarassa.

Vierailija
16/28 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti tällä lapsella on kohonnut kuolemanriski raskauden, synnytyksen ja ensimmäisen elinviikon aikana.

Vierailija
17/28 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valita sektio: "Suunniteltuun alatiesynnytykseen liittyi merkitsevästi suurempi vastasyntyneiden kuolleisuus ja vakava sairastuvuus kuin elektiiviseen keisarileikkaukseen, kun taas äitien sairastuvuudessa ei ollut eroa ryhmien välillä."

Ja tuo ap:n viittaama tutkimus oli tehty ei-länsimaissa ainakin siinä lähteessä, jonka minä löysin. Siinä kerrottiin myös, että jos naiselle on tehty abortti, on hänen seuraavien lastensa perinataalikuolleisuus jopa 6% luokkaa.

Vierailija
18/28 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni tekee sektion esim. raskausmyrkytyksen takia- kiva syyllistää heitäKIN?

Vierailija
19/28 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä silti tunne yhtäkään sektioäitiä, jonka lapsi olisi kuollut perinataalikaudella.

Vierailija
20/28 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kaikki sektiot tehdään lääketieteellisistä syistä, joten aloituksessa mainittuihin lukuihin ei itse voi mitenkään vaikuttaa, ellei nyt sitten elintavoillaan. Mutta äiti ei sektiota valitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi